-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Трубка ендотрахеальна без манжети р. 2,5; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 3,0; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 3,5; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 4,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 3,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 3,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 6,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 6,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 7,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 7,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою та портом кисню р. 7,0; Трубка трахеостомічна без манжети розмір 3,0; Трубка трахеостомічна з манжетою та аспіраційним портом розмір 7,0; Фільтр вірусо-бактеріальний одноразового використання, стерильний електростатичний, з портом, для дорослих; Фільтр з тепло та вологообмінником вірусо-бактеріальний одноразового використання, стерильний електростатичний, з портом, для дорослих. (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33171000-9 «Анестезійні та реанімаційні інструменти»).
Завершена
1 713 195.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 565.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 565.98 UAH
Період оскарження:
02.06.2023 13:16 - 09.06.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
60926ca958cc421486b583158665698a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-007324-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-06-02-007324-a Комунальним підприємством "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради" (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі – ДК 021:2015:33170000-2: Обладнання для анестезії та реанімації (Трубка ендотрахеальна без манжети р. 2,5; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 3,0; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 3,5; Трубка ендотрахеальна без манжети р. 4,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 3,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 3,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 6,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 6,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 7,0; Трубка ендотрахеальна з манжетою р. 7,5; Трубка ендотрахеальна з манжетою та портом кисню р. 7,0; Трубка трахеостомічна без манжети розмір 3,0; Трубка трахеостомічна з манжетою та аспіраційним портом розмір 7,0; Фільтр вірусо-бактеріальний одноразового використання, стерильний електростатичний, з портом, для дорослих; Фільтр з тепло та вологообмінником вірусо-бактеріальний одноразового використання, стерильний електростатичний, з портом, для дорослих. (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33171000-9 «Анестезійні та реанімаційні інструменти») (далі за текстом – Процедура закупівлі).
Суб’єкт оскарження – Фізична особа – підприємець Денисенко Маргарита Олегівна (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Згідно Додатку 8 до тендерної документації Інформація що підтверджує відповідність Учасника, пункту 2: Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів; а також згоду про надання дозволу Учаснику використовувати документи для подання у закупівлі, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним та якісним показникам, встановленим замовником (декларацію відповідності, та/або сертифікат якості, тощо) з використання). Гарантійний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Гарантійний лист надається у складі тендерної пропозиції Учасника.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Так, зокрема, але не виключно:
По всім позиціям Додатку 1 до Тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до предмету закупівлі виписані Замовником таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ®.
Скаржник звернувся до виробника По всім позиціям Додатку 1 до Тендерної документації ТОВ «Допомога-I» з проханням надати гарантійного або авторизаційного листа на зазначену закупівлі (звернення додається), проте отримав відмову через те що на дані торги вже є авторизовані учасники.
Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі.
Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретних виробників, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом:
- виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
- Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» -
- Враховуючи вищевикладене, ФОП "Денисенко Маргарита Олегівна" вимагаю:
- Прийняти поки що цю вимогу до розгляду
- Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради" виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол надання відповіді на Вимогу та внесення змін.pdf 07.06.2023 10:52
Дата подачі:
05.06.2023 09:57
Вирішення:
Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, Вимога підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Задоволено