• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15530000-2 - Вершкове масло (вершкове масло)

Торги відмінено

193 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 965.00 UAH
Період оскарження: 04.06.2023 19:14 - 09.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА на дії (рішення) Замовника

Номер: ad9d6964384f4282a3fd5d03af76db01
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-04-000500-a.b1
Назва: ВИМОГА на дії (рішення) Замовника
Вимога:
Згідно абзацу 2 пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до пункту 37 Особливостей, учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності неменше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Учасником процедури закупівлі ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» (далі – Учасник) була запропонована найбільш економічно вигідна пропозиція на закупівлю за предметом ДК 021:2015 15530000-2 - Вершкове масло (вершкове масло), ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-04-000500-a (далі – Закупівля), яка автоматично була визначена електронною системою закупівель аномально низькою. Протокольним рішенням Уповноваженої особи №20/02 від 16.06.2023 року за результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника на відповідність вимогам тендерної документації було встановлено, що Учасник процедури закупівлі подав неналежне обґрунтування аномально низької ціни відповідних товарів, яке не відповідає вимогам пункту 37 Особливостей та прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі підпункту 1 пункту 45 Особливостей. Пункт 37 Особливостей вимагає від учасників надання протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, яке і було надано Учасником у відповідності із цими вимогами та у встановлений законодавством строк. Згідно з підпунктом 1 пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. Згідно з абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 та підпунктом 1 пункту 45 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель: - не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту37 цих особливостей; - учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; Відповідно до зазначеного, Замовник має дві підстави для відхилення тендерної пропозиції, що визнана аномально низькою, якщо учасник не надав у встановлений строк жодного обґрунтування аномально низької ціни або надав його у не відповідності із вимогами встановленими Замовником у тендерній документації, тобто надав неналежно до них. А у відповідності до частини 2 Розділу 5 Тендерної документації Замовником встановлено наступну вимогу до змісту такого обґрунтування: «Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів тендерної пропозиції.» Тобто є незрозумілим яким чином Замовником було визначено неналежність наданого Учасником обґрунтування, якщо він сам не встановив жодних вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни або надання додаткових документів на його підтвердження. У подібних випадках, коли тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни та учасник обґрунтував аномально низьку ціну, проте замовник вважає таке обґрунтування неналежним, АМКУ стає на бік учасника, про що свідчить практика рішень на сьогодні (Рішення № 24360-р/пк-пз від 27.10.2021, оголошення № UA-2021-09-09-002415-c). Вимагаємо надати роз’яснення, яким чином Замовником проводилась оцінка відповідності наданого Учасником обґрунтування аномально низької ціни, які критерії застосовувались, а також вказати посилання на відповідні умови тендерної документації, згідно яких вони були передбачені. Також інформуємо, що у разі надання Замовником неналежного на наш погляд обґрунтування власних дій (рішень), нами буде повідомлено відповідні органи про систематичне умисне порушення Замовником законодавства, зловживання посадовим становищем, а також неправомірні дії, які тягнуть за собою завищення витрат державних коштів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Згідно норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями не передбачено Методики оцінювання належності або ж не належності обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції Учасника. Замовник оцінюючи будь-який документ чи подану учасником інформацію, має діяти згідно з вимогами Закону. У цьому контексті Закон передбачає, що обґрунтування надають у довільній формі. Водночас Закон забезпечує учасників орієнтирами щодо того, яка інформація може міститись в такому обґрунтуванні, а саме: досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Згідно із частиною 14 статті 29 Закону (або ж пункт 37 Особливостей) учасник, який запропонував найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Учасником ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» подано обґрунтування вчасно, у строки установлені Особливостями. Аналізуючи співвідношення ціни, яку при розкритті тендерних пропозицій автоматично визначено електронною системою закупівель аномально низькою ТОВ "ВВ-ПРОФІТ" з приведеною ціною 81 420 грн з ПДВ не довів конкурентної спроможності та перевагу на ринку. Не зазначив умови постачання товару від виробника та відсоток знижки (пільги) Учасника. Але ж оскільки дана закупівля товарів має специфічний характер продукти харчування, повинні бути належної якості та сертифіковані. Скаржник не надав аргументів для належного оцінювання його обґрунтування аномально низької ціни та визначення учасника переможцем. Жодної згадки про виробника харчової продукції або ж його рентабельності не вказано. Підтверджуючих документів не надано. У Розумінні Скаржника Замовник зловживає своїми повноваженнями, і не наводить приклад жодного нормативно-правового акту критеріїв оцінювання обґрунтування аномально низької ціни. Для Замовника додаткові пояснення Учасника у вигляді цього обґрунтування були не достатніми. Разом, з тим цінова пропозиції учасників згідно вимог Тендерної документації учасника має враховувати окрім ціни на товар також і витрати на транспортування в місце за рахунок Учасника. Тобто Замовник ризикує отримати товар неналежної якості. На підставі вищевикладеного, Замовник на власний розсуд визначає не належність обґрунтування, окільки у законодавстві про публічні закупівлі такий критерій відсутній. Уповноваженої особою прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» неупереджено, з дотриманням норм законодавства у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено