-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери у комплекті та ноутбуки із програмним забезпеченням
Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Завершена
205 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
Період оскарження:
12.06.2023 12:31 - 17.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Корупційна схема, переможець вже визначений
Номер:
bc75d365eb0e4a2cac5dcc0fb0b7420d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-006345-a.a2
Назва:
Корупційна схема, переможець вже визначений
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.06.2023 10:54
Вирішення:
Доброго дня! Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О. І. Ющенка Вінницької обласної Ради» ознайомившись з Вашою вимогою щодо закупівлі Персональні комп’ютери у комплекті та ноутбуки із програмним забезпеченням, 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника» та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що зазначені вимоги Додатку № 1 до тендерної документації є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище. Згідно загальних вимог «Технічних вимог»» Додатку № 1 до тендерної документації під час подання тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати авторизаційний лист (електронна копія) від виробника персональних комп’ютерів щодо партнерських відносин між виробником та Учасником, які необхідні для продажу (поставки) запропонованого Товару, із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. Звичайно, ці вимоги, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги тендерної документації щодо надання гарантійного листа виробника убезпечує від можливої поставки неякісного та неоригінального обладання, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Є вірогідність постачання обладнання, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків. Саме наявність авторизаційного листа від виробника щодо гарантії та якості товару зобов’язує учасника (постачальника) передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ адже Замовник вимагає від учасника (постачальника) авторизаційний лист саме на той товар який буде поданий у тендерній пропозиції. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного обладнання Учасником торгів. Надання гарантійного листа виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку обладнання Замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки обладнання з вини постачальника призведе до неналежного функціонування Замовника, що є критичним саме по собі, Замовник забезпечує охорону та захист окремих груп пацієнтів.
2. Забезпечення високої якості обладнання, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на обладнання, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання гарантійного листа виробника мінімізує ризик того, що обладнання, яке постачатиме учасник отримане ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними. Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b), в рішенні № 17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-07-001444-c). У вказаних рішеннях Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаних вимог принципам публічних закупівель. Враховуючи вищевикладене у нас як Замовника об’єктивно відсутні підстави вважати, що Ви не може надати вказаний гарантійний лист від вказаної компанії.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
445133d6017b44ab8b0557c5585eac1b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-006345-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу обмежує коло учасників, що можуть запропонувати тендерні пропозиції, та робить для багатьох неможливість приймати учать у відповідній процедурі закупівлі, оскільки в тендерній документації встановлені вимоги, що не відповідають законодавству України, порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Prozorro.
Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері.
У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо ВИРОБНИКОМ обладнання та було ІМПОРТОВАНО у складі пристрою, учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.»
В зазначеній вище вимозі міститься дискримінація по відношенню до потенційних учасників, що реалізують постачання комп’ютерного обладнання в Україні, виходячи з наступного:
- Учасники, які є українськими виробниками обладнання й прямими партнерами Microsoft, мають право встановлювати програмне забезпечення Microsoft при виробництві. Комп’ютерне обладнання яке виробляється вітчизняним виробником в Україні та не є імпортованим, проте виробляється за допомогою імпортованих комплектуючих у тому числі - не може бути запропоноване в складі тендерної пропозиції, оскільки тендерна документація дозволяє приймати учать лише офіційним дистриб’юторам Microsoft або виробникам що ІМПОРТУЮТЬ обладнання.
- Зазначаємо, що прямими партнерами Microsoft також є всесвітньо відомі бренди – такі як DELL, ACER, ASUS та інші всесвітньовідомі виробники використовують систему активації ОЕМ 3.0.
Зазначаємо, що ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначені принципи здійснення закупівель, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч.4 ст.22 закону, зазначається:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Законом України «Про захист економічної конкуренції» визначено наступне:
економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку;
Також, відповідно до положень ЗЦ «Про захист економічної конкуренції» зазначається що, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно – господарського управління та контролю – зобов’язані сприяти розвитку конкуренції, а не вчиняти будь-які неправомірні дії, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Таким чином, вважаємо що зазначені вище умови ТД є незаконними і такими, що порушують наші права та інтереси, як потенційного учасника закупівлі, оскільки ми маємо досвід і бажаємо запропонувати товар вітчизняного виробництва, проте дискримінаційні умови тендерної документації не дають вітчизняним виробникам запропонувати тендерні пропозиції у закупівлі, та звужує коло потенційних учасників.
Такі вимогу у закупівлі, наводять на думку, що замовник заздалегідь домовився з потенційним учасником й задля перемогу у закупівлі спеціально додав умови, які виключають прийняти участь інших учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти тендерну документацію в в наступній редакції:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Prozorro.
Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері.
У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо ВИРОБНИКОМ обладнання - ПРЯМИМ ПАРТНЕРОМ MICROSOFT , та було вироблено в Україні або ІМПОРТОВАНО у складі пристрою, учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.06.2023 16:51
Вирішення:
Доброго дня!
Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О. І. Ющенка Вінницької обласної Ради» ознайомившись з Вашою вимогою щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що зазначені вимоги до тендерної документації є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище. Згідно вимог Додатку № 1 до тендерної документації під час подання тендерної пропозиції Учаснику необхідно надати документальне підтвердження у вигляді авторизаційного листа (електронна копія) від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Prozorro. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо ВИРОБНИКОМ обладнання та було ІМПОРТОВАНО у складі пристрою, учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.» Звичайно, ці вимоги, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги тендерної документації щодо надання гарантійного листа виробника чи дистриб’ютора убезпечує від можливої поставки неякісного та неоригінального обладнання, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Є вірогідність постачання обладнання, із встановленим неліцензійним програмним забезпеченням Microsoft, а також, таким програмним забезпеченням, яке може потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків, наприклад Windows інколи купують в мережі Інтернет у людей, які контрабандним (а часто операційні системи отримані злочинним шляхом) методом привезли його на митну територію України і продають його за 10-20% реальної вартості, в Інтернет безліч таких оголошень, а потім недобросовісні компанії можуть встановити ці операційні системи на комп’ютери і навіть виставити ці комп’ютери на свій сайт, але операційна система при цьому залишиться неліцензійною, що нанесе шкоду Замовнику. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного обладнання Учасником торгів. Надання гарантійного листа від офіційного Дистриб’ютора, яких в Україні є не менше як три, є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника чи дистриб’ютора, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку обладнання Замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки обладнання з вини постачальника призведе до неналежного функціонування Замовника, що є критичним саме по собі, Замовник забезпечує охорону та захист пацієнтів.
2. Забезпечення високої якості обладнання із ліцензійним оригінальним програмним забезпеченням, адже лише безпосередньо виробник чи дистриб’ютор продукції може гарантувати Замовнику належну якість (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником, а у нашому випадку дистриб’ютором.
3. Забезпечення мінімальної націнки на обладнання, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо із виробником чи офіційним дистриб’ютором за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання гарантійного листа виробника/дистриб’ютора мінімізує ризик того, що обладнання, яке постачатиме учасник отримане ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер чи купівля операційних систем на OLX тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника/дистриб’ютора (підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. У разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника/дистриб’ютора має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними. Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b), в рішенні № 17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-07-001444-c). У вказаних рішеннях Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаних вимог принципам публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене у нас як Замовника об’єктивно відсутні підстави вважати, що Ви не може надати вказаний гарантійний лист від одного із офіційних дистриб’юторів. Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О. І. Ющенка Вінницької обласної Ради» вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.06.2023 11:01