• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Покос трави на території міста Павлограда за кодом ДК 021:2015 77310000-6 «Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень»

Завершена

3 999 888.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 999.44 UAH
Період оскарження: 31.05.2023 13:49 - 05.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо виключення дискримінаційних положень

Номер: 897dbe82eec143059b094361ff758a2f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-31-006654-a.a1
Назва: Вимога щодо виключення дискримінаційних положень
Вимога:
Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники повинні надати не менше 3 завірених копій договору із вищезазначеного переліку за період 2020-2022 років) з використанням бюджетних коштів. Вважаємо та наполягаємо на тому, що дана вимога є явно дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у даній закупівлі, оскільки: - в закупівлі взагалі не зможуть взяти участь суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів до 2020 року та у 2023 році, у тому числі не зможуть взяти новостворені суб’єкти господарювання, що створені наприкінці 2022 року та у 2023 році, але, які мають досвід виконання аналогічних договорів у 2023 році; - в закупівлі не зможуть взяти участь суб’єкти господарювання, які не мають досвіду виконання аналогічних договорів саме з використанням бюджетних коштів, але мають досвід їх виконання з іншими суб’єктами господарювання або фізичними особами, які є не відносяться до бюджетних установ, організацій та підприємств. Таким чином, вказані Вами у додатку 1 до тендерної документації зазначені вище вимоги грубо порушують принцип здійснення публічних закупівель – принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них, що є неприпустимим. Зазначаємо, що АМКУ у своїй рішеннях неодноразово, вказував, що положення тендерних документацій в частині вказання Замовниками періоду в котрому були виконані аналогічні договори та вказання Замовниками, що такі договори повинні бути саме з використанням бюджетних коштів є дискримінаційними та такими що не відповідають чинному законодавству, й як слід Замовникам було вказано на необхідність їх виключення з положень тендерних документацій. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни до положень тендерної документації, а саме виключити з неї вимогу щодо надання аналогічних договорів за період 2020-2022 років) з використанням бюджетних коштів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди. Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Тож, провівши моніторинг проведених Замовниками процедур закупівель за аналогічними предметами, можна прийти до висновку, що у аналогічних процедурах закупівель та аналогічними умовами про наявність досвіду виконання аналогічного договору, приймали участь від двох до семи учасників, а тому така вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною, так як охоплює велике коло потенційних учасників. Із вищенаведеного вбачається, що вимога тендерної документації щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, не менше 3 завірених копій договору за період 2020-2022 років з використанням бюджетних коштів жодним чином не обмежує кількість учасників. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. А також у відповідності з листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Шановний учаснику, ФОП "ШИРІКОВА АННА АНДРІЇВНА", відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підприємницьку діяльність Ви здійснюєте з 15.05.2021 року, що в повній мірі відповідає кваліфікаційному критерію наявності досвіду виконання аналогічного договору за 2020 – 2022 роки. Хочемо наголосити, що вимоги щодо виключення дискримінаційних вимог розглядаються Замовником виключно в контексті певного учасника процедури закупівлі, враховуючи інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Ви не є новоствореним підприємством та в повній мірі маєте можливість надати відповідні договори. Крім того, Замовник наполягає на тому, щоб учасники надавали аналогічний договір саме з бюджетними установами, з метою запобігання шахрайських дій учасників, які можуть надати сфальсифіковані аналогічні договори з приватними організаціями або фізичними особами-підприємцями, вступивши з ними в змову. Договори ж з бюджетними установами викладені в системі Прозорро, а платежі по ним, тобто виконання договорів, можна відслідкувати на порталі Є-дата. Якщо учасник, який вже декілька років займається відповідною діяльністю, до цих пір не співпрацював із бюджетними установами, то це ставить під сумнів його спроможність безперебійно надати послуги. Таким чином Замовник вважає, що дана вимога тендерної документації повністю відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» і не є дискримінаційною. Аналогічну позицію приймала Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5072-р/пк-пз від 15.03.2021.
Статус вимоги: Відхилено