• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

КОД ДК 021:2015 55520000-1 «КЕЙТЕРИНГОВІ ПОСЛУГИ» (ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ)

Завершена

3 338 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 33 380.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2023 16:31 - 10.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу

Номер: 4252d2ed78d44b7baa8f2ad9e610229c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-05-012507-a.a4
Назва: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу
Вимога:
Шановний Замовнику» п. 20 Розділу ІІІ «Загальні вимоги» Додатку № 2 до ТД встановлена наступна вимога: «20. Надати гарантійний лист, що підтверджує відсутність щодо учасника у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з Учасника. ..» По-перше, дана вимога Замовника зменшує коло учасників, в закупівлі мають можливість брати участь лише учасники, стосовно яких немає в наявності у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з учасника. По-друге, згідно з ст. 41. ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 42. Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків).» Відповідно, Особливостями не передбачена така підстава для відхилення пропозиції учасників, як наявність будь-якого рішення в реєстрі судових рішень. По-третє, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної вимоги – яким чином відсутність зазначених рішень стосовно учасників гарантує недопущення збоїв у постачанні готових страв та наданні неякісної послуги, а також яким чином доводить реальну спроможності учасника належним чином виконувати умови договору? ТОВ «Понтем.ув» згідно відкритих даних майданчика з закупівель zakupki.prom.ua за період своєї діяльності приймав участь у 519 тендерних закупівель, було укладено понад 260 договорів, має виконані аналогічні договори та позитивні відгуки про їх виконання. На фоні цього – є одне рішення про розірвання договору та неналежне виконання за 2019 рік, що унеможливлює прийняття участі в закупівлі Замовника. Дану вимогу вважаємо дискримінаційною та такою, що порушує норми ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», а також права Скаржника на прийняття участі в закупівлі Замовника. Вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дану вимогу з тендерної документації. Відповідно до пункту 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Слід зазначити, що подібна вимога вже розглядалась Антимонопольним комітетом та яку визнано такою, що порушують вимоги частини 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, що викладена в Рішенні № 6306-р/пк-пз від 10.05.2023р. Тому, в разі не внесенні відповідних змін до тендерної документації, це буде розцінюватись як УМИСНЕ НЕ ВИКОНАННЯ та ігнорування Рішень Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Повідомляємо, що при визначенні умов тендерної документації замовник ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" керувався принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Повідомляємо, що дана вимога щодо надання гарантійного листа, що підтверджує відсутність щодо учасника у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з Учасника не є дискримінаційною та не обмежує коло потенційних учасників цієї закупівлі та відповідно не обмежує конкуренцію, з огляду на те, що Замовник не може співпрацювати з виконавцем, у якого були випадки неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі. Зазначаємо, що ваше твердження «По-третє, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної вимоги – яким чином відсутність зазначених рішень стосовно учасників гарантує недопущення збоїв у постачанні готових страв та наданні неякісної послуги, а також яким чином доводить реальну спроможності учасника належним чином виконувати умови договору?» є недоцільним та незрозумілим замовнику, адже таке твердження відсутнє у Тендерній документації. Крім того, зазначаємо, що рішення № 6306-р/пк-пз від 10.05.2023р., яке ви наводите, не стосується даної закупівлі, тому не може бути взяте до уваги Замовником. Відтак, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.06.2023 16:38
Вимога
Залишено без розгляду

Стосовно надання аналогічного договору, строк виконання якого має бути не менше 11 місяців.

Номер: f2e08f4d5478409094f5fa5ce1e2ebf7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-05-012507-a.a3
Назва: Стосовно надання аналогічного договору, строк виконання якого має бути не менше 11 місяців.
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п.3 Додатку № 5 встановлена наступна вимога: «3.1. Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, з інформацією щодо виконання учасниками аналогічних договорів у довільній формі. Надати на підтвердження не менше 1 (одного) договору, зазначеного у довідці, з актами наданих послуг, які (акти) підтверджують виконання договору у повному обсязі. Строк виконання договору має бути не менше 11 місяців. Також надати відгук від замовника по вказаному договору, який (відгук) повинен бути належно оформленим, містити вихідний номер та дату видачі. *Аналогічним вважається договір щодо послуг з організації харчування закладам охорони здоров’я, який передбачає харчування стаціонарних хворих (вказаний договір повинен бути повністю виконаним). Під аналогічним договором не може вважатись такий договір, при якому не прослідковується повний цикл організації харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо)". Вважаємо, що обмеження аналогічності виконаного договору строком його дії та статусом хворих, обмежує наші права, як учасника, маючи успішний досвід виконання аналогічних договорів, відмінних від зазначених Замовником. Тому вважаємо, що дана умова порушує законні права та інтереси Скаржника, інших Учасників та вимагаємо її виключити. Також слід зазначити, що скарга з подібною вимогою вже розглядалась Антимонопольним комітетом України та була задоволена Рішенням № 6306-р/пк-пз від 10.05.2023р., тож в разі не внесення змін до тендерної документації, це буде розцінюватися як УМИСНЕ не виконання та ігнорування Рішень Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Повідомляємо, що при визначенні умов тендерної документації замовник ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" керувався принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Повідомляємо, що дана вимога щодо аналогічного договору не є дискримінаційною та не обмежує коло потенційних учасників цієї закупівлі та відповідно не обмежує конкуренцію, з огляду на наступне. Положення Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. не містять визначення такого поняття як «аналогічний договір». Відтак, замовник самостійно встановлює який саме договір буде вважатись аналогічними в рамках проведення закупівлі. Оскільки, предметом оголошеної закупівлі є послуги по забезпеченню харчуванням, замовник повинен бути впевнений у компетентності та спроможності учасника-переможця надавати послуги саме з організації харчування протягом тривалого проміжку часу, оскільки таке харчування має свої особливості та повинне передбачати надання послуг зокрема систематично. Збої у постачанні готових страв не допускаються. Щодо рішення № 6306-р/пк-пз від 10.05.2023р., яке ви наводите, повідомляємо, що воно не стосується даної закупівлі, тому не може бути взяте до уваги Замовником. Відтак, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.06.2023 16:38
Вимога
Залишено без розгляду

аналогічні договори

Номер: 9ac9e8f1e32e422d9a5815df81a82b00
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-05-012507-a.c2
Назва: аналогічні договори
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 5 п. 3 до Тендерної документації передбачено, що учасник має надати на підтвердження виконання аналогічних договорів не менше 1 (одного) договору, строк виконання якого має бути не менше 11 місяців. Таким чином, дана вимога обмежує коло потенційних учасників цієї закупівлі та відповідно обмежує конкуренцію, що не відповідає принципам публічних закупівель, визначеним у Законі України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з цим, просимо змінити вимогу підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів за періодом виконання, адже вона є дискримінаційною по відношенню до учасників, які успішно виконали аналогічні договори, строком менше, ніж 11 місяців та мають всі підтверджуючі документи і позитивні відгуки. Таким чином, вимога підтвердити виконання аналогічних договорів не менше 1 (одного) договору, строк виконання якого має бути не менше 11 місяців призводить до неможливості участі в процедурі закупівлі учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів в інші строки, ніж це передбачено документацією.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Повідомляємо, що при визначенні умов тендерної документації замовник ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" керувався принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Повідомляємо, що дана вимога щодо аналогічного договору не є дискримінаційною та не обмежує коло потенційних учасників цієї закупівлі та відповідно не обмежує конкуренцію, з огляду на наступне. Положення Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. не містять визначення такого поняття як «аналогічний договір». Відтак, замовник самостійно встановлює який саме договір буде вважатись аналогічними в рамках проведення закупівлі. Оскільки, предметом оголошеної закупівлі є послуги по забезпеченню харчуванням, замовник повинен бути впевнений у компетентності та спроможності учасника-переможця надавати послуги саме з організації харчування протягом тривалого проміжку часу, оскільки таке харчування має свої особливості та повинне передбачати надання послуг зокрема систематично. Збої у постачанні готових страв не допускаються. Відтак, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.06.2023 16:38
Вимога
Залишено без розгляду

Дислокація учасника

Номер: 90153bae71314135a4b7989f8a84a4f8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-05-012507-a.b1
Назва: Дислокація учасника
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 5 до Тендерної документації передбачено, що учасник у разі, якщо учасник не має місця постійної дислокації (кухні/приміщення для приготування їжі) в місті Києві або Київській області, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції лист у довільній формі, у якому детально описати, посилаючись на наявну в учасника матеріально-технічну базу, працівників, відстань між дислокацією кухні/приміщення для приготування їжі учасника і дислокацією замовника (із зазначенням відстані і часу, необхідного для доставки їжі), - яким чином учасник забезпечить щоденне надання послуг на об’єктах замовника. Дану інформацію (відстань та час) Замовник перевірятиме на сервісі «Карти Google» за посиланням https://www.google.com.ua/maps. Вимога Замовника є дискримінаційною для інших учасників (по зазначеному прецеденту існує декілька Рішень АМКУ, серед яких рішення № 9786-р/пк-пз від 21.09.2018р.; та рішення № 389-р/пк-пз від 31.01.2017р., рішення №9033-р/пк-пз від 21.12.2017р.). Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Таким чином, виходячи з ваших вимог, в даній закупівлі може брати участь учасник, який знаходиться тільки на території Києва або Київської області. Просимо змінити цю дискримінаційну вимогу на таку, згідно якої учасник повинен надати гарантійний лист про те, що у разі визначення його переможцем процедури закупівлі, останній гарантує надати на адресу Замовника документальне підтвердження про взяття в користування кухні/приміщення для приготування їжі в місті Києві або Київській області.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Повідомляємо, що при визначенні умов тендерної документації замовник ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" керувався принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Наголошуємо, що дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що замовник не визначив обов’язковою вимоги щодо дислокації (кухні/приміщення для приготування їжі) в місті Києві або Київській області, адже зазначає, що у разі, якщо учасник не має місця постійної дислокації (кухні/приміщення для приготування їжі) в місті Києві або Київській області, то учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції лист у довільній формі, у якому детально описати, посилаючись на наявну в учасника матеріально-технічну базу, працівників, відстань між дислокацією кухні/приміщення для приготування їжі учасника і дислокацією замовника (із зазначенням відстані і часу, необхідного для доставки їжі), - яким чином учасник забезпечить щоденне надання послуг на об’єктах замовника. Таким чином, учасники, які не мають кухні/приміщення для приготування їжі в місті Києві або Київській області, мають надати у складі тендерних пропозицій лист у довільній формі, у якому детально описати, посилаючись на наявну в учасників матеріально-технічну базу, працівників, відстань між дислокацією кухні/приміщення для приготування їжі учасника і дислокацією замовника (із зазначенням відстані і часу, необхідного для доставки їжі), - яким чином учасник забезпечить щоденне надання послуг на об’єктах замовника. Також, наводимо більш актуальну практику з даного питання, а саме: Рішення № 3836-р/пк-пз від 28.03.2023 року. Крім того, наголошуємо, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.06.2023 16:38