-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Завершена
183 126.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 831.26 UAH
мін. крок: 1% або 1 831.26 UAH
Період оскарження:
07.06.2023 17:09 - 12.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
752a4bcb752146d2ab5a742db2fc428c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-07-014932-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг, підтверджені відповідними документами містять наступні вимоги (Додаток 2 Тендерної документації - Вимоги до учасника ) :
5. Сертифікат Учасника про впровадження системи управління якістю стосовно надання послуг щодо страхування відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, час оформлення такого сертифіката може становити близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 8 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації п.5 Додатку 2 - Вимоги до учасника:
5. Сертифікат Учасника про впровадження системи управління якістю стосовно надання послуг щодо страхування відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.06.2023 13:23
Вирішення:
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, інформуємо, що вимога тендерної документації про наявність в учасника закупівлі Сертифікату про впровадження системи управління якістю стосовно надання послуг щодо страхування відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) повністю відповідає вимогам законодавства, у тому числі вимогам Закону України Про публічні закупівлі”. Вказане твердження підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 року, в якому була розглянута аналогічна скарга по аналогічному питанню і АМКУ не виявив в діях замовника, який встановлював вимогу відповідності учасника стантарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ознак порушення вимог законодавства в сфері публічних закупівель та дискримінації.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1) передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2) не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Наявність в учасника сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) свідчить про надання учасником якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандартів міжнародного рівня. Відсутність в потенційного учасника сертифікату не позбавляє його можливості отримати сертифікат. Отримати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг.
Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація на закупівлю «Послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» розроблена у відповідності до чинного законодавства і немає жодних дискримінаційних умов. Тому відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено