-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з монтування системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщування
Завершена
310 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 550.00 UAH
Період оскарження:
12.06.2023 08:49 - 17.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога надання Сертифікату від Департаменту Поліції Охорони
Номер:
d6acc4b783394054a5f36733654ef14b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-12-000400-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога надання Сертифікату від Департаменту Поліції Охорони
Вимога:
Доброго дня! Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, а саме: «Копія чинного сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування (далі- СЕРТИФІКАТ) та копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації.» Дана дискримінаційна вимога міститься у Додатку 1 до тендерної документації, а також у Технічній специфікації у Додатку 2. Шановний Замовнику, переконливо просимо Вас видалити цю вимогу із тендерної документації з огляду на наступне. З огляду на предмет закупівлі, а саме «Послуги з монтування системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщування» (Код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи) дані послуги мають виконуватись виключно ліцензованими виконавцями робіт та послуг протипожежного призначення. Ми як активний учасник ринку маємо відповідну ліцензію, кваліфікованих працівників та матеріально-технічну базу для якісного виконання умов договору за предметом даної закупівлі. Проте, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності даного СЕРТИФІКАТУ для здійснення господарської діяльності, а відповідно до п.13 ч.1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 - для виконання робіт протипожежного призначення потрібна лише ліцензія видана органом ДСНС. Сертифікація не є обов’язковою на території України. У разі відсутності сертифіката, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Наголошуємо! Що видання та оформлення цього сертифікату відбувається ВИКЛЮЧНО регіональними управліннями Національної Поліції Охорони. В тому числі видання акту оцінювання процесу надання послуг також формується виключно регіональними підрозділами Національною Поліцією Охорони. Жодна інша організація або орган сертифікації, навіть акредитований національним органом України з акредитації, не видає такого Акту та Сертифікату. Наявна відкрита дискримінація з огляду на те, що учасники не можуть отримати аналогічний сертифікат в інших органах сертифікації, відповідно до чинного законодавства!
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату Замовник ставить учасників у різне становище потенційних учасників, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших (Національну Поліцію Охорони, оскільки даний сертифікат виданий Департаментом поліції охорони для обласних управлінь поліції охорони у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Задоволені скарги АМКУ: Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021; Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021.
Даний СЕРТИФІКАТ ніяким чином не підтверджує досвід виконання аналогічних монтажів системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщування, або кваліфікацію працівників, або спроможність учасників виконати умови договору!
При цьому ми маємо СЕРТИФІКАТИ відповідності ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту, а також ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування, що можуть бути залученя у якості обґрунтованих доказів при поданні СКАРГИ до АМКУ з метою захисту наших прав, як учасника публічних закупівель.
Отже, на підставі вищевикладеного, вбачається, що така вимога Замовника є абсолютно дискримінаційною жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання- СЕРТИФІКАТУ Акту оцінювання процесу надання послуг. Саме тому вимагаємо виключити із вимог тендерної документації (з усіх Додатків) вищезазначену вимогу. Додатково повідомляємо Замовнику, що з огляду на специфіку господарчої діяльності об’єкту Замовника та строки надання послуг до 15.08.2023 р., процедура оскарження призведе до порушення запланованих строків для надання послуг за предметом закупівель, тобто до початку наступного учбового року, монтаж може бути не завершено! Дякуємо за розуміння.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.06.2023 10:16
Вирішення:
Шановний Учаснику.
Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо їх якості, покупець може вимагати від постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій.
Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку. В свою чергу дія ДБН В.2.5.-56:2014, ДСТУ EN 16763:2017, ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі.
Також зазначаємо, що відповідність якості робіт за договором обумовлено ст. 857 ЦКУ, а саме ч.2 цієї статті визначено, що виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові. У п. 5.1.1 проєкту договору, що є складовою тендерної документації зазначено, що Виконавець зобов’язаний надати Замовнику Послуги, якість яких відповідає державним стандартам, нормам чинного законодавства, нормативно-правовим актам та нормативним документам щодо показників якості такого роду/виду Послуг та відповідає вимогам даного предмету закупівлі.
Беручи участь у закупівлі учасник погоджується з умовами проєкту договору. Статтею 24 закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тому ми, як замовник відповідних послуг/робіт, відповідно до ч. 5 статті 23 ЗУ "Про Публічні закупівлі" можемо вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає.
Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі.
І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти учать, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено