-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 33600000-6 Фармацевтична продукція (Combi drug, Omeprazole, Enoxaparin)
Завершена
1 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
Період оскарження:
12.06.2023 16:01 - 18.06.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
7ece7f84a70e4c618aeedffabb4e03d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-012512-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Вся інформація зазначена в файлах, що додаються.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга №1346_від_30.06.2023.DOC 30.06.2023 10:07
- Додаток 1 Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України (картка лікарського засобу КСИЛАТ®).pdf 30.06.2023 10:07
- Скарга №1346_від_30.06.2023.pdf 30.06.2023 10:07
- Додаток 4 Лист № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.pdf 30.06.2023 10:07
- Додаток 3 Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України при пошуку за АТС кодом лікарського засобу КСИЛАТ®..pdf 30.06.2023 10:07
- Додаток 2 Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України при пошуку за складом діючих речовин лікарського засобу КСИЛАТ®..pdf 30.06.2023 10:07
- рішення від 03.07.2023 № 9695.pdf 03.07.2023 20:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.07.2023 № 10551.pdf 14.07.2023 16:14
- рішення від 13.07.2023 № 10551.pdf 18.07.2023 18:04
- Пояснення по суті скарги 11072023.pdf 11.07.2023 21:16
- Протокол УО.pdf 11.07.2023 21:16
- лист 1252.pdf 11.07.2023 21:17
- Пояснення по суті скарги 11072023 (ВВ).doc 11.07.2023 21:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.06.2023 12:59
Дата розгляду скарги:
13.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.07.2023 20:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.07.2023 18:05
Вимога
Відхилено
Вимога стосовно дискримінаційних положень тендерної документації
Номер:
b2339ce4bdf5466bba0945da8d46f445
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-012512-a.b1
Назва:
Вимога стосовно дискримінаційних положень тендерної документації
Вимога:
Інформація зазначена у вкладених файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- Державний реєстр лікарських засобів України КСИЛАТ еквіваленти по складу.pdf 16.06.2023 13:37
- Державний реєстр лікарських засобів України КСИЛАТ картка.pdf 16.06.2023 13:37
- № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.pdf 16.06.2023 13:37
- Державний реєстр лікарських засобів України КСИЛАТ еквіваленти по АТС.pdf 16.06.2023 13:37
- Вимога.doc 16.06.2023 13:37
Дата подачі:
16.06.2023 13:37
Вирішення:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" (надалі по тексу – Замовник) детально розглянуло Ваше питання від 13.06.2023 року, щодо можливого встановлення в тендерних документаціях дискримінаційних та надмірних вимог під час проведення відкритих торгів на закупівлю фармацевтичної продукції (номер закупівлі в електронній системі за №UA-2023-06-12-012512-a), керуючись положеннями п.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон), з урахуванням особливостей визначених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р.(надалі – Постанова №1178), повідомляє наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон), з урахуванням особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Постанова).
Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним.
Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній у вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Тендерна документація розробляється замовником з дотриманням вимог Закону, зокрема ст.ст. 5, 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. N 680 «Про затвердження примірної тендерної документації».
Згідно наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри.
Згідно законодавства, Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Насамперед, розподіл на значну кількість лотів (по найменуваннях) призведе до додаткових ризиків, що торги по окремим лотам (позиціям) не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями, тощо. Відсутність одного з найменувань предмету закупівлі призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта.
Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику.
Всі препарати, які включені до предмету закупівлі можуть мати різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі на окремі лоти, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками, особливо у випадку поділу їх на окремі лоти. Відтак, закупівлю препаратів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини, і таке право є у Замовника, виходячи із вищевикладеного.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Окрім того, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із основоположних принципів проведення державних закупівель є принцип максимальної економії. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару (економічно вигідніше доставити одразу декілька найменувань препаратів, а не кожен окремо).
З метою забезпечення безперебійного здійснення оперативних втручань та забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в медико-технічних вимогах лікарських засобів, що призведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому.
Окремо відзначаємо, що в Тендерній документації вказується, що усі посилання в Документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент".
Еквівалентом лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації є лікарський засіб, діюча речовина якого (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики абсолютно співпадають з біологічними, токсикологічними, фармацевтичними та терапевтичними властивостями препарату.
Відповідно наказу МОЗ України від 12.01.2017р. №22 Лікарські засоби є фармацевтична еквівалентними, якщо вони містять ту ж саму кількість тієї ж самої діючої речовини (діючих речовин) у тих же лікарських формах та відповідають вимогам однакових або порівнянних стандартів. Фармацевтична еквівалентність не обов'язково передбачає біоеквівалентність, оскільки відмінності у допоміжних речовинах та/або у процесі виробництва можуть призвести до більш швидкого чи більш повільного розчинення та/або абсорбції.
Тим самим Замовник надає можливість приймати участь в публічній закупівлі усім потенційним учасникам закупівлі без прив’язки до конкретного виробника чи торгової марки предмету закупівлі.
Замовником визначено, що Учаснику для підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам ТД необхідно надати, гарантії (у вигляді гарантійного листа), щодо можливості постачання товарів, які є предметом закупівлі.
Тобто, Замовником в складеній Тендерній документації, зазначено умови, що Учасники в складі власних комерційних пропозицій зобов’язані надати підтверджуючі документи щодо підтвердження можливості постачання товару, за результатами проведеної публічної закупівлі та укладеного договору про закупівлю.
Дана вимога є вирішальною для Замовника, так як, саме надання відповідних документів є для Замовника належним підтвердженням про наявність/можливість постачання фармацевтичних товарів, які є предметом закупівлі, з відповідними медико-технічними властивостями, з урахування обставин, які відбуваються в Україні (воєнний стан).
Зазначаємо, що Замовником не вимагається особливих вимог до листа, що в свою чергу, є усталеною практикою та є одним із звичаїв ділового обороту для підтвердження можливостей, в частині виконання зобов’язань, за результатами проведеної процедури закупівлі.
Дякуємо за Ваше звернення та надіємось на плідну співпрацю в майбутньому за результатами проведеної процедури.
Статус вимоги:
Відхилено