• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 71247000-1 «Нагляд за будівельними роботами» (Роботи з технічного нагляду по об’єкту: Капітальний ремонт покрівлі спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 127 Дарницького району м. Києва на вул. Ялтинській, 13 (заходи з енергозбереження)

Завершена

71 715.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 358.57 UAH
Період оскарження: 02.06.2023 18:33 - 07.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: d469f492c9d846df9281ab6eede03ea8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-02-012966-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Чим законодавчо регламентована Ваша вимога надати документальне підтвердження наявності у інженера технічного нагляду відповідного сертифікату ISO 9001:2015? Необхідно зазначити, що для здійснення технічного нагляду регламентованого Порядком здійснення технічного нагляду затвердженого Постановою КМУ № 903 від 11.07.2007, а також іншими нормативами і стандартами чітко регламентована процедура здійснення технічного нагляду із конкретними результатами цього нагляду зафіксованими в підписаній інженером технічного нагляду будівельно-технічній документації, яка є підтвердженням відповідності проекту і будівельним нормам фактично виконаних робіт, які приймаються до подальшої експлуатації. У разі відсутності в діючих на сьогодні законах та будівельних нормах чітко закріпленої вимоги обов'язкової наявності у інженера технічного нагляду відповідного сертифікату ISO 9001:2015 - вимогаємо Замовника видалити з переліку документів, надання цього документу, як обов'язкового, для уникнення дискримінаційних вимог до Учасників тендера.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! В першу чергу хочемо зазначити, що закупівля здійснюється з метою контролю та дотримання проектних рішень у процесі будівельних та монтажних робіт, вимог державних стандартів, будівельних норм та правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт відповідно до Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903 та інших нормативних документів у цій галузі. ЗУ «Про публічні закупівлі» не обмежує Замовника самостійно визначати вимоги, щодо визначення та встановлення критерію для підтвердження Учасником необхідної кваліфікації для якісного та професійного виконання зазначених видів робіт (надання послуг). Звертаємо увагу, згідно п. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації Зокрема, зауважимо Дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло Учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Сертифікати ISO – документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості підприємства державним або міжнародним стандартам. Для Замовника наявність сертифікату ISO в Учасника є одним зі способів підтвердження якості товарів, послуг або робіт. Тендерною документацією передбачено надання у складі пропозиції сертифікату відповідності Учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги». Під час встановленої зазначеної вище вимоги передусім зумовлено тим, що нам як Замовнику доцільно та необхідно отримати достовірну інформацію про можливість виконання робіт (надання послуг) належної якості. У першу чергу, наявність діючого на підприємстві сертифікату ISO дає впевненість у якості виконання робіт (надання послуг), які закуповує замовник. Ці загальноприйняті стандарти визначають виробничі характеристики й норми, згідно яких мають виконуватись роботи (надаватися послуги). Наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» підтверджує спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність виконання робіт (надання послуг); це забезпечення упевненості в тому, що роботи (послуги), які виконуються (надаються), відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість виконання робіт (надання послуг), знаходяться під контролем. Крім того, на сьогоднішній день отримати сертифікат про відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Нормативно-правовими актами не передбачено жодних обмежень щодо можливості отримання Учасникам Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» який підтверджує, що підприємство керує процесами управління якістю до вимог міжнародного стандарту ISO 9001 та на виконання даних вимог тендерної документації. Також слід зазначити, що виконання робіт передбачено на території діючого закладу освіти, де постійно перебувають люди, в тому числі діти, вимога щодо наявності у Учасника сертифікату відповідності Учасника вимогам ISO 9001 гарантує виконання робіт відповідно до вимог встановлених законодавством України та іншими нормативно правовими актами тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною та/ або недоцільною, або такою що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 по Скарзі UA-2018-05-17-000313-b.b2. Враховуючи викладене, зазначена вимога не є дискримінаційною умовою, тому вимога щодо внесення змін є недоцільною, оскільки це передусім запорука виконання робіт (надання послуг) належної якості.
Статус вимоги: Відхилено