-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 ( 09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам м. Запоріжжя.)
Закупівля оголошена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів,робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)
Торги відмінено
14 730 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 147 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 147 300.00 UAH
Період оскарження:
09.06.2023 14:24 - 15.06.2023 00:00
Вимога
Без відповіді
Щодо дискваліфікації учасника
Номер:
0038ed705d314b34a36313b6b623b9a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-09-008773-a.b2
Назва:
Щодо дискваліфікації учасника
Вимога:
Згідно Додатку №2 до тендерної документації Замовником вимагалось:
1.1. Довідку від свого імені в довільній формі про виконання аналогічного(-их) договору(-ів)** за останні 3 роки з зазначенням назви контрагента, ЄДРПОУ, контактного телефону, періоду дії договору, загальної суми договору з ПДВ та фактичного стану виконання.
Договори повинні бути виконані в повному обсязі. (інформація про виконання договорів, зазначених в довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua) Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених в довідці. Обсяг аналогічних договорів повинен бути не менше 50% від обсягу закупівлі.
Для підтвердження інформації до довідки надати копії договорів аналогічних предмету даної закупівлі. Для підтвердження виконання зобов’язань по договорам в повному обсязі, до копій договорів надати копії видаткових накладних та/або копій актів прийому-передачі, копії податкових накладних, довіреностей на отримання, позитивних відгуків від Замовників.
В рамках наданих докуменів учасника, якими він підтверджував досвід, не було надано "ДОВІВЕНОСТЕЙ НА ОТРИМАННЯ" (як вимагав Замовник):
1) Довіренність №13 від 08.06.2022 року до договору №01/22М від 03.06.22
2) Довіренність на уповноважену особу до поставок по договору №53-124-08-22-669 від 28.04.2022
З приводу вищезазначеного ВИМАГАЄМО прийняти рішення у відповідності до діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.07.2023 17:21
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
5f97022129884412acd5c2a2296d38ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-09-008773-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Умовами тендерної документації, а саме Додаток № 2 до тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника», Замовником встановлено вимогу, що до відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону «1.1. Довідку від свого імені в довільній формі про виконання аналогічного(-их) договору(-ів)** за останні 3 роки з зазначенням назви контрагента, ЄДРПОУ, контактного телефону, періоду дії договору, загальної суми договору з ПДВ та фактичного стану виконання.
Договори повинні бути виконані в повному обсязі. (інформація про виконання договорів, зазначених в довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua) Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених в довідці. Обсяг аналогічних договорів повинен бути не менше 50% від обсягу закупівлі.
Такою вимогою Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників, виключає можливість реальної конкуренції, оскільки вищенаведеній вимозі відповідають тільки компанії, що створені давно та багато років приймають участь у тендерних закупівлях та вигравали закупівлі на великі суми. Компанії з великою кількістю укладених договорів, сума яких за останні три роки не відповідає вимозі щодо наявності досвіду на 50% від обсягу закупівлі, також можуть виконати умови закупівлі. Також замовником не було прийнято до уваги, що у зв’язку з воєнною агресією Російської федерації проти України багато учасників не могли вести активну діяльність протягом останніх 1,5 років та напрацьовувати досвід, що вимагається Замовником.
Замовником не було обгрунтована вимога щодо наявності аналогічних договорів саме на 50% від обсягу закупівлі і яким чином це може вплинути на можливість виконання договору учасником, у якого є досвід виконання великої кількості договорів, але на меншу суму.
Також дискримінаційною є вимога, що «інформація про виконання договорів, зазначених в довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua) Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених в довідці». Ця вимога позбавляє можливості приймати участь у закупівлі Учасників, які мають багаторічний успішний досвід у постачанні аналогічного товару, але не через тендерні закупівлі. Встановлюючи дану вимогу Замовником було свідомо порушено законні права інших учасників та порушено основні принципи проведення тендерних закупівель, такі як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, недискримінація учасників.
Антимонопольним комітетом України було неодноразово розглянуто скарги, що до встановлення Замовником таких дискримінаційних вимог стосовно наявного досвіду Учасника та органом оскарження були прийняті рішення щодо поновлення законних прав Учасників та усунення замовником дискримінаційних вимог. Наприклад, рішення АМКУ від №3211р/пк-пз від 22.02.2021р. по закупівлі UA-2021-01-29-011294-b.
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, мета проведення тендерних процедур полягає у забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також в досягненні найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Обізнаність Замовника у відсутності конкуренції під час проведення процедури закупівель з такими дискримінаційними вимогами, є заздалегідь свідомо уявлений та відомий результат проведення оголошеної процедури закупівлі з визначенням Переможцем закупівлі саме 1 постійного постачальника, який відповідає вказаній вимозі тендерної документації.
Таким чином, у разі вилучення вищенаведених дискримінаційних вимог, інші учасники, в тому числі Скаржник, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійному постачальнику, а отже значно по меншій ціні робити поставки товару відповідної якості, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника.
Виходячи з вищевикладеного, для недопущення продовженню використання схем протизаконних дій Замовником та маніпуляцією норм чинного законодавства з питань публічних закупівель, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням та з метою залучення до оголошеної процедури закупівлі якнайбільше Учасників, що збільшить конкуренцію та зменшить навантаження на бюджет міста, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
1. Виключити вимогу, що міститься у Додатку 2 до тендерної документації, що до наявності досвіду на певну суму, а саме: «Обсяг аналогічних договорів повинен бути не менше 50% від обсягу закупівлі.»
2. Виключити вимогу, що міститься у Додатку 2 до тендерної документації: «інформація про виконання договорів, зазначених в довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua) Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених в довідці».
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА UA-2023-06-09-008773-a.docx 13.06.2023 21:29
Дата подачі:
13.06.2023 21:29
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне.
При проведенні закупівлі Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 ( 09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам м. Запоріжжя.)) уповноважена особа керується Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) у тому числі основними принципами частини 1 статті 5 Закону, а також постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 р. № 471) далі – Постанова № 1178.
Вимога щодо надання наступних документів: «Довідку від свого імені в довільній формі про виконання аналогічного(-их) договору(-ів)** за останні 3 роки з зазначенням назви контрагента, ЄДРПОУ, контактного телефону, періоду дії договору, загальної суми договору з ПДВ та фактичного стану виконання.Договори повинні бути виконані в повному обсязі. (інформація про виконання договорів, зазначених в довідці повинна підтверджуватися на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua). Додатково учасник у складі своєї пропозиції повинен надати інформацію (довідку) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених в довідці. Обсяг аналогічних договорів повинен бути не менше 50% від обсягу закупівлі.» не є дискримінаційною, а необхідною для підтвердження можливості своєчасного виконання умов договору з поставки якісних нафтопродуктів та здійснення відпуску ПММ в кількості визначеній замовником для безперебійної роботи підприємства. Вимога щодо виконання аналогічного (-их) договору (-ів) за останні 3 роки, навпаки дає можливість приймати участь у закупівлі великій кількості учасників, оскільки замовником не вимагається досвід саме за конкретний рік і учасники можуть надати один або декілька договорів за великий період часу, не обмежуючись саме періодом введення воєнного стану на території України у зв’язку з воєнною агресією Російської Федерації проти України.
Вимога щодо виконання аналогічних договорів у повному обсязі, та підтвердження на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua з наданням відповідної інформації (довідки) із посиланням на номери всіх закупівель, зазначених у довідці, встановлена для того, щоб замовник зміг упевнитися в наявності виконаного (-их) договору (-ів) які надані учасником із відкритих джерел та уникнення подання учасником інформації, яка не відповідає дійсності.
Вимога щодо обсягу виконаних аналогічних договорів не менше 50% від обсягу закупівлі, стосується не суми закупівлі а обсягу постачання за великий період часу (3 роки), що встановлений замовником. Зазначені вимоги встановлені замовником для запобігання випадків неможливості здійснення поставки переможцем процедури закупівлі за заявленою якістю,кількістю, цінами та в передбачені терміни. Замовником проводиться закупівля великої кількості ПММ, та вимога щодо надання досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) в обсязі не менше 50%, дає замовнику впевненість в тому, що учасник має досвід з постачання ПММ в великій кількості, та співпраця з цим учасником не призведе до виникнення порушень роботи громадського транспорту.
Замовником було розглянуто рішення АМКУ №3211р/пк-пз від 22.02.2021р. по закупівлі UA-2021-01-29-011294-b, на яке посилається Скаржник при поданні вимоги щодо дискримінаційних вимог. В закупівлі UA-2021-01-29-011294-b замовник вимагає надання договорів за конкретні роки, та в конкретній кількості договорів за кожен рік. Нашим підприємством подібні обмежуючі вимоги не встановлені. Учасники можуть надати аналогічний (-і) договір (-и) за будь-який рік і в будь-якій кількості договорів на вищезазначений обсяг.
Наголошуємо, що бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі, необхідні для забезпечення безперебійної роботи громадського транспорту міста Запоріжжя, здійснення своєчасних пасажирських перевезень, виконання ремонтних, аварійних та евакуаційних робіт у місті Запоріжжя. При укладанні договору з поставки скретч-карток/та або талонів замовник має бути впевненим, що укладає договір з надійним постачальником, який забезпечить безперебійну роботу підприємства та виключити ризики зупинки транспорту підприємства через неможливість отримання ПММ за заявленою якістю,кількістю, цінами та в передбачені терміни.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 28 Особливостей Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Також, розглянувши у відкритих джерелах закупівлі в яких приймав участь скаржник, замовником було встановлено, що скаржник має достатню кількість укладених договорів які виконані у повному обсязі, що підтверджується на веб-порталі Уповноваженого органу ‘https://prozorro.gov.ua, що дає змогу скаржнику виконати вимоги замовника щодо досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) в обсязі не менше 50% від обсягу закупівлі та прийняти участь у закупівлі надавши свою тендерну пропозицію,яка буде розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Враховуючи вищевикладене, вимушені відмовити Вам у задоволенні вимоги, оскільки замовником дотримані усі принципи публічних закупівель та вимог законодавства України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.06.2023 00:00