• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з сертифікації Системи управління якістю (Система менеджменту якості)

Торги відмінено

118 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 590.00 UAH
Період оскарження: 08.06.2023 16:34 - 14.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінація учасників торгів

Номер: b01f0cf3d8f54f51a6f949cfee865e24
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-08-014380-a.c2
Назва: Дискримінація учасників торгів
Вимога:
Дякуємо за врахування другого зауваження. Щодо питання про Європейську акредитацію- ми щиро вітаємо прагнення підприємств України розширювати свою діяльність на територію Європейського Союзу, однак, що стосується акредитації, існує ряд документів, що регламентують діяльність у цьому секторі. Так Ст.20 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року (далі “ЄС 765/2008” ) встановлено що “Щоб уникнути подвійної акредитації, покращити прийняття та визнання сертифікатів про акредитацію та здійснювати дієвий моніторинг акредитованих органів з оцінювання відповідності, органи з оцінювання відповідності повинні подавати запит на проведення акредитації національним органом з акредитації держави-члена, у якій їх засновано. Попри це, необхідно забезпечити для органу з оцінювання відповідності можливість подати запит на проходження акредитації в іншій державі-члені, якщо у його державі-члені нема національного органу з акредитації або національний орган з акредитації не є компетентним у наданні послуг з акредитації, на які подано запит...”. Національний орган з акредитації України (НААУ) проводить акредитацію на ISO 9001:2015, а тому згідно вищезгаданої статті органи України повинні акредитуватися в НААУ. Що ж стосується визнання сертифікатів в інших країнах: відповідно до вимог ЄС 765/2008 створено Європейську кооперацію з акредитації (EA), головна місія якої - просувати прозору та ґрунтовану на якості систему для оцінювання компетентності органів з оцінювання відповідності на території Європи, управління системою взаємного оцінювання серед національних органів з акредитації держав-членів та інших європейських країн. Національні органи з акредитації, які успішно проходять процедури перевірки в ЕА, стають підписантами багатосторонньої угоди про визнання (EA MLA), що забезпечує основу для досягнення мети "Акредитований один раз, визнаний скрізь". Оскільки НААУ є підписантом багатосторонньої угоди EA MLA в сфері оцінки систем управління, сертифікати органів оцінки відповідності акредитованих НААУ визнаються на території країн, національні органи з акредитації яких є підписантами EA MLA. Dakks (Німеччина) та Ukas (Великобританія) є також підписантами даної угоди, що робить акредитований статус українських органів аналогічним до органів акредитованих Dakks, Ukas, тощо. Враховуючи вищесказане, наявність вимоги надати атестат європейського національного органу акредитації, ігноруючи атестат акредитації НААУ при тому, що атестат НААУ на території України є основним та аналогічним по статусу європейським, є дискримінаційною. Цілком ймовірно, що організатору невідомо було про таку взаємодію національних органів з акредитації. Враховуючи подані факти, після перевірки поданих фактів, просимо внести зміни у Тендерну документацію з метою усунення порушень вимог Національного Законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Вашу вимогу направлено до служби-ініціатора даної закупівлі. У разі винесення позитивного рішення до тендерної документації буде внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

дескримінація учасників та невідповідність умов тендерної документації

Номер: 376d95453a4e48d2ae831cf3256f9271
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-08-014380-a.a1
Назва: дескримінація учасників та невідповідність умов тендерної документації
Вимога:
Розглянувши умови тендеру на закупівлю “послуги з сертифікації Системи управління якістю (Система менеджменту якості)” та за результатами аналізу умов та кваліфікаційних критеріїв виявлено невідповідності вимогам законодавства, які суттєво обмежують коло потенційних учасників та їх права. - Так стрічка 5 таблиці, Розділу 3, Додатку 1 до Тендерної документації містить вимогу до учасників надати “Атестат національного органу акредитації країни члена Європейського союзу або Сполученого Королівства Британії та Північної Ірландії. Наприклад: Dakks (Німеччина), Ukas (Великобританія), тощо”. Згідно ч.1, Ст.6, Р.ІІ Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, “Акредитація здійснюється національним органом України з акредитації “. Додатково, Ст.20 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року “про встановлення вимог до акредитації та ринкового нагляду, пов'язаних з реалізацією продуктів, та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 339/93” встановлено що “...органи з оцінювання відповідності повинні подавати запит на проведення акредитації національним органом з акредитації держави-члена, у якій їх засновано...”. Таким чином, обмеживши права потенційних учасників надавати акредитацію лише закордонних органів з акредитації організатор допустив дискримінацію учасників по національній ознаці, що суперечить р.4, Ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі”. - Розділ “Додаткові вимоги” таблиці Додатку 3 до Тендерної документації містить вимогу про “Досвід щодо сертифікації Системи управління якістю (Система менеджменту якості) згідно вимог стандарту ISO 9001:2015 на підприємствах залізничного транспорту штатом більше 600 працівників”. Поняття “підприємство залізничного транспорту” свідчить про майнову приналежність організації і ніяк не корелює з видами економічної діяльності, оцінка яких буде проводитись Органом з сертифікації в компанії організатора, - а саме за цією ознакою органи з акредитації визначають компетентність органів з сертифікації, що вноситься в атестат з акредитації. Стосовно кількості персоналу, відповідно до обов’язкового документу IAF MD 5:2019 (застосовується всіма органами, акредитованими підписантами EA MLA) — кількість персоналу впливає лише на тривалість аудиту і не є показником складності процесу та будь-якою характеристикою здатності органів з сертифікації проводити роботу. Таким чином даний кваліфікаційний критерій є необгрунтованим і не відповідає вимогам Ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі”. Спираючись на вищезазначене, просимо внести зміни у Тендерну документацію з метою усунення порушень вимог Національного Законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник закупівлі. Розглянувши Вашу вимогу на умови тендеру на закупівлю «Послуги з сертифікації Системи управління якістю (Система менеджменту якості)» повідомляємо Вам наступне, що стрічка 5 таблиці, Розділу 3, Додатку 1 до Тендерної документації містить вимогу до учасників надати «Атестат національного органу акредитації країни члена Європейського союзу або Сполученого Королівства Британії та Північної Ірландії. Наприклад: Dakks (Німеччина), Ukas (Великобританія), тощо”. що не обмежує коло потенційних учасників. Філія «ДВРЗ» АТ «Укрзалізниця» прагне отримати сертифікат відповідності від органа атестованого в Європейському Союзі для відкриття можливості рухатися і працювати з (в) Європейському Союзі. Органів з вище вказаною акредитацією в Україні є багато і цім ми виконуємо Ст. 20 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 765/2008 від 09 липня 2008 року. Сосовно другої вимоги; Розділ “Додаткові вимоги” таблиці Додатку 3 до Тендерної документації містить вимогу про “Досвід щодо сертифікації Системи управління якістю (Система менеджменту якості) згідно вимог стандарту ISO 9001:2015 на підприємствах залізничного транспорту штатом більше 600 працівників”. Буде внесено зміни до Тендерної документації, а саме даний пункт буде прибрано.
Статус вимоги: Відхилено