• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Оригінальні тонер-картриджі TN-626K, TN-626Y, TN-626М, TN-626С для повноколірного багатофункціонального пристрою Konica Minolta bizhub С450і (або еквівалент)

Завершена

115 746.93 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 157.47 UAH
Період оскарження: 12.06.2023 19:27 - 17.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 2fb71e97d3274e3a960564d36b700820
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-12-015042-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимоги, що суперечать положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №3 до Тендерної документації пункт 11 та пункт 12 наявні вимоги наступного змісту: «Учасник повинен надати відповідний лист (довільної форми) від виробника обладнання Konica Minolta або офіційного представника виробника обладнання Konica Minolta в Україні, стосовно підтвердження можливості учасника здійснити поставку оригінальних витратних матеріалів, у кількості та у терміни, визначені тендерною документацією.», «Учасник, який пропонує товар (еквівалент витратних матеріалів) повинен надати відповідний лист від виробника обладнання* або офіційного представника виробника в Україні в довільній формі, який підтверджує, що товар є офіційним, легітимним у продажу, сумісним із копіювально-розмножувальною технікою та що використання еквіваленту товару не призведе до втрат гарантії виробника, погіршення якості друку, більш швидкого зносу обладнання та збоїв у роботі обладнання або інших поломок» Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так хоча у Додатку 1 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ містить вираз «або еквівалент» проте, відсутнє детальне обґрунтування причини необхідності посилання та конкретну торговельну марку/виробника. При цьому у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «…лист (довільної форми) від виробника обладнання Konica Minolta або офіційного представника виробника обладнання Konica Minolta в Україні, стосовно підтвердження можливості учасника здійснити поставку оригінальних витратних матеріалів, у кількості та у терміни, визначені тендерною документацією». Так як виробники друкуючих пристроїв, що зазначені у Вашій Тендерній документації у посібниках користувача пристрою зазначають, що вони не мають можливості контролювати конструкцію та якість виготовлення еквівалентів, тому жоден виробник або його офіційне представництво ніколи не погодять можливість використання еквівалентного товару замість оригінального. Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Встановлення таких вимог обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянули Вимогу та повідомляємо наступне: відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. По-перше, надання відповідного листа учасником від виробника обладнання або офіційного представника виробника обладнання в Україні, стосовно підтвердження можливості учасника здійснити поставку оригінальних витратних матеріалів, у кількості та у терміни, визначені тендерною документацією ‒ мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником не отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже саме лист (довільної форми) від виробника товару або офіційного представника виробника обладнання в Україні, а не компанії, яка зацікавлена продати товар сьогодні, підтверджує офіційне походження товару ‒ його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. По-друге, надання відповідного листа учасником, який пропонує товар (еквівалент витратних матеріалів) від виробника обладнання або офіційного представника виробника в Україні в довільній формі, який підтверджує, що товар є офіційним, легітимним у продажу, сумісним із копіювально-розмножувальною технікою та що використання еквіваленту товару не призведе до втрат гарантії виробника, погіршення якості друку, більш швидкого зносу обладнання та збоїв у роботі обладнання або інших поломок є гарантією, що учасник є надійним постачальником, та гарантує якість товару та своєчасну поставку товару Замовнику. Підтвердження забезпечення високої якості товару, учасником зможе гарантувати Замовнику належну якість товару, що не призведе до погіршення якості друку, більш швидкого зносу обладнання та збоїв у роботі обладнання або інших поломок. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вичерпного переліку документів, які повинен вимагати Замовник у тендерній документації, а відповідно до частини третьої цієї статті тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник вважає, що вимоги які передбачені у п.11.та п.12. Додатку №3 у тендерної документації є необхідними. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, умови щодо надання відповідних листів, не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних технічних характеристик та офіційне походження товару. Також позицію щодо відсутності дискримінації у зазначених умовах підтримує і Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, зокрема, у своїх рішеннях від 08.06.2018 № 5498-р/пк-пз, від 13.08.2020 № 15536-р/пк-пз. Так, у справі № 920/353/17 суд зазначив, що Дискримінація ‒ це ситуація, за якою особа або група осіб зазнає обмежень у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об'єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Пряма дискримінація полягає у застосуванні без об'єктивного й розумного обґрунтування різного поводження щодо осіб, які перебувають в однаковій ситуації, тобто йдеться про незаконну відмінність у поводженні з особами, що перебувають у схожій ситуації. Усунення вимог оголошення про проведення закупівлі на користь конкретного учасника всупереч інтересам Замовника, як і зміна формулювання такої вимоги на користь конкретного учасника не відповідає принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На балансі Національної академії Служби безпеки України знаходиться повноколірний багатофункціональний пристрій Konica Minolta bizhub С450і, який на сьогодні перебуває на гарантійному обслуговуванні у ДП «Коніка Мінолта Україна» (гарантійний талон № 1911111635). Відповідно до пункту 5 гарантійного талону «використання неоригінальних або невідповідних до моделі витратних матеріалів, вузлів, деталей, комплектуючих виробів, носіїв, які не надаються та не підтримуються виробником товару» не є гарантійним випадком.
Статус вимоги: Відхилено