• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Студентські квитки державного зразка, ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту.

Завершена

96 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 960.00 UAH
Період оскарження: 01.06.2023 13:47 - 06.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення Закону в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: b7837f19f2524355a2e3e4db2e0cfd79
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-01-007539-a.c1
Назва: Порушення Закону в частині встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Доброго дня ! У п. 4 додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Ви просите надати «Для підтвердження дотримання вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO 27001), виданих учаснику стосовно друку документів для закладів освіти. Сертифікати повинні бути видані органом з оцінки відповідності, який акредитований українським або іноземним національним органом з акредитації». Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-УІП (далі - Закон): Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановивши вимогу надання копії чинних сертифікатів відповідності, виданих учаснику стосовно друку документів саме для закладів освіти, замовник штучно звузив коло можливих учасників торгів і порушив вимоги законодавства, щодо недискримінації учасників торгів. Дана вимога є дискримінаційною з наступних причин. Одним з основних видів діяльності Скаржника згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є клас 18.12 – Друкування іншої продукції. Згідно з Державним класифікатором продукції та послуг та класифікації видів економічної діяльності (КВЕД), що узгоджена з статистичною класифікацією видів економічної діяльності у Європейському Співтоваристві (NACE), що своєю чергою узгоджується з міжнародною стандартною галузевою класифікацією (ISIC) клас 18.12 включає: -друкування газет, журналів та інших періодичних видань, що виходять менше чотирьох разів на тиждень; -друкування книг і брошур, музичних партитур, карт, атласів, фотографій, поштових листівок, плакатів (постерів), рекламних каталогів, проспектів та іншої друкованої рекламної продукції, поштових марок, податкових форм, документів суворої звітності, банківських чеків і бланків інших цінних паперів, смарт-карт, альбомів, ділових щоденників, календарів та іншої офісної друкованої продукції, персональних канцелярських бланків, виготовлених на машинах високого друку, офсетним способом, способом фотогравюри, флексографії, друкування з екрану тощо на копіювальних машинах, комп'ютерних принтерах, пристроях для виготовлення рельєфних знаків на гумованій стрічці тощо, у т.ч. моментальний друк; -друкування безпосередньо на текстильних виробах, пластику, склі, металі, деревині та кераміці (наприклад, друкування на пластикових пакетах, скляних пластинках, металевих виробах). Цей клас також включає: -друкування етикеток і ярликів (літографічний, гравірувальний друк, флексографічний друк тощо); -нанесення голографічного захисного елемента на об'єкти захисту, що належать іншій юридичній особі. Звертаємо вашу увагу, що в даному класифікаторі конкретизованого виду діяльності такого як друк документів для закладів освіти не існує. Наказом Міністерства освіти і науки України 25.10.2013 № 1474 - студентський (учнівський) квиток державного зразка (далі – квиток) – електронний документ, що містить персональні дані про студента вищого або учня професійно-технічного навчального закладу, який формується на підставі замовлення на створення квитків та виготовлення їх карток, що занесений за допомогою ІВС «ОСВІТА» до ЄДЕБО та частково відтворений на пластиковій картці (далі – картка) встановленого зразка, яка може бути використана для електронної ідентифікації особи, підтвердження права на пільгу та як платіжний інструмент. Окрім того, пропонуємо взяти приклад з ваших колег - Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України (оголошення № UA-2023-02-20-002734-a.). На підставі вищевикладеного вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу: «надати копії чинних сертифікатів відповідності, виданих учаснику стосовно друку документів саме «для закладів освіти».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Скаржник, розглянувши вашу вимогу про усунення порушення Закону в частині встановлення дискримінаційних вимог, дійшли висновку, що дана вимога є безпідставною та необґрунтованою, з наступних підстав: Відповідно до ст 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Одним із доказів необхідного рівня якості товару є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікатів системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO 27001), які підтверджують відповідність вимогам міжнародним стандартам ISO 9001, 14001, 27001 які визнані і діє в Україні. Наявність у підприємства відповідних сертифікатів свідчить про спроможність підприємства здійснити поставку предмета закупівлі у відповідності до вимог діючої нормативно– правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. Про це неодноразово наголошував АМТК при розгляді скарг (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, ). Сертифікація предмету закупівлі є добровільною. Реєстр сертифікатів ISO не є державним реєстром. Тому посилання на те, що інформація про сертифікацію належить до публічної інформації не відповідає дійсності. Жодним нормативним документом не передбачено визначення об’єкту сертифікації та предмету закупівель відповідно до кодів видів економічної діяльності. Тому твердження про те, що вимога надати відповідні сертифікати якості відносно друку документів для закладів освіти, є безпідставними. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 № 1474 «Про затвердження Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка» саме заклади освіти видають та ведуть облік студентських (учнівських) квитків. (Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a) Тендерна документація була розроблена та затверджена Замовником згідно законодавства України, а саме: Закон України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, передбачених Постановою «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12 жовтня 2022р., Наказ МОН від 10.12.2003р. № 811 «Про затвердження Положення про ІВС «ОСВІТА» та Порядку замовлення документів про базову середню освіту та повну загальну середню освіту, видачі та обліку їх карток», Наказ МОН від 15.12.2004р. N 939 «Про затвердження Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС "ОСВІТА")», Постанови КМУ від 13 липня 2011 р. № 752 «Про створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти». Дана документація містить перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація за приписами статті 23 Закону повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Ураховуючи вимоги пункту 33 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі повинна містити встановлену замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Технічні та якісні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь-яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні і не поділяють учасників за основними видами діяльності. Також повідомляємо, що документи та сертифікати, які вимагаються у тендерній документації, можуть бути отримані будь-яким суб’єктом господарювання, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі. Отже, вимоги щодо надання учасниками документів відповідно до тендерної документації повністю відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а також чинного законодавства, та, з точки зору їх доступності, можуть бути отримані будь-яким учасником.
Статус вимоги: Відхилено