• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональний пристрій кольоровий, Лазерний принтер, Лазерний принтер кольоровий, Принтер етикеток

Завершена

235 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
Період оскарження: 12.06.2023 16:56 - 18.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 401ff3cfe3544d25824d20d3e5e03106
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-12-014078-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №2 до Тендерної документації відповідно пункту 4 «Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання лазерного друкуючого обладнання на територію України, Учасник повинен надати авторизаційного листа від виробника із зазначенням найменування постачальника, а також згідно оголошення найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу» Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: КНП «Хмельницький обласний протипухлинний центр» ХОР ознайомився з Вашою вимогою щодо закупівлі «код ДК 021:2015: 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання» (Багатофункціональний пристрій кольоровий, Лазерний принтер, Лазерний принтер кольоровий, Принтер етикеток) та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що зазначені вимоги Додатку № 2 до тендерної документації є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище. Згідно пункту 4 Загальних вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації викладено у наступній редакції: «Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання лазерного друкуючого обладнання на територію України, Учасник повинен надати авторизаційного листа від виробника із зазначенням найменування постачальника, а також згідно оголошення найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу». Звичайно, ці вимоги, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога також формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару Учасником торгів. Надання листа виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. 2. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробника. 3. Забезпеченні мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). 4. Надання листа виробника мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними. КНП «Хмельницький обласний протипухлинний центр» ХОР вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі Особливості) та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.06.2023 00:03