• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до транспортних засобів

протокол уповноваженої особи №1/8 від 12 червня 2023 року, для потреб ГУНП в Херсонській області, вулиця Лютеранська, 4, Херсон, Херсонська область, 73000, центральний орган виконавчої влади

Завершена

1 434 568.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 172.84 UAH
Період оскарження: 12.06.2023 16:04 - 18.06.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 01bfefdd24264a72b208d48f61ebaa54
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-12-012280-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.07.2023 20:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.07.2023 10:54
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380958756350 peugeot.parts2000@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 34588c44828a4a529070f631c341a437
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-12-012280-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! За умовами тендеру, вимагається надати наступні документи: Додаток № 2 до тендерної документації: 14. Система менеджменту якості учасника повинна відповідати міжнародному стандарту ISO 9001:2015, про що учасником у складі пропозиції надається інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складена у довільній формі з обов’язковим наданням копії підтверджуючого документу дійсного на момент подачі тендерної пропозиції, з посиланням на реєстр, де можна перевірити дійсність та строк дії виданого сертифікату. 15. Система екологічного менеджменту учасника повинна відповідати міжнародному стандарту ISO 14001:2015, про що учасником у складі пропозиції надається інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складена у довільній формі з обов’язковим наданням копії підтверджуючого документу дійсного на момент подачі тендерної пропозиції, з посиланням на реєстр, де можна перевірити дійсність та строк дії виданого сертифікату. 16. Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці учасника повинна відповідати міжнародному стандарту ISO 45001:2018, про що учасником у складі пропозиції надається інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності), складена у довільній формі з обов’язковим наданням копії підтверджуючого документу дійсного на момент подачі тендерної пропозиції, з посиланням на реєстр, де можна перевірити дійсність та строк дії виданого сертифікату. Просимо відмінити ці вимоги, оскільки вони є дискримінаційними для деяких учасників тендеру, які можуть бути готові поставити якісний товар, але не мати сертифікованої системи управління якістю. У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників. Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій: Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю. Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною. Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників. Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922. Отже, Замовник має прибрати вищенаведені пункти з тендерної документації та дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників, згідно з встановленими законодавчими нормами.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! ГУНП в Херсонській області, як Замовник, дотримується усіх принципів Закону, в тому числі забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також під час проведення закупівлі Замовнику необхідно своєчасно отримати якісний товар згідно наведених характеристик, з подальшою можливістю заміни та обслуговування товару у випадку дефекту\поломки при виробництві, транспортуванні тощо. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до Тендерної документації. У свою чергу, згідно ч.5 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо їх якості, Замовник може вимагати від Постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу Постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Щодо міжнародного стандарту ISO 9001:2015, документ, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг. При цьому постійне вдосконалення та поліпшення системи управління є вимогою стандарту, а сертифікат засвідчує, що підприємство було перевірено органом сертифікації та встановлено відповідність системи вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Також слід зазначити, що вимоги, зазначені в стандарті, відповідають чинному законодавству України. Стандарт ISO 14001:2015 установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт призначено для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку. Стандарт застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу. Стандарт ISO 45001:2018 установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП. Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності. Він застосовний до ризиків у сфері ОЗіБП , пов’язаних з охороною здоров’я, під контролем організації, що перебувають під управлінням організації, з урахуванням таких чинників, як середовище, у якому функціонує організація, а також потреб і очікувань її працівників та інших зацікавлених сторін. Підкреслюємо, що всі наведені у Документації стандарти можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності, та не суперечать жодним законам України. Незгода суб’єкта господарювання з умовами Тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти учать, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, Замовником відхилено вимогу Учасника ФОП «ЩЕРБАНОВА НАТАЛЯ ВОЛОДИМИРІВНА» щодо встановлення дискримінаційних вимоги до учасників.
Статус вимоги: Відхилено