• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Електрична енергія

Завершена

10 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Період оскарження: 13.06.2023 10:44 - 18.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 40f1c2334a3e4fb79e81367a53df8279
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-13-003263-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний замовник! Станом на сьогодні Публічні закупівлі керуються Постановою від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненями. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: 1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)", який не передбачає обов'язковість наявності в Постачальника електричної енергії сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19». Така сертифікація може здійснюватись Учасниками на добровільній основі, Замовник не відшкодовує Учасникам понесені затрати на додаткову сетрифікацію, яку вимагає у тендерній документації. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) оголосила 05 травня 2023 року, що Covid-19 більше не є "глобальною надзвичайною ситуацією", тому необхідність, що додатково підтверджує, що наявність даного сертифікату ISO/PAS 45005:2020 у тендерній документації носить дискримінаційний характер як для нас так і для інших потенційних учасників. Тому вважаємо що вимоги Замовника у тендерній документації стосовно сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» мають бути обов'язково вилучені з тендерної документації, як такі що не відповідають діючому стандарту ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". Просимо вилучити з додатку 1 до тендерної документації п.п. 6,7,8,9,10,11,12 та 13 п.4 "Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)" як такі, що суперечать вимогам п. 29 Особливостей та не відповідають стандарту ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)". В іншому випадку, ми будемо змушені звертатись до Антимонопольного комітету України для захищення порушеного права Товариства з обмеженою відповідальністю «Газенергоальянс» на недискримінацію та об’єктивну і неупереджену оцінку тендерних пропозицій в межах добросовісної конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації». З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 р. № 502); - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104); - ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2017 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2015 р. №193); - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 р. №507); - ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007) (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2009 року відповідно до наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04.08.2008 р. №268); - ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» (у відповідності до положень Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»). Відповідно до п. 8.3.9, 4.14, 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ) обслуговування споживачів здійснюється в т.ч. в офісі учасника роздрібного ринку, структурних підрозділах електропостачальника, центрах обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційних центрах тощо, тому замовником встановлена вимога даного документу. Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c). Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено