-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція для чищення
Завершена
157 490.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 787.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 787.45 UAH
Період оскарження:
02.06.2023 14:45 - 16.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
669e084d1f43442f8c014dc9253640f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-009709-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку №3 Загальні вимоги до предмету закупівлі та спосіб їх документального підтвердження в пункті 3 вказано, що «Учасником у склад пропозиції надається гарантійний лист від кожного виробника товару (імпортера, офіційного представника, дилера, дистриб'ютора), згідно якого він гарантуватиме учаснику поставку товару у встановлені строки за даним предметом закупівлі. Гарантійний лист повинен містити посилання на ідентифікатор цієї закупівлі.
Якщо гарантійний лист надає не виробник, а його офіційний представник, Учасник повинен надати від виробника документ, що підтверджує офіційний статус цього представника.»
Звертаємо вашу увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника, підтвердження статусу виробника/дилера запропонованого товарів та подібних документів, яке підтверджує повноваження учасника, щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником або його офіційним представником.
Тому вимагаємо прибрати таку антиконкурентну вимогу з Вашої документації та врахувати практику рішень АМКУ. Також ви можете вимагати від учасників зазначити повний артикул моделі товару та перевірити їх офіційність на запропоновану модель у сайті офіційного представника в Україні. У разі пропозиції не офіційного товару - учасник не зможе підтвердити його а артикул моделі у каталозі офіційного представника території України (оскільки артикул неофіційно завезеного товару призначений для реалізації на території іншої країни і відсутній у електронних каталогах).
Також хочемо зазначити, що в зв’язку з втратою чинності з 01.01. 2018 року Декрету КМУ від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 за №28, зареєстрованого Мін’юсті 04.05.2005 за № 466/10746 продукція, а саме – паперова продукція та канцелярські товари станом на сьогодні обов’язковій сертифікації в Державній системі сертифікації України не підлягає, про що Учасником додається відповідний лист від центру стандартизації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про виробників та їх офіційних представників.doc 07.06.2023 16:53
Дата подачі:
07.06.2023 16:53
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі», який регулює порядок та правовідносини в сфері публічних закупівель, є максимальна економія та ефективність , забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.5 цього Закону публічні закупівлі повинні здійснюватися із безумовним дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;». Тож Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними. Таким чином Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару.
В тендерній документації встановлено вимогу надання Учасником у склад пропозиції гарантійного листа від кожного виробника товару (імпортера, офіційного представника, дилера, дистриб'ютора), згідно якого він гарантуватиме Учаснику поставку товару у встановлені строки за даним предметом закупівлі. Гарантійний лист повинен містити посилання на ідентифікатор цієї закупівлі. Якщо гарантійний лист надає не виробник, а його офіційний представник, Учасник повинен надати від виробника документ, що підтверджує офіційний статус цього представника.
Ствердження, що вимога надання гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто ніяких проблем в отриманні гарантійного листа від виробника не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації.
Оскільки закупівля здійснюється для державної організації, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропонований учасниками товари буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію використання неякісної, контрабандної/контрафактної або іншим чином невідповідної до законодавства України продукцію. Зокрема надання гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції, що ввезеної на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції.
З приводу ваших посилань з рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, а саме: № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), повідомляємо наступне: згідно документації зазначених торгів, замовником було встановлено конкретні марки та моделі товару, що планувались до закупівлі, при цьому замовник не передбачав можливості запропонувати еквівалент товару. Відтак, в такому випадку надати гарантійний лист від виробника зможуть учасники, які мають відносини з тим конкретним виробником, товар якого було зазначено у закупівлях. Тому, дійсно, в такому випадку, надання гарантійних листів є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників. Проте, згідно нашого оголошення не передбачено конкретного виробника, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж або кращі характеристики від різних виробників. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них».
Крім того,
- дана вимога є єдиною для всіх учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника,
- чинне законодавство не забороняє запрошувати гарантійні/авторизаційні листи,
- Вами не наведено фактів, які доводили б відмову виробників/дилерів/дистриб’юторів надати будь-якому Учаснику гарантійні/авторизаційні листи.
Згідно вищевикладеного та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник на свій розсуд встановлює вимоги відносно предмету закупівлі вимоги. В Додатку 3 Тендерної документації Замовник просить надати Декларація про відповідність технічному регламенту мийних засобів; Висновок органу сертифікації про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту. Відповідно до прийнятого Україною курсом на євроінтеграцію здійснюється перехід від обов’язкової сертифікації продукції в системі УкрСЕПРО до добровільної сертифікації та підтвердження відповідності продукції технічним регламентам, отже Учасник має змогу зробити добровільну сертифікацію для підтвердження якості та безпеки продукції.
Враховуючи вищевикладене, ваша вимога відхилена.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.06.2023 09:03