• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги медичних лабораторій до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 85140000-2— Послуги у сфері охорони здоров’я різні

Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями)

Завершена

615 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 150.00 UAH
Період оскарження: 06.06.2023 18:40 - 14.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення дискримінаційної умови про наявність приміщення на проведення лабораторних послуг, розташованого у м. Тернопіль

Номер: d240373128f24d97a4974149521383e9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-06-013801-a.a2
Назва: Вимога про усунення дискримінаційної умови про наявність приміщення на проведення лабораторних послуг, розташованого у м. Тернопіль
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п.1.3 Додатку 1 ТД з метою надання документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям учасник має надати Довідку про наявність приміщення на проведення лабораторних послуг, розташованого у м. Тернопіль. Вважаємо цю умову дискримінаційною, тому що, Замовник не довів необхідності встановлення такої вимоги, тому, що участь у закупівлі можуть взяти лише учасники, які мають власне або орендоване приміщення розташованого у м. Тернопіль, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі до скаржника, який може залучати до надання послуг субпідрядників. Наявність даного поміщення жодним чином не впливає на якість та строки виконання досліджень. В Технічній специфікації Додаток 2 зазначено. Біологічний матеріал учасник самостійно забирає у Замовника матеріал здійснюючи транспортування біологічного матеріалу до лабораторії, з забезпеченням належних умов зберігання досліджувальних проб з місця забору в супроводі медичного працівника. Строк виконання , лабораторних досліджень, не повинно перевищувати 7 днів , з моменту доставки біологічного матеріалу в лабораторію. Дані вимоги Учасник виконає належно та в повному обсязі навіть не маючи приміщення на проведення лабораторних послуг, розташованого у м. Тернопіль. У підтвердження вищевикладеного Учасник гарантійним листом гарантує: 1)Здійснювати транспортування біологічного матеріалу з забезпеченням належних умов зберігання досліджувальних проб з місця забору в супроводі медичного працівника. 2)Забезпечення зберігання холодового ланцюжка та дотримання вимог санепідем нагляду при транспортуванні. 3)дотримання терміну виконання лабораторних досліджень та не повинен перевищувати 7 днів з моменту доставки біологічного матеріалу в лабораторію . Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вимог порушують вимоги статті 5 ч.4 ст. 22 Закону Про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація Учасника. Просимо усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Однозначною є практика розгляду скарг Органом оскарження з цього приводу. Для прикладу, Ви можете ознайомитись з рішеннями Колегії № 389-р/пк-пз від 31.07.2017., № 10445-р/пк-пз від 10.10.2018.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! На вимогу до Замовника від 12.06.2023 р. повідомляємо наступне. Максимальний термін виконання лабораторних досліджень згідно додатку 2 ТД дійсно не повинен перевищувати 7 робочих днів з моменту доставки біологічного матеріалу в лабораторію. Проте, беручи до уваги природу біологічного матеріалу, який підлягає дослідженню, та впливу на нього фіксуючого середовища, потрібно врахувати також і питання безпосередньо доставки. Згідно Загальних правил проведення патологоанатомічних розтинів померлих і прижиттєвих патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів (методичні рекомендації) від 11.04.2017 року весь операційний і біопсійний матеріал із закладу охорони здоров’я, амбулаторно-поліклінічного закладу медичним персоналом або спеціальним автотранспортом закладу доставляється негайно в патологоанатомічне відділення (лабораторію) даного закладу, щоб забезпечити своєчасність діагностики. При відсутності у закладі охорони здоров’я патологоанатомічного відділення (лабораторії) матеріал доставляється згідно укладеного договору у інший заклад охорони здоров’я, в складі якого є відділення або патологоанатомічний заклад (центр, бюро), не пізніше 24 годин після забору матеріалу. Аналогічні вимоги висуваються і в наказі МОЗ України «Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину» від 06.09.2021 № 1877. Також слід звернути увагу на фізико-хімічні властивості фіксуючого засобу, яким є формалін. Термін фіксації має значний вплив на якість препаратів для діагностки. Перевищення часу фіксації призводить до різного ступеня ретракції (значного ущільнення клітинних елементів тканин) і може викликати деформацію клітин у тканині. Зважаючи на вказівку методичних рекомендацій і відповідного наказу МОЗ про негайність проведення діагностики (але в будь-якому випадку не пізніше 24 годин після забору матеріалу), також беручи до уваги потенційні негативні наслідки тривалого зберігання біологічного матеріалу у формаліні, логістичні складнощі, які можуть бути пов’язані з відключенням електроенергії, повітряними тривогами та іншими проблемами, з якими стикаються заклади охорони здоров’я в період воєнного стану, вважаємо, що вимога про розміщення лабораторії в м. Тернопіль впливає на якість виконання досліджень та не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.06.2023 10:04
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА щодо Додатку 2 до тендерної документації

Номер: 22be84c6beec427891a82aee1df10378
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-06-013801-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо Додатку 2 до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 8 Додатку 2 до тендерної документації Замовником зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наступне: «Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська комунальна міська лікарня №2».» Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати довідку з підписом Замовника. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи здійснення публічних закупівель – максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням, та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо подання довідки, виданої Замовником, є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати вищезазначену довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників та до інших суб’єктів господарювання. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Вимога щодо надання довідки, виданої Замовником, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише через авторизований електроний майданчик, а не при особистій зустрічі, зі складанням будь-яких довідок. Такі дії Замовника - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Дане питання вже було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до якого таку умову тендерної документації було визнано дискримінаційною (рішення №18835-р/пк-пз від 17.08.2021 р., ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-20-006296-b). Враховуючи вище зазначене, ця вимога має бути виключена з Документації. Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу зазначену вище, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та внести відповідні зміни до закупівлі UA-2023-06-06-013801-a. В противному випадку, ми будемо змушені звернутись до АМКУ для захисту своїх законних прав та інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! На вимогу до Замовника від 09.06.2023 р. повідомляємо наступне. Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. Тому звернемося до численної та незмінної практики АМКУ, який визначає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Встановлена вимога тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного, не є дискримінаційною, оскільки не обмежує прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідної довідки, а також встановлення цієї вимоги не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників. Згідно частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, з урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, відповідно до п. 8 Додатку 2 до тендерної документації, довідки довільної форми, виданої Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» (далі - Довідка), є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника вимогам тендерної документації. Поряд з вищенаведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети, що полягає у забезпеченні балансу розумної відповідності використовуваних засобів і мети закупівлі. Окрім наведеного, ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що Замовник може вимагати від учасника підтвердження того, що пропоновані ним товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Окрім цього, як вже зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати Довідку. Враховуючи наведене, Замовник не вбачає дискримінаційних ознак даної вимоги до учасників, а отже, вимога щодо наявності вищевказаної довідки відповідає вимогам чинного законодавства України в сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.06.2023 10:04