• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015- Лабораторні реактиви (ДК 021:2015: 33690000-3 — Лікарські засоби різні деталізований код ДК 021-2015 - 33696500-0 Лабораторні реактиви)

ДК 021-2015- Лабораторні реактиви (ДК 021:2015: 33690000-3 — Лікарські засоби різні деталізований код ДК 021-2015 - 33696500-0 Лабораторні реактиви)

Завершена

187 088.85 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 935.44 UAH
Період оскарження: 07.06.2023 10:33 - 19.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 4ec8d8a91e0341739ea26c2d3d5fa995
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-07-003341-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога щодо дискримінаційних умов закупівлі 07.06.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство "Сторожинецька багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" Сторожинецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області оголосив закупівлю: ДК 021-2015 – Лабораторні реактиви (ДК 021:2015: 33690000-3 – Лікарські засоби різні деталізований код ДК 021-2015 – 33696500-0 Лабораторні реактиви) Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-07-003341-a. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують право нашої компанії брати участь в даній процедурі закупівлі, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік реактивів за кодом ДК 021-2015 – Лабораторні реактиви (ДК 021:2015: 33690000-3 – Лікарські засоби різні деталізований код ДК 021-2015 – 33696500-0 Лабораторні реактиви) та СУКУПНІ ВИМОГИ до товару. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі відсутні щонайменше два виробники, продукція яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 3) дискримінаційною є наступна вимога, щодо пункту 2 Загальних вимог – З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товарів у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагають ці вимоги, в складі тендерної пропозиції надається сканкопія з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Замовник вимагаючи листи авторизації від виробника або офіційного представника в Україні, порушує тим самим основні принципи публічних закупівель – це не дискримінація учасників торгів. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа може свідчити про наявність та лобіювання своїх корисних намірів, обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Стандартом поведінки виробника або його офіційного представника є надання лише одного авторизаційного листа про повноваження для одного учасника, або ненадання жодного,- у разі якщо сам виробники приймає участі у закупівлях. Зазначена обставина виключає можливість отримати авторизаційний лист про повноваження всіма іншими учасниками, та не уможливлює їх участь у закупівлі. Вимога надати авторизаційний лист про повноваження тендерної документації суттєво обмежує конкуренцію та дає важіль Замовнику – відхиляти Учасників без цих листів за те, що «пропозиція не відповідає вимогам замовника». Тож передбачувано, що учасником даної процедури закупівлі буде один учасник, який матиме лист авторизації від виробника чи офіційного представника в Україні продукції виробництва FUJIFILM Corporation, тобто учасник, який заздалегідь прописав тендерну документацію під дану закупівлю із Замовником торгів, порушуючи чинне законодавство. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія FUJIFILM Corporation, яка є офіційним представником в Україні зазначеної продукції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: ДК 021-2015 – Лабораторні реактиви (ДК 021:2015: 33690000-3 – Лікарські засоби різні деталізований код ДК 021-2015 – 33696500-0 Лабораторні реактиви). Ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-07-003341-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-06-07-003341-a.. 3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Вирішення: Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, Вимога підлягає незадоволенню з таких підстав: В тендерній документації вказано : 1.Запропонований учасником товар має бути сумісним із аналізаторами сухої хімії Fuji Dri-Chem. Назва аналізатора вказується для того щоб учасник розумів для якого саме аналізатора та які реактиви пропонувати. 2. В додатку 3 до ТД передбачено: У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерну пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, у разі встановлення вимог щодо надання учасником маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість постачання товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації. Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, є: ● технічна специфікація, складена учасником згідно з Таблицею 1 за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка, у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі, наведений у цьому додатку; **у разі зазначення країни походження товару з російської федерації учасник у складі тендерної пропозиції надає митну декларацію, що підтверджує ввезення цього товару на територію України до 24.02.2022 включно; інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), наведена в цьому додатку до тендерної документації. Таблиця 1 № з/п Найменування товару Технічні характеристики товару Од. виміру Кількість Виробник товару* Країна походження товару** 1 2 3 4 5 6 7 * Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо). ** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України. Таким чином, необхідно затвердити роз’яснення на Вимогу такого змісту: Ознайомившись зі Скаргою щодо процедури закупівлі UA-2023-06-07-003341-a хочемо зауважити, що дана норма не є дискримінаційною оскільки передбачає надання авторизаційного листа не лише від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), а й також від представника, дилера, дистриб'ютора, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документаці
Статус вимоги: Відхилено