Філе курчати бройлера охолоджене без шкіри за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (ДК 021:2015- 15112130-6 Курятина)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, більш детально в тендерній документації. Вид забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено. На виконання вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі Порядку), затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082. назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: Філе курчати бройлера охолоджене без шкіри за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (ДК 021:2015- 15112130-6 Курятина), визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: код згідно з Єдиним закупівельним словником за ДК 021:2015 : 15112130-6 Курятина
Завершена
429 264.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 146.32 UAH
Період оскарження:09.06.2023 17:03 - 13.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Номер:6cdffaea94c04553ad73cf27e3e267c9
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-06-09-012706-a.b2
Назва:СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Скарга:
09.06.2023 р. Комунальним підприємством "ДИТЯЧА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (далі «Замовник»), було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Філе курчати бройлера охолоджене без шкіри за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (ДК 021:2015- 15112130-6 Курятина) (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-09-012706-a, ID 17d962ca1ef7423c9367c311621356cf). До зазначеного оголошення було опубліковано Тендерну документацію, затверджену Уповноваженою особою КП «ДИТЯЧА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» Т.РІЗУН Протокол № 150 від 08.06.2023р. разом із додатками (далі «Тендерна документація»). Кінцевий термін подання пропозицій 18.06.2023 року.
Керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») та п.59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – «Особливості») затверджених Постановою № 1178 від 12 жовтня 2022 р. : «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації». Згідно п.55: «Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей». Статтею 5 Закону визначені принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДІЯ» (далі - «ТОВ «ЛІДІЯ») виявило умови, які обмежують права ТОВ «ЛІДІЯ» на участь у цій закупівлі та порушують принципи недискримінації учасників. Також Замовником у тендерній документації та додатках до неї, встановлено вимоги, які не узгоджуються з вимогами Закону та Особливостями, що не дає нам, як потенційному учаснику, належним чином підготувати нашу тендерну пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до нас. До того ж, відповідно до Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації.
1. Згідно із п 1 таблиці Додатку № 1 до тендерної документації, Замовник зазначив: «Надати довідку, складену в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (водії- 2особи, комірник – 2 особи, експедитор – 2 особи, вантажник -2 особи) для виконання умов послуг, що є предметом закупівлі….». Вказана вимога, а саме зазначення чіткої кількості працівників 2 особи, є дискримінаційною та такою, що порушує права ТОВ «ЛІДІЯ» на участь у закупівлі, умови якої оскаржуються. Наше підприємство ТОВ «ЛІДІЯ» зареєстровано 12.10.1993 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який надається, як доказ до скарги. А тому, маючи на меті прийняти участь у цій процедурі закупівлі та маючи досвід постачання аналогічних товарів, ми позбавлені такого права через наявність дискримінаційного критерію – чіткої кількості визначених осіб. Встановлена Замовником вимога, наявності водіїв -2особи, комірник – 2 особи, експедитор – 2 особи, вантажник – 2 особи є незаконною та дискримінаційною до учасника ТОВ «ЛІДІЯ», оскільки наше підприємство існує більше 29 років, штатна кількість працівників невелика, але достатня для успішного виконання великої кількості договорів з великими об’ємами та регулярними поставками, про що свідчить описом досвіду роботи та копію виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (штатний розпис, довідка-опис, з проведеним аналізом відповідно опублікованих в системі Прозорро договорів, та Витяг з ЄДР – додаються до скарги). Основним видом господарської діяльності ТОВ «ЛІДІЯ» є Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний). З моменту реєстрації по даний час наше Товариство заключило дуже багато договорів з постачання продуктів харчування, в тому числі м'яса, м'ясних продуктів (в тому числі і курятини) (що є предметом закупівлі, умови якої оскаржуються) та набуло досвіду постачання продуктів харчування як приватним покупцям, так і комунальним підприємствам, закладам освіти, дошкільним закладам, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-гуманітарним відділам, медичним реабілітаційним центрам, лікарням, державним підприємствам та іншим закладам (декілька копій договорів додаємо – неможливо надати всі договори вибірка за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/tender?tenderer=21056482&cpv=1511%2a%2a%2a%2a-%2a&page=3 і це тільки за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо.) Наше підприємство дотримується всіх вимог щодо контролю якості харчових продуктів та безпечності його зберігання та транспортування, на підтвердження чого на підприємстві були розроблені та запроваджені відповідні програми-передумови, на підставі яких були отримані сертифікати: на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018,IDT), на систему управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT), про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) (копії надаються як доказ до скарги). Також, на підтвердження дотримання вимог законодавства про харчові продукти були проведені заходи державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами яких були отримані відповідні Акти з відмітками про відсутність порушень вимог законодавства (копії надаються як доказ до скарги). Також ТОВ «ЛІДІЯ» дотримується гігієнічних вимог при зберіганні, транспортуванні продуктів харчування, а саме: проводиться дезінфекція, дезінсекція, дератизація приміщень для зберігання продуктів харчування та дезінфекція транспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка товару та (копії надаються як доказ до скарги). Працівники пройшли теоретичний та практичний курс гігієнічного навчання (копії надаються як доказ до скарги). Звертаємо Вашу увагу, що наше підприємство продовжує активно працювати у важкий час, а саме під час повномасштабного вторгнення рф в Україну. Незважаючи на воєнний стан, ТОВ «ЛІДІЯ» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність та зарекомендував себе як надійний Постачальник. У Замовників відсутні претензії, позови щодо порушення умов договорів, що підтверджується наданими як доказ до скарги відгуками. Вважаємо, щоб вчасно, якісно виконувати умови договору та безперебійно постачати продукти харчування зовсім необов’язково мати таку кількість працівників (водіїв -2особи, комірник – 2 особи, експедитор – 2 особи, вантажник – 2 особи). Адже деякі підприємства, які мають відповідну або більшу кількість працівників, що вимагає Замовник, можуть не дотримуватися основних принципів та вимог до безпечності та якості харчових продуктів. До того ж, визначена кількість працівників не гарантує та не підтверджує вчасне, якісне та безперебійне постачання продуктів харчування. Вважаємо, що кількість працівників (водіїв -2 особи, комірник – 2 особи, експедитор – 2 особи, вантажник – 2 особи) не гарантує виконання встановлених Замовником вимог щодо постачання продуктів харчування. Також, необхідно зауважити, що Замовником в Тендерній документації зазначено лише одне місце постачання (пункт 4.3 Загальні положення Тендерної документації) та чітко визначено, поставки невеликими партіями (пункт 2 та 3 Додатку 3 до Тендерної документації), тобто Замовник не доводить та необґрунтовано включає дану вимогу.
Також, враховуючи вищеперераховане, Товариство дотримується всіх вимог щодо контролю якості харчових продуктів та безпечності його зберігання та транспортування, а саме:
- Закон України № 771 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
- Закон України № 2042 «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)». Зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 429 від 17.10.2015;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 41 від 06.02.2017 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами аудиту щодо додержання операторами ринку вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів»;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 42 від 06.02.2017 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами»;
- Постанова Кабінету міністрів України №896 від 31 жовтня 2018р. «Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження»;
та інші чинні нормативно правові документи та жодним з них не передбачено мінімальна кількість працівників, що вимагає Замовник.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ЛІДІЯ» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність, має значний досвід успішного виконання аналогічних договорів, проте має меншу кількість працівників, а отже. За таких умов, ТОВ «ЛІДІЯ» не зможе взяти участь в закупівлі, оскільки має меншу кількість працівників. Таким чином, обмежується право ТОВ «ЛІДІЯ» на участь в даній закупівлі.
З огляду на зазначене просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши з пункту 1 таблиці Додатку № 1 до тендерної документації вимогу про чітку кількість визначених осіб.
Отже, Замовник використовує дискримінаційний підхід, для вибору потенційного постачальника товару, та застосовує дискримінаційні вимоги у тендерній документації та унеможливлює участь Учасника ТОВ «ЛІДІЯ» та зазначає в Тендерній документації умови, що суперечить положенням Закону та Особливостям, чим порушує законодавство з питань публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі товару: Філе курчати бройлера охолоджене без шкіри за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (ДК 021:2015- 15112130-6 Курятина) (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-09-012706-a). На підставі вищезазначеного:
ПРОШУ
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою.
3) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі товару: Філе курчати бройлера охолоджене без шкіри за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (ДК 021:2015- 15112130-6 Курятина).
4) Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство "ДИТЯЧА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" усунути порушення, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, та внести відповідні зміни у закупівлю за номером UA-2023-06-09-012706-a.
5) У разі внесення Замовником змін в пункти вимог Тендерної документації, що оскаржуються, просимо скаргу залишити без змін
Дата прийняття скарги до розгляду:14.06.2023 14:18
Дата розгляду скарги:28.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:16.06.2023 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:06.07.2023 19:59
Дата виконання рішення Замовником:11.07.2023 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9732-р/пк-пз від “03 ” липня 2023 р. Замовником вирішено внести зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Продовжити строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Автор:ТОВ Лідія, Рубан Олександр Володимирович +380509022209 lidia121093@ukr.net
resolved
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:9c0c369393e64084bfd9527e80dd7dfd
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-06-09-012706-a.a1
Назва:Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Керуючись статтею 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Законом України «Про публічні закупівлі» (Далі-Закон) та Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на періоддії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами та доповненнями) (далі – Особливості) вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частинах, що порушують основні принципи здійснення публічних закупівель (недискримінація учасників а рівне ставлення до них): 1) Додаток 1 «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження»до тендерної документації - в частині 2 таблиці вище зазначеного додатку Замовник вимагає: «…(Надати довідку, складену в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (водії- 2особи, комірник – 2 особи, експедитор – 2 особи, вантажник -2 особи)….» - це є дискримінаційна вимога, що підтверджується неодноразовими рішеннями Антимонопольного комітету України, а саме рішення № 10188-р/пк-пзвід 03.10.2018 закупівля UA-2018-08-27-000371-a, або рішення № 9941-р/пк-пзвід 26.09.2018 закупівля UA-2018-08-27-001135-c, рішення № 14091-р/пк-пз 21.07.2020, UA-2020-07-01-008104-a та інші, саме тому Замовник мусить внести зміни та видалити чітку кількість зазначеного персоналу.
У разі незадоволення даної вимоги будемо вимушені звернутися до Антимонопольного КомітетуУкраїни для дотримання принципів публічних закупівель
Вирішення:Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за увагу до закупівлі.
Уповноваженою особою уважно розглянута Ваша вимога та за результатами такого розгляду повідомляємо наступне.
Найближчим часом в тендерну документацію будуть внесені зміни.