-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт з впровадженням енергозберігаючих технологій адміністративної будівлі літери «Е» на території КУ «Міський центр гуманітарної допомоги інформаційного та господарчого забезпечення» за адресою: м. Одеса, вул. Хімічна, 4»
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.
Завершена
6 115 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 578.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 578.00 UAH
Період оскарження:
09.06.2023 11:45 - 07.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТД в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Номер:
3e05b9897a6641e281756c0c27249843
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-09-004764-a.a2
Назва:
СКАРГА ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТД в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» планує прийняти участь у процедурі закупівлі «Капітальний ремонт з впровадженням енергозберігаючих технологій адміністративної будівлі літери «Е» на території КУ «Міський центр гуманітарної допомоги інформаційного та господарчого забезпечення» за адресою: м. Одеса, вул. Хімічна, 4» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-09-004764-a). В пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД (затверджена Протоколом № 21Т/-1 від 09 червня 2023 року) Замовник виснув наступну вимогу «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта». Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону. Обґрунтування порушення: В частині 4 статті 5 Закону № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Довідки про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже з незалежних від суб’єкта господарювання, підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Також зазначаємо, що вимоги до предмета закупівлі, а саме технічні, якісні та кількісні характеристики зазначено в Додатках до тендерної документації, що конкретизує всі необхідні види та об’єми робіт/послуг та не потребує присутності учасників на об’єкті для формування пропозиції. Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та може створити штучні умови що обмежують коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. На нашу думка - Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання (або створення штучних перешкод у підписанні) за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником Довідки з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Також додатково повідомляємо, що аналогічні дискримінаційні вимоги висувалися Замовником у всіх своїх закупівлях протягом 2023 року, зокрема у тих, яких брав участи Скаржник, що, власне і призвели до дискримінації Скаржника як мінімум у двох закупівлях. Так, у Закупівлі - № UA-2023-05-10-005950-a цього ж Замовника «Капітальний ремонт будівлі з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеської гімназії № 47 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Льва Толстого, 8» економічно найвигідніша пропозиція Скаржника була відхилена саме з тих підстав, що Довідка про огляд була складена не у період уточнень (Протокол відхилення – додається). В закупівлі № UA-2023-06-06-008805-a цього ж Замовника «Капітальний ремонт з впровадженням енергозберігаючих технологій адміністративної будівлі літери «А, Б, В» на території КУ «Міський центр гуманітарної допомоги інформаційного та господарчого забезпечення» за адресою: м. Одеса, вул. Хімічна, 4», незважаючи на нашу письмову вимогу про організацію обстеження об’єкту та підписання представником Замовника Довідки про огляд у період уточнень, а також неодноразові телефонні дзвінки до Уповноваженої особи Замовника – вказану Довідку Замовником не було підписано та унеможливило нашу участь у цій процедурі Закупівлі. Навіть якщо ми подамо пропозицію без Довідки про огляд об’єкта – наша тендерна пропозиція буде відхилена з цієї підстави (копія Заяви – додається). На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та внесено до ТД умови які містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель. Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі. Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону. Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації до п.6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД в частині виключення із ТД вимоги про обстеження об’єкта, на якому мають виконуватись роботи та подання в складі пропозиції довідки про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ.pdf 12.06.2023 14:52
- 12Т Протокол відхилення (1).docx 12.06.2023 14:52
- заява про огляд.pdf 12.06.2023 14:52
- рішення від 15.06.2023 №8756.pdf 15.06.2023 18:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.06.2023 №9451.pdf 28.06.2023 15:41
- рішення від 27.06.2023 №9451.pdf 30.06.2023 11:58
- Скан АМК.pdf 19.06.2023 17:08
- пояснення.docx 19.06.2023 17:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2023 14:10
Дата розгляду скарги:
27.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2023 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.06.2023 11:58
Дата виконання рішення Замовником:
04.07.2023 16:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Вирішення скарги
Скарга
Скасована
СКАРГА ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТД в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Номер:
1714f061eb894956a7caff9b1cb8f6ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-09-004764-a.a1
Назва:
СКАРГА
ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТД
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» планує прийняти участь у процедурі закупівлі «Капітальний ремонт з впровадженням енергозберігаючих технологій адміністративної будівлі літери «Е» на території КУ «Міський центр гуманітарної допомоги інформаційного та господарчого забезпечення» за адресою: м. Одеса, вул. Хімічна, 4» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-09-004764-a).
В пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД (затверджена Протоколом № 21Т/-1 від 09 червня 2023 року) Замовник виснув наступну вимогу «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, Учасникам необхідно в період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта».
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості)
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Обґрунтування порушення:
В частині 4 статті 5 Закону № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Довідки про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже з незалежних від суб’єкта господарювання, підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників.
Також зазначаємо, що вимоги до предмета закупівлі, а саме технічні, якісні та кількісні характеристики зазначено в Додатках до тендерної документації, що конкретизує всі необхідні види та об’єми робіт/послуг та не потребує присутності учасників на об’єкті для формування пропозиції.
Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та може створити штучні умови що обмежують коло потенційних учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
На нашу думка - Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання (або створення штучних перешкод у підписанні) за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником Довідки з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що аналогічні дискримінаційні вимоги висувалися Замовником у всіх своїх закупівлях протягом 2023 року, зокрема у тих, яких брав участи Скаржник, що, власне і призвели до дискримінації Скаржника як мінімум у двох закупівлях.
Так, у Закупівлі - № UA-2023-05-10-005950-a цього ж Замовника «Капітальний ремонт будівлі з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеської гімназії № 47 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Льва Толстого, 8» економічно найвигідніша пропозиція Скаржника була відхилена саме з тих підстав, що Довідка про огляд була складена не у період уточнень (Протокол відхилення – додається).
В закупівлі № UA-2023-06-06-008805-a цього ж Замовника «Капітальний ремонт з впровадженням енергозберігаючих технологій адміністративної будівлі літери «А, Б, В» на території КУ «Міський центр гуманітарної допомоги інформаційного та господарчого забезпечення» за адресою: м. Одеса, вул. Хімічна, 4», незважаючи на нашу письмову вимогу про організацію обстеження об’єкту та підписання представником Замовника Довідки про огляд у період уточнень, а також неодноразові телефонні дзвінки до Уповноваженої особи Замовника – вказану Довідку Замовником не було підписано та унеможливило нашу участь у цій процедурі Закупівлі. Навіть якщо ми подамо пропозицію без Довідки про огляд об’єкта – наша тендерна пропозиція буде відхилена з цієї підстави (копія Заяви – додається).
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та внесено до ТД умови які містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації до п.6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД в частині виключення із ТД вимоги про обстеження об’єкта, на якому мають виконуватись роботи та подання в складі пропозиції довідки про огляд об`єкта, за підписом представника Замовника та датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ.pdf 12.06.2023 14:39
- заява про огляд.pdf 12.06.2023 14:39
- 12Т Протокол відхилення (1).docx 12.06.2023 14:39
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
12.06.2023 14:40