-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг р. Південний Буг на території Хмельницької міської територіальної громади
Завершена
520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 600.00 UAH
Період оскарження:
08.06.2023 12:47 - 24.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Порушення при визначенні переможця процедури закупівлі
Номер:
152ca8cbdc8d4b29a781374700d52eb5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-08-007278-a.c2
Назва:
Порушення при визначенні переможця процедури закупівлі
Скарга:
Замовник порушив процедуру кваліфікації переможця. При поданні пропозиції ПП "ДІОРІТ ПЛЮС 1" було допущено помилки, які було проігноровано Замовником. Замовник, Управління з питань екології та контролю за благоустроєм Хмельницької міської ради, повинно було або відхилити тендерну пропозицію ПП «ДІОРІТ ПЛЮС 1» або надати строк для усунення недоліків і потім прийняти рішення. Проте, в порушення наведених норм законодавства було прийнято рішення про визнання його переможцем.
Пов'язані документи:
Учасник
- 17_[20-06-2023 15.34.13]15. Войтюк Б.І..PDF 17.07.2023 16:59
- 16_[20-06-2023 15.34.13]14. Віват А.Й..PDF 17.07.2023 16:59
- 15_[20-06-2023 15.34.13]13. Наказ про призначення.PDF 17.07.2023 16:59
- 5_[20-06-2023 15.34.13]4. Документи пропозиції.pdf 17.07.2023 16:59
- 11_[20-06-2023 15.34.13]9. Офісне приміщення.pdf 17.07.2023 16:59
- 14_[20-06-2023 15.34.13]12. Сертифікати.pdf 17.07.2023 16:59
- 22_[20-06-2023 15.34.13]19.1 Сертифікат ІГд 04.03.2021.pdf 17.07.2023 16:59
- 20_[20-06-2023 15.34.13]18. Начичко І,Д..PDF 17.07.2023 16:59
- 21_[20-06-2023 15.34.13]19. Цибульський А.В..PDF 17.07.2023 16:59
- Протокол Переможець-2.PDF 17.07.2023 16:59
- Скарга_Південний Буг.pdf 17.07.2023 17:14
- Скарга до АМКУ_Підвенний буг.docx 17.07.2023 17:15
- Рішення від 19.07.2023 № 10960.pdf 19.07.2023 17:19
- інформація про перенесення розгляду скарги від 02.08.2023 № 1135.pdf 03.08.2023 09:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.08.2023 № 12117.pdf 04.08.2023 18:35
- Рішення від 04.08.2023 № 12117.pdf 09.08.2023 15:18
- Пояснення в АМК.zip 21.07.2023 13:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.07.2023 17:09
Дата розгляду скарги:
02.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.07.2023 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.08.2023 15:19
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2023 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на неправомірні дії Замовника
Номер:
cd9d2b79a9ed44a2abc889cf7c3a284f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-08-007278-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні дії Замовника
Скарга:
ТОВ «Зеніт Експерт» (надалі – Товариство) вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також «Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
08.06.2023 Замовником Управління з питань екології та контролю за благоустроєм Хмельницької міської ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг р. Південний Буг на території Хмельницької міської територіальної громади» , за ДК 021:2015 71251000-2 Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва Єдиного закупівельного словника (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію з додатками.
ТОВ «Зеніт Експерт» вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
Вивчивши тендерну документацію , ТОВ «Зеніт Експерт» (далі також - Скаржник, Учасник) виявлено вимогу, яка дискримінує нашу компанію і не допускає до участі у закупівлі , обмежуючи коло конкуренції.
Так, виявлено наступну дискримінаційну вимогу:
Тендерна документація (файл “ТД прибережна.doc” ) у Розділі II. Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації містить: « 2.1.5. Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно у період звернення за роз’ясненням особисто відвідати та оглянути земельні ділянки, щодо яких будуть виготовлені проекти землеустрою, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі пропозиції підписаний замовником та учасником Акт огляду. »
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів.
Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування /ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо.
Є очевидним, що вимога про надання у складі підписаного Замовником та Учасником Акт огляду, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати Акт огляду з незалежних від Учасника причин тощо.
Отже, застосована Замовником вимога про надання у складі підписаного Замовником та Учасником Акт огляду є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника, та подавати її в складі пропозиції. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Не зрозуміло, для чого взагалі здійснювати виїзд представника Учасника на місце надання послуг. Задачею Замовника є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації, у тому числі, згідно з ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі , у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення , малюнки чи опис предмета закупівлі.
Ознайомитись з видами та об'ємами послуг, які потрібно надати, Учасник може з Технічного завдання (додаток 3 Документації), що надається Замовником у складі Документації та відповідно до ч.1 ст.23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність огляду земельних ділянок є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Вважаємо дану вимогу безпідставною, не правомірною, дискримінаційною та такою, що сприяє розвитку корупційних дій і зловживань, а також зобов’язує для участі в закупівлі здійснювати непередбачені витрати, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, зміст якої Замовником розкрито в технічному завданні.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
ТОВ «Зеніт Експерт» є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «Зеніт Експерт» , так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Вважаємо, що Замовник при формуванні тендерної документації Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» , п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, виключити з тендерної документації вимогу : «надати у складі пропозиції підписаний замовником та учасником Акт огляду».
4. Зобов’язати Замовника привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ дискримінація.docx 16.06.2023 16:58
- 2. ТД прибережна.docx 16.06.2023 16:58
- Скарга до АМКУ.pdf 16.06.2023 16:59
- Рішення від 20.06.2023 № 8968.pdf 20.06.2023 19:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2023 № 9724.pdf 04.07.2023 18:49
- Рішення від 03.07.2023 № 9724.pdf 06.07.2023 20:07
- Лист пояснення АМКУ -pdf 22.06.23.PDF 22.06.2023 17:00
- екологія.doc 22.06.2023 17:00
- 2. ЗТД прибережна.docx 22.06.2023 17:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.06.2023 17:08
Дата розгляду скарги:
03.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.06.2023 19:31
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
06.07.2023 20:07
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
06.07.2023 20:07