• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів

Кількість 71300 дітоднів

Завершена

959 520.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 500.00 UAH
Період оскарження: 14.12.2017 10:36 - 12.02.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів) ДК 021:2015 – 55320000-9

Номер: aa102c7b9369431b8ce9b4f88fb15d99
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-14-000618-b.c1
Назва: СКАРГА ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів) ДК 021:2015 – 55320000-9
Скарга:
Вих. № 178/28-12 від 28.12.2017р. СКАРЖНИК: Антимонопольний комітет України 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 45 Товариство з обмеженою відповідальністю «Ф.А.Д.» р/р 26002636899400 у ПАТ «УкрСиббанк» МФО 351005 ЄДРПОУ 40907926 т. (056) 404-17-35 ел.пошта: 40907926@ukr.net ЗАМОВНИК: КЗО "НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №139 ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД - ЦЕНТР ТВОРЧОСТІ "ДУМА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ вул. Березинська, 4, кабінет № 11, м. Дніпро, 49108 код ЄДРПОУ 24445669, т. +380567240447 ел.пошта: shipfrend.777@gmail.com Дата оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі Ідентифікатор закупівлі 14.12.2017 року UA-2017-12-14-000618-b СКАРГА ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів) ДК 021:2015 – 55320000-9 На офіційному сайті Держзакупівлі.онлайн (https://www.dzo.com.ua/tenders/1820667) 14.12.2017 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Код за ДК 021:2015: 55320000-9- Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів), зі строком виконання до 31.12.2018 року на очікувану вартість 1`324`137.60 грн. (без ПДВ), Замовником процедури закупівлі є КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ" НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №139 ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД - ЦЕНТР ТВОРЧОСТІ "ДУМА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ. До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію ДК 021:2015: 55320000-9- Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів) далі «Тендерна документація», Додаток 4 – Проект договору. Товариство з обмеженою відповідальністю «Ф.А.Д»» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення із змістом Тендерної документації та доданих Додатків було виявлено, що зазначені документи не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим нормативним актам, які є обов’язковими до виконання з огляду на наступне. 1. Згідно п. 2 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у форма банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639). Розмір забезпечення тендерної пропозиції – становить не більше 3 % очікуваної вартості закупівлі та складає: 39`000.00 грн (тридцять дев’ять тисяч грн. 00 коп.) Але, окрім самої банківської гарантії Замовник вимагає від учасника надати додаткові документи: копії банківських документів: довіреність щодо особи уповноваженої на підпис гарантії, ліцензія, звіт про прибутки та збитки, (документи бути завірені печаткою банку та підписом уповноваженої особи банку). Вказані документи не є документами, які стосуються ведення господарської діяльності учасника, є документами третьої особи, яка не є пов’язаною із учасником та не є зобов’язаною учаснику надавати зазначені документи. А тому така вимога Замовника порушує право учасника вільно прийняти участь у процедурі закупівлі в разі відмови установи банку надати відповідні документи. Крім того, згідно п. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. 2. Дискримінаційною є також умова Тендерної документації, яка міститься у п. 5 розділу ІІІ сторін. 13-14 Тендерної документації, а саме обов’язок учасника надати у складі тендерної пропозиції «документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше п’яти років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду.» Вимога про надання такого документу передбачає для учасника додатковий кваліфікаційний критерій, який не передбачений умовами ЗУ «Про публічні закупівлі» та штучно обмежує право кожного учасника, який відповідає передбаченим кваліфікаційним критеріям, прийняти участь у цій процедурі закупівлі. Крім того, необхідно відзначити, що Скаржник має досвід в наданні послуг харчування тільки у 2017 році та планує прийняти участь у цій процедурі закупівлі, але вимога про надання документальної інформації про досвід не менше 5 років повністю позбавляє можливість прийняти участь у цій процедурі закупівлі. Вказана умова однозначно порушує принципи публічний закупівель та обмежує право мене, як учасника прийняти участь у процедурі закупівлі. 4. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник передбачив наступні кваліфікаційні критерії: Кваліфікаційні критерії до учасників визначені Замовником відповідно до вимог статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам визначені у тендерній документації. Для участі у процедурі закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають зокрема таким критеріям: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Згідно п. 2. Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто законодавець надав право вибору Замовнику з кваліфікаційних критеріїв, передбачених виключно Законом. Право встановлення додаткових кваліфікаційних критерії для Замовника Законом не передбачено. Встановивши такий кваліфікаційний критерій, як декілька аналогічних договорів, Замовник порушив п. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, як зазначено вище, я маю досвід по виконанню аналогічних договорів тільки у 2017 році, а тому вимога про надання декількох договорів в тому числі за 2016 рік позбавляє моєї можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі. 5. Крім того, Замовник передбачив вимоги про надання певного переліку документів, які учасник повинен надати для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства в тому числі: - Сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001), що виданий уповноваженим органом; - нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року; - нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі). Але такі вимоги є такими, що не відповідають вимогам ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Не зазначено на ім’я якого суб’єкту повинен бути наданий сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001), крім того такий сертифікат може мати інше кодування ніж ISO 9001, але також підтверджувати належну систему управління якістю. Також, у відповідності до зазначеного Закону висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Стаття 11 зазначеного Закону передбачає виключний перелік об'єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Так, Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: -проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; -інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; -схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; - проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини; -продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; -документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; -діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення. Такого об’єкту, як склад для зберігання продуктів харчування в Законі не передбачено. Крім того, обов’язкова наявність у учасника такого документу, як «Акт санітарно-епідеміологічного обстеження складу» взагалі не передбачена жодним нормативно-правовим актом України. Зазначення таких документів як обов’язкові у складі тендерної пропозиції Учасника є дискримінаційною умовою, та навмисно звужує вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі. 6. До Тендерної документації додано Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічне завдання». У розділі «Загальні умови надання послуг» передбачено, що Для транспортування харчових продуктів з баз, що забезпечують постачання продуктів харчування у навчально-виховні заклади повинен використовуватися автотранспорт, що має дозвіл Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для перевезення харчових продуктів (санітарний паспорт). У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України № 667 від 02.09.2015 року «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» п. 16) передбачено, що у випадках, встановлених законом, видає документи дозвільного характеру, передбачені Законом України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”. Але ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» не передбачено такого документу, як «дозвіл Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для перевезення харчових продуктів (санітарний паспорт)». Тобто вимога про наявність такого документу як «дозвіл Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для перевезення харчових продуктів (санітарний паспорт)» не відповідає вимогам чинного законодавства. Наразі просто неможливо отримати в органах Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів такий документ, як санітарний паспорт, а тому така вимога робить неможливим вільну участь у цій процедурі закупівлі всіх бажаючих учасників, в тому числі і Скаржника. 7. В якості додатку до Тендерної документації, Замовником було завантажено Додаток 4 «Договір № _____ про закупівлю послуг за публічні кошти», далі «Договір». Але зміст вказаного документу взагалі не відповідає ані предмету закупівлі, ані вимогам чинного законодавства. Так, Предметом закупівлі є «Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладу освіти). А за змістом Договору практично за всіма пунктами передбачено надання послуг та їх умови надання тільки у дошкільних закладах (наприклад, п. 1.4. Договору, 2.1., 2.6. та інші). Взагалі умови надання послуг у загальноосвітніх навчальних закладів та у інших установах не передбачені. Умови Договору містять у собі вимогу до Виконавця погоджувати меню із органами санепідстанцією (СЕС), але такого органу не існує взагалі. Згідно Постанови КМУ № 348 від 29.03.2017 року органи Державної санітарно-епідеміологічної служби України ліквідовано. Крім того, необхідно звернути увагу на те, що Замовник передбачив скриту вимогу до оформлення тендерної пропозиції учасників закупівлі, зазначивши у п. 3.5. Договору, про необхідність надання у складі тендерної пропозиції довідки з обслуговуючого банку з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в такій банківській установі…. Така вимога повинна міститися у тексті основної частини тендерної документації, а не у Проекті Договору, що робить дуже ймовірним пропуск цієї вимоги учасниками закупівлі, що буде підставою в подальшому відхилення тендерної пропозиції такого учасника Замовником. Тобто вимоги Договору містять у собі умову, яка не є виконуваною взагалі, а враховуючи той факт, що Договір є Додатком 4 до Тендерної документації, то умови Тендерної документації і в цій частині не відповідають вимогам чинного законодавства України. 8. Замовник в складі Тендерної документації у Додатку 3 «Технічне завдання» передбачив, що При виконанні послуг учасник повинен використовувати наступні документи та враховувати законодавчі акти: Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». Крім того, згідно п. 5.3.3. Договору (Додаток № 4) передбачено, що Виконавець зобов’язаний: несе відповідальність за якість харчування, а також за відповідність їх меню із суворим дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» та інших вимог чинного законодавства України. Якщо проаналізувати додане до Тендерної документації Додаток 3, а саме: - Орієнтовне меню для учнів загальної категорії (1-4 класи), наглядно видно, що зміст меню не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» в частині виконання норм харчування та забезпечення дітей всім необхідним для якісного та повноцінного харчування. Так, наприклад, в меню відсутні такі обов’язкові позиції: соки, кава, какао, відсутні киселі; - відсутне взагалі надання фруктів; - відсутне надання сиру твердого; - відсутнє надання яйця курячого та інш. Із основних харчових продуктів, поживна кількість яких є необхідною складовою частиною для розвитку дитини, виконання норм від встановленої норми складає: яйця 30%; молоко 14,6%; сир кисломолочний 22%; м`ясо, птиця 35,4%; риба, рибопродукти 24% та інші. В Орієнтовному меню сніданків для дітей пільгових категорій взагалі не зазначено вік дітей, на який розраховано це меню. Згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» передбачені зовсім різні обсяги споживання продуктів дитиною в залежності від віку. А тому, передбачення одного того самого складу меню для дітей категорії 1-4 класів та пільгових категорій не відповідає нормам, які передбачені зазначеною Постановою. В Орієнтовному меню для групи подовженого дня ІІ категорії в додаток до порушень, які є і в меню для 1-4 класів відсутнє ще і м’ясо, риба та сир кисломолочний. Крім того необхідно відмітити, що за змістом Договору (Додаток 4 ), Замовник вимагає від Виконавця виконання норм тільки для дітей дошкільного віку, при цьому взагалі не вимагається виконання норм для дітей, які харчуються у загальноосвітніх навчальних закладах, хоча харчування і цих категорій дітей передбачено у Предметі цієї закупівлі. Таким чином, не додержуючись норм харчування для дітей під час формування Орієнтовного меню, Замовник не виконує обов’язкові нормативні акти, які захищають здоров’є дітей. Крім того, кожний учасник процедури закупівлі з метою розрахунку загальної ціни своєї тендерної пропозиції повинен здійснити розрахунок своєї вартості одного дітодня для різних категорій дітей згідно Технічного завдання. Враховуючи вимоги Замовника, щодо додержання під час надання послуг харчування Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», кожен потенційний учасник повинен розраховувати вартість одного дітодня з урахуванням вимог зазначеної Постанови, але Орієнтовне меню не відповідає вимогам цих норм. А тому в контексті Технічного завдання Замовника з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» просто неможливо здійснити розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника. Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства фактично порушують інтереси нашого Товариства, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, умови, які містяться у Тендерній документації, які не відповідають вимогам чинного законодавства є дискримінаційними та незаконними. На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: - Прийняти цю скаргу до розгляду; - зобов’язати КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ" НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №139 ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД - ЦЕНТР ТВОРЧОСТІ "ДУМА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКРАДИ внести зміни до Тендерної документації - Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів) ДК 021:2015 – 55320000-9: - виключити вимогу щодо надання учасником копії банківських документів: довіреність щодо особи уповноваженої на підпис гарантії, ліцензія, звіт про прибутки та збитки, (документи бути завірені печаткою банку та підписом уповноваженої особи банку); - виключити вимогу про надання учасником «документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше п’яти років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду» як дискримінаційну; - привести у відповідність із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі» кваліфікаційний критерій – «досвід виконання аналогічного договору»; - виключити вимогу щодо надання учасником нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року та нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі); - виключити з Додатку 3 Тендерної документації вимогу про наявність «дозвіл Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для перевезення харчових продуктів (санітарний паспорт); - привести у відповідність до Предмету закупівлі та вимогам чинного законодавства зміст Додатку 4 «Договір № _____ про закупівлю послуг за публічні закупівлі»; - Привести у відповідність Додаток 3 «Орієнтовне меню…» до Тендерної документації вимогам чинного законодавства України. - та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства. - в разі неможливості виправити всі недоліки Тендерної документації, зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі. ДОДАТКИ: 1. Платіжне доручення про сплату збору за розгляд цієї скарги. 2. Копія виписки ТОВ «Ф.А.Д.» Директор Бутрик Т.Б.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.01.2018 18:29
Дата виконання рішення Замовником: 02.02.2018 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Колегії виконано, зміни до тендерної документації внесено
Автор: ТОВ Ф.А.Д., Колісник Оксана Серіївна +380564041735 40907926@ukr.net