-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з благоустрою -поточний ремонт огорожі в Чернівецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 25 по вул.. Мазепи Івана,8-А м. Чернівці
Торги не відбулися
270 491.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 352.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 352.46 UAH
Період оскарження:
06.06.2023 20:45 - 11.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дескримінація учасників
Номер:
275ab782266a475ebdb140a69572451e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-06-014165-a.a2
Назва:
Дескримінація учасників
Вимога:
Дана вимога є дискрименаційна щодо учасників Відкриті торги з особливостями
Довідка пояснення
Шановний замовник вибачаємось но Ви це все прописали під свого своячка який має всі сертифікати тобто під конкретного виробника, поснюємо чому ми Вам так пишемо до воршки не треба ходити корупція чистої води:
1. сертифікат на систему управління якістю щодо відповідності до ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» на виробництво віконних блоків з профілів ПВХ;
2. сертифікат ДСТУ EN ISO на систему управління якістю на виробництво профілів полiвiнiлхлоридних;
3. сертифікат на систему управління якістю щодо відповідності до ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» на виробництво і реалізацію пристроїв поворотних, відкидних і поворотно–відкидних для віконних блоків;
Тепер ми учасники ФОП, ТЗоВ виконавці робіт, поясніть нам для чого нам дані сертифікати, щоб у Вашій закупівлі участвувати вони нам не потрібні ми не виробники. Кожен сертифікат приблизно коштує по 40000 гр і того 120000гр.
І це у воєний час займатись такою несенітницею це вже коштунство, не думав писати але обідно.
Дані сертифіка і такого толку ще потрібні для корпарацій для виходу на світовий ринок, а нам ФОП де до 10 робітників для чого?
Для прикладу, хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ».
Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги .
Щодо вимоги викладеної в Додатку 2. Сертифікат системи менеджменту якості ISO 9001 у сфері будівельних та монтажних робіт*
про надання Сертифікату на систему управління якістю ISO:9001 на вид діяльності згідно з предметом закупівлі є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель.
По-перше, Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів. Закон України «Про захист економічної конкуренції», стаття 15 передбачає, що дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком визнаються Антиконкурентними діями. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю» стосовно діяльності у сфері подання послуг поточний ремонт передбачено подання чинного, на момент подання документів, Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, ви ставите учасників у нерівне становище в процедурі закупівлі, надаючи перевагу тим учасникам, що мають такий сертифікат і відповідно мають вигідне становище, автоматично збільшуючи їх шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. При цьому ігноруєте той факт, що законами України підприємства не зобов’язані отримувати вищезгаданий сертифікат
По-друге, Отримання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю» потрібно вимагає час та грошові ресурси. Нагадуємо, що отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників. Відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», Зміни № 11 до розділу І «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик працівників, затвердженої наказом Мінрегіону від 08.08.2017 р. № 192 та рішення Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 17.09.2016 р., Протокол № 19 відповідальні виконавці, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, виконують ті види робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом. Тому вимога щодо наявності Сертифікату ISO 9001:2015 прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Крім того, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, ми буде надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката , а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому, вважаємо дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Крім того, зауважимо, що Апеляційним адміністративним судом у справі № 826/15639/17 винесено рішення, що тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником.
ВСЕ ПРО ЗАКУПІВЛІ ЗАКОНОДАВСТВО МІЖНАРОДНІ ТЕНДЕРИ ЗAПИТАННЯ ДО СПІЛЬНОТИ НОВИЙ ЗАКОН
01.07.2020 МАРТА ГОГОЛЬ
СЕРТИФІКАЦІЯ ISO В ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЛЯХ – ЩО ЦЕ І ДЛЯ ЧОГО?
Мабуть, активних гравців ринку публічних закупівель неможливо нічим здивувати, адже доволі часто в тендерних документаціях ми зустрічаємо вимоги, які, м’яко кажучи, дивні. Однією з таких нестандартних вимог є сертифікат ISO. Що ж таке сертифікація ISO і чи законно її вимагати в публічних закупівлях?
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
До Замовника так дані сертифікати ми можемо придбати без питань кошти і дві неділі і вони є, а запитання для чого? Ви, що заробляєте на цьому допомагаючи таким акредитованим організаціям видерти у нас кошти?
А тепер поясніть нам звідкіля у Вас такі знання технології виробництва віконих блоків, щоб так прописати, може Ви не за фахом працюєте зробіть висновки. Тому ,що такі вимоги міг прописати тільки фахівець заводу виробника з технічного відділу великого підприємства.
Просимо прибрати дескримінаційні вимоги , щодо сертифікатів ISO 9001, 14000, 18001
З ПОВАГОЮ…
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.06.2023 13:08
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник!
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність діючого сертифіката відповідності вимогам відповідних послуг. Учасник закупівлі який буде визнаний переможцем повинен поставити сертифіковану продукцію згідно додатку 1 до тендерної закупівлі ,а не виготовлене підпільним способом, а також матеріально-технічна база Учасника має відповідати всім вимогам безпеки, що може бути підтверджена, зокрема, сертифікатом відповідності виданим відповідним органом.
Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотримуватися умов конкурсу. Отримати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт чи надання послуг. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і не містить жодної дискримінаційної умови.
Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі.
Вимога Замовника не є дискримінаційною, що підтверджується численними рішеннями Органу оскарження - Антимонопольного комітету України (АМКУ). Це, зокрема:
Рішення Колегії АМКУ № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c;
Рішення Колегії АМКУ №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 оголошення № UA-2021-12-17-013779-c.
І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до тендерної пропозиції
Номер:
8478ac6a23004a1eb5f77edd935e4e92
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-06-014165-a.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до тендерної документації, замовник вимагає надати скан-копію чинного сертифікату системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. В Учасника є дійсна Ліцензія на проведення будівельних робіт видана і діє на території всієї України і підприємство здійснює свою діяльність дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства, а також наявні сертифікати на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці. Даного сертифіката ISO 9001:2015 Товариство не отримувало і законодавчий обов’язок на його отримання відсутній. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною та дискримінаційною.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедури закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому просимо виключити зазначену вимогу як незаконну і необгрунтовану. У разі ігнорування нашого звернення ми будемо звертатися до органу оскарження за захистом наших прав. Принагідно повідомляємо по позитивну практику щодо розгляду скарг про неправомірне встановлення таких вимог перед поданням пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.06.2023 12:50
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник!
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність діючого сертифіката відповідності вимогам відповідних послуг. Учасник закупівлі який буде визнаний переможцем повинен поставити сертифіковану продукцію згідно додатку 1 до тендерної закупівлі ,а не виготовлене підпільним способом, а також матеріально-технічна база Учасника має відповідати всім вимогам безпеки, що може бути підтверджена, зокрема, сертифікатом відповідності виданим відповідним органом.
Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотримуватися умов конкурсу. Отримати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт чи надання послуг. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і не містить жодної дискримінаційної умови.
Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі.
Вимога Замовника не є дискримінаційною, що підтверджується численними рішеннями Органу оскарження - Антимонопольного комітету України (АМКУ). Це, зокрема:
Рішення Колегії АМКУ № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c;
Рішення Колегії АМКУ №673 -р/пк-пз від 13.01.2022 оголошення № UA-2021-12-17-013779-c.
І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено