-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
4 170 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 850.00 UAH
Період оскарження:
12.06.2023 15:17 - 17.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови
Номер:
bd786662d5b241d996442b8888e7497c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-010954-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-06-12-010954-a Комунальним підприємством "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Дніпропетровської обласної ради" (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі (Відкриті торги з особливостями) за предметом закупівлі – ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (Медичні матеріали) (далі за текстом – Процедура закупівлі).
Суб’єкт оскарження – Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Згідно Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом CPV за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33140000-3 Медичні матеріали Учасника, пункту 2: З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені замовниками торгів. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, предмет закупівлі згідно специфікації, номер оголошення про проведення закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Так, зокрема, але не виключно:
По всім позиціям Додатку 2 до Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до предмету закупівлі виписані Замовником таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ®.
Скаржник звернувся до виробника По позиціям специфікації на закупівлю а саме: 5-12, 17-22, 26-38, Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ «Допомога-I» з проханням надати гарантійного або авторизаційного листа на зазначену закупівлі (звернення додається), проте отримав відмову через те що на дані торги вже є авторизовані учасники.
Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі.
Також раніше Замовник уже оголошував торги UA-2023-05-18-009468-a від 18.05.2023 року, в яких ми приймали учать і які в підсумку не відбулися . Проте у другого учасника ТОВ ХЕЛСІМЕД на той час був наявний гарантійний лист виробника від ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ® від 22.05.2023 року № 1066/05 з переліком раніше заборонованного товару. Але були відсутні деякі оригінали листів виробника згідно протоколо уповноваженої особи Шаповал Н.А. від 06.05.2023 року № 110.
Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретних виробників, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом:
- виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
- Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» -
- Враховуючи вищевикладене, Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович вимагаю:
- Прийняти цю вимогу до розгляду
- Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Дніпропетровської обласної ради" виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо надання гарантійних листів виробників Дод.2 пункт 2. (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2023 16:23
Вирішення:
Шановний учаснику , вимога щодо надання гарантійного листа від виробника або офіційного представництва, представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником не суперечить Закону України про публічні закупівлі. У практиці АМКУ не має принципового заперечення вимозі надати авторизаційний лист або лист підтвердження від виробника. В тендерній документації не міститься вимоги щодо гарантійного листа від офіційного представника, а кількість варіантів підтвердження зв’язку між учасником та виробником/дистриб'ютором/представника тощо. Вимога про надання гарантійного листа виробника/дистриб'ютором/представника встановлена з метою уникнення подання учасниками фальсифікованого товару. У зв’язку із ситуацією, що склалася на ринку, є вірогідність поставки фальсифікованої неякісної продукції. Надання вищезазначеного гарантійного листа підтверджує можливість постачання оригінального товару, а також визначення спроможності Учасниками поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені Тендерною документацією.
Отримання/надання гарантійного листа є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі медичних матеріалів /фармацевтичної продукції тощо, яка застосовується для уникнення постачання фальсифікованих, неякісних або підроблених (неоригінальних) товарів, чи постачання не в повному обсязі та з порушенням термінів. Слід зазначити, що виробники, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому.
Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Наголошуємо, що вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні медичні товари, що є предметом зазначеної закупівлі.
Наголошуємо, що раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги:
Відхилено