• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою – поточний ремонт огорожі (код ДК 021:2015-45340000-2 Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів) .

Торги не відбулися

299 363.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 496.82 UAH
Період оскарження: 07.06.2023 12:27 - 12.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про внесення змін до тендерної пропозиції

Номер: 21d15a433551479197020346d575bb19
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-07-006736-a.b1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до тендерної документації, замовник вимагає надати скан-копію чинного сертифікату системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. В Учасника є дійсна Ліцензія на проведення будівельних робіт видана і діє на території всієї України і підприємство здійснює свою діяльність дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства, а також наявні сертифікати на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці. Даного сертифіката ISO 9001:2015 Товариство не отримувало і законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною та дискримінаційною. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедури закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому просимо виключити зазначену вимогу як незаконну і необгрунтовану. У разі ігнорування нашого звернення ми будемо звертатися до органу оскарження за захистом наших прав. Принагідно повідомляємо по позитивну практику щодо розгляду скарг про неправомірне встановлення таких вимог перед поданням пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, шановний Учасник! Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність діючого сертифіката відповідності вимогам відповідних послуг. Замовник вважає, що матеріально-технічна база Учасника має відповідати всім вимогам безпеки, що може бути підтверджена, зокрема, сертифікатом відповідності виданим відповідним органом. Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотримуватися умов конкурсу. Отримати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт чи надання послуг. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і не містить жодної дискримінаційної умови. Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі. Вимога Замовника не є дискримінаційною, що підтверджується численними рішеннями Органу оскарження - Антимонопольного комітету України (АМКУ). Це, зокрема: Рішення Колегії АМКУ № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c; Рішення Колегії АМКУ №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 оголошення № UA-2021-12-17-013779-c. І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено