• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту санітарних кімнат гуртожитку № 3

Завершена

682 625.17 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 826.25 UAH
Період оскарження: 09.06.2023 13:10 - 14.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження результату кваліфікаціі ПП "Сантехмонтаж-Еліт"

Номер: e2ba288599b44f9499d6791c376e288b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-09-006809-a.b1
Назва: Оскарження результату кваліфікаціі ПП "Сантехмонтаж-Еліт"
Вимога:
ТОВ «Будівельна компанія «АССА» не погоджується із винесеним рішенням від 22.06.2023 року № 341 за підписом уповноваженої особи В.Дука, Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, про визнання переможцем відкритих торгів (з особливостями) за предметом закупівлі « Послуги з поточного ремонту санітарних кімнат гуртожитку № 3» за кодом ДК 021:2015– 507600000 «Ремонт і технічне обслуговування громадських вбиралень» ПП «Сантехмонтаж-Еліт» ЄДРПОУ 33232944. При розгляді тендерної пропозиції ПП «Сантехмонтаж-Еліт» (далі Учасник) уповноваженою особою не були враховані суттєві порушення Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України "Про ціни і ціноутворення", Закону України "Про інвестиційну діяльність", Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178, Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, Вимог тендерної документації для процедури закупівлі Затверджених Рішенням уповноваженої особи від 09.06.2023року та інших законодавчих та нормативних-правових документів. Так при розгляді тендерної пропозиції ПП «Сантехмонтаж-Еліт» ЄДРПОУ 33232944 не були враховані наступні порушення: У відповідності до Додатку №4 Тендерної документації Учасником надані документи, які повинені обов’язково бути у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: - Договірна ціна; - Локальний кошторис; - Підсумкова відомість ресурсів; - Зведений кошторисний розрахунок; - Інші, необхідні розрахунки (на розсуд участника) Також згідно вимог Додатку 4 Тендерної документації Учасник визначає ціни (із змінами та доповненнями), з урахуванням всіх видів та обсягів робіт, що повинні бути виконанні. Ціна пропозиції повинна включати всі витрати Учасника, зокрема сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартість матеріалів, страхування, доставка та інші витрат. Згідно Тендерної документації Договірна ціна є твердою та згідно з вимогами діючих національних стандартів з ціноутворення у будівництві повинна розроблятись Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” >>> https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0281914-21#Text Учасником на виконання вказаної вимоги тендерної документації надано в складі пропозиції усі вище перелічені розрахунки, проте за результатами іх розгляду, а саме Договірної ціни, встановлено її невідповідність вимогам «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281(далі- Настанови) Так, у відповідності з п. 5.1 (Настанови) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (Договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (Договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У складі тендерної пропозиції учасника ПП «Сантехмонтаж-Еліт» міститься Договірна ціна (файл: Договірна ціна_зведений кошторис.PDF) до розрахунку якої не включено кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 4.40 (Настанови) та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а саме Учасник вказав прочерки у Розрахунку №11 та Розрахунку №12 Договірної ціни (файл: Договірна ціна_зведений кошторис.PDF), що не відповідає умовам (Настанови) та Тендерної документації Замовника, внаслідок чого пропозиція ПП «Сантехмонтаж-Еліт» підлягає відхиленню як така, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», «Настанові з визначення вартості будівництва» Затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021року № 281 та умовам технічної специфікації та не може бути усунена учасником процедури закупівлі. Вказане питання також неодноразово розглядалось в Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг. Так рішеннями: 1. Рішення АМКУ від 20.03.2023 № 3368 (UA-2023-01-19-006343-a). >>> https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-19-006343-a 2. Рішення АМКУ від 22.05.2023 №6967 (UA-2023-04-17-006031-a). >>> https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-17-006031-a Колегія зобов’язала Замовників скасувати своє рішення щодо обрання переможців закупівель, які у своїй Договірній ціні не заклали Кошти на покриття ризиків та Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Виходячи з вищевикладеного вимагаємо скасувати рішення від 22.06.2023 року № 341 за підписом уповноваженої особи В.Дука про визнання переможцем відкритих торгів (з особливостями) за предметом закупівлі « Послуги з поточного ремонту санітарних кімнат гуртожитку № 3» за кодом ДК 021:2015– 507600000 «Ремонт і технічне обслуговування громадських вбиралень» ПП «Сантехмонтаж-Еліт» ЄДРПОУ 33232944 та перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції з найбільш економічно вигідною ціною. Звертаємо Вашу увагу на те, що у разі незадоволення даних вимог, що порушують Закон України "Про публічні закупівлі", ТОВ «Будівельна компанія «АССА» буде звертатись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України та інших органів, які здійснюють державний нагляд за порушеннями законодавства у сфері державних закупівель. Також повідомляємо що за порушення Закону України "Про публічні закупівлі" на уповноважену особу Замовника покладається адміністративна та кримінальна відповідальність. Додатки: - Рішення АМКУ від 20.03.2023року № 3368-р/пк-пз - Рішення АМКУ від 22.05.2023року №6967-р/пк-пз З повагою, Директор ТОВ «БК «АССА» Олександр КУКУРУДЗА
Вирішення: Детально розглянувши вимогу та вивчивши всі обставини викладені в ній, замовником встановлене наступне: 1. Відповідно до абз. 4 п.п. 7 п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – в складі тендерної документації завантажується інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Документи подаються, що передбачені Додатком № 4 до тендерної документації. Згідно Додатку № 4, учасник визначає ціни (із змінами та доповненнями), з урахуванням всіх видів та обсягів робіт, що повинні бути виконанні. Ціна пропозиції повинна включати всі витрати Учасника, зокрема сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартість матеріалів, страхування, доставка та інші витрати. Також зазначено, що в складі пропозиції учасника повинні міститись наступні документи: - договірна ціна; - локальний кошторис; - підсумкова відомість ресурсів; - зведений кошторисний розрахунок; - інші, необхідні розрахунки(на розсуд учасника). Попри твердження Скаржника про те, що «Згідно Тендерної документації Договірна ціна є твердою та згідно з вимогами діючих національних стандартів з ціноутворення у будівництві повинна розроблятись Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві”» - ні тендерною документацією, ні Додатком № 4 не передбачено, що Договірна ціна є твердою та те, що вона повинна розроблятись Учасником у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” (далі – Настанова), тобто дане твердження не відповідає дійсності. Учасник ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944, надав усі визначені документи в складі тендерної пропозиції. Скаржник зазначає, що встановлено невідповідність договірної ціни, поданої учасником ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944, вимогам Настанови, проте положенням ч. 9 ст. 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною на відповідність вимогам тендерної документації, а не Настанови, на яку немає жодного посилання в цій самій тендерній документації. На підставі чого, встановлено, що договірна ціна, подана учасником ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 (файл: Договірна ціна_зведений кошторис.PDF) включає інформацію про витрати в т.ч. кошти на покриття ризиків (розрахунок № 11) та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (розрахунок № 12), де їх вартість вказана прочерком, з чого замовник може дійти висновку, що учасник ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 свідомо впевнений, що це сума, яку він витратить на вказані витрати становить 00,00 тис.грн. Тобто, дані витрати включені ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 до договірної ціни, але їх вартість складає 00,00 грн, що не суперечить вимогам тендерної документації та додаткам до неї. Додатково зазначається, що Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування, тоді як предметом Закупівлі є послуги, а не роботи, а отже дана Настанова не може застосовуватись за замовчуванням для визначення ціни тендерної пропозиції. Додатково розглянуто практику Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ), на яку посилається у вимозі скаржник та встановлено, що рішення АМКУ від 20.03.2023 року № 3368 щодо закупівлі № ID UA-2023-01-19-006343-a, не може бути розглянуте за аналогію чи прецедент в даній Закупівлі, оскільки в вищезазначеному тендері, замовник у складі своєї тендерної документації (додаток 2 та 6 до ТД) прямо посилався на Настанову з визначення вартості будівництва. Те саме стосується й рішення АМКУ від 22.05.2023 року № 6967 щодо закупівлі № ID UA-2023-04-17-006031-a, де замовник у п. 4 додатку 3 безпосередньо вказує – «порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно з кошторисними нормами України у будівництві (Настанова з визначення вартості будівництва), що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281». 2. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у випадках, передбачених п. 44 Особливостей, проте пропозиція учасника ПП Сантехмонтаж-Еліт, код ЄДРПОУ 33232944 повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, в т. ч. щодо предмета Закупівлі, а отже не підлягає відхиленю та в замовника відсутні законні підстави для скасування рішення про визначення його переможцем та про укладення договору про закупівлю, відповідно до протоколу уповноваженої особи від 22.06.2023 року № 341. Скасування рішення про визначення переможцем закупівлі учасника та його відхилення за відсутності підстав, передбачених п. 44 Особливостей виключно із міркувань задоволення вимоги наступного учасника тієї самої процедури Закупівлі – є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а саме стосовно недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. 3. Відповідно до абз. 2 п. 46 Особливостей - у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Керуючись положеннями ч. 4 ст. 33 Закону - учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника З вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Враховуючи вищенаведене, звернення учасника до замовника шляхом вимоги не передбачає правового механізму зобов’язання до прийняття чи скасування замовником рішення, а стосується права учасника на отримання додаткового обсягу інформації. Тоді як, оскарження відкритих торгів, згідно п. 55 Особливостей, відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей. Органом оскарження є Антимонопольний комітет України. Також, зазначається, що принципи здійснення публічних закупівель поширюються на всі сторони, що приймають участь у закупівлі, а отже зобов’язані дотримуватись вимог ч. 5 ст. 5 Закону стосовно того, що замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим законом і що їм забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Щодо тези Скаржника про те, «що за порушення Закону України "Про публічні закупівлі" на уповноважену особу Замовника покладається адміністративна та кримінальна відповідальність» додатково зазначається, що настання будь-якого виду юридичної відповідальності чи притягнення до юридичної відповідальності – має мати підстави. Враховуючи вищевикладене, було встановлено, що вимога ТОВ "Будівельна компанія "АССА", код ЄДРПОУ 34769471 не підлягає задоволенню через відсутність об’єктивних та правових підстав.
Статус вимоги: Відхилено