-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення технічного огляду (опосвідчення) стану безпеки електрообладнання, встановленого на АТ «Одеська ТЕЦ», напругою понад 1000В без виконання вимірювань та випробувань, що вичерпало свій ресурс (71631100-1)
Завершена
536 997.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 369.98 UAH
мін. крок: 1% або 5 369.98 UAH
Період оскарження:
08.06.2023 09:56 - 13.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Аномально низька ціна
Номер:
3f9877aa3cf84ccfa17c33198bc6d526
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-08-001989-a.a2
Назва:
Аномально низька ціна
Вимога:
Створення неконкурентних умов
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист від 21.06.2023р..pdf 21.06.2023 14:12
- відповідь.PDF 23.06.2023 14:49
Дата подачі:
21.06.2023 14:12
Вирішення:
21.06.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноморський експертно-технічний центр» через електронну систему закупівель було подано вимогу щодо перегляду рішення Замовника по процедурі закупівлі послуг з проведення технічного огляду (опосвідчення) стану безпеки електрообладнання, встановленого на АТ «Одеська ТЕЦ», напругою понад 1000В без виконання вимірювань та випробувань, що вичерпало свій ресурс (71631100-1) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-06-08-001989-а.
Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 2 п. 46 Особливостей у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Щодо першого питання.
19.06.2023 о 12 год. 16 хв. відбувся аукціон, у якому прийняли участь два учасника:
1. ПрАТ «МЕТЦ» з остаточною пропозицією 100 200,00 грн., з ПДВ;
2. ТОВ «ЧЕТЦ» з остаточною пропозицією 97 602,26 грн., з ПДВ.
Після проведення аукціону електронною системою закупівель пропозиція ТОВ «ЧЕТЦ» була визначена як найбільш економічно вигідна, але аномально низька.
Згідно з частиною 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. При цьому замовник може відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною, якщо обґрунтування учасника буде неналежним, а також замовник
повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо останній не надав обґрунтування протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Учасник ТОВ «ЧЕТЦ» 20.06.2023 надав лист-роз’яснення щодо обґрунтування аномально-низької ціни, де зазначив про можливість надати послуги, що є предметом закупівлі за ціною остаточної пропозиції, оскільки має багаторічний досвід співпраці з АТ «Одеська ТЕЦ» та з метою в подальшому підтримання партнерських стосунків, враховуючи наявність власних засобів вимірювальної техніки та кваліфікованих фахівців, сучасних технологій та системи управління якістю.
Згідно з абзацом 3 частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Отже, при розгляді обґрунтування аномально низької ціни учасник ТОВ «ЧЕТЦ» не довів причину аномально низької ціни, не надав жодного документального підтвердження розрахунку ціни пропозиції.
Оскільки Закон не дає відповіді на запитання, яке обґрунтування є належним, рішення про належність обґрунтування аномально низької ціни в кожному конкретному випадку приймає замовник.
Наданий лист-роз’яснення ТОВ «ЧЕТЦ» щодо обґрунтування аномально низької ціни фактично містить загальні фрази та не було надано жодного документального підтвердження. Ціна є істотною умовою договірних правовідносин, а зміна ціни має бути обґрунтована документально — підкріплена розрахунками.
Рішення про належність обґрунтування аномально низької ціни в кожному конкретному випадку приймає замовник самостійно.
Отже, ТОВ «ЧЕТЦ» було надано неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою так як не надано жодного документального підтвердження.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція ТОВ «ЧЕТЦ» підлягає відхиленню відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 29 Закону та підпункту 1 пункту 45 Особливостей де зазначено, що замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, що є аномально низькою.
Щодо другого питання.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерну пропозицію з аномально низькою ціною було відхилено саме відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 29 Закону та підпункту 1 пункту 45 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, а не на підставі аномально низької вартості, як зазначено у вимозі.
Цінова пропозиція учасника ПрАТ «МЕТЦ» - 100 200,00 грн., з ПДВ.
Відповідно до пункту 37 Особливостей під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» (далі — аномально низька ціна, АНЦ) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
Отже, цінова пропозиція учасника ПрАТ «МЕТЦ» електронною системою закупівель не визначена як аномально низька та вимагати обґрунтування ціни у Замовника немає підстав.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, Замовник з метою не порушення норм законодавства з публічних закупівель та дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, правомірно відхилив Вашу Пропозицію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Скасована
Аномально низька ціна
Номер:
3429b6052044493abc5f8ec1de495d26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-08-001989-a.a1
Назва:
Аномально низька ціна
Скарга:
Створення неконкурентних умов
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист від 21.06.2023р..pdf 21.06.2023 14:11
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
21.06.2023 14:13