-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Торги не відбулися
2 471 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 355.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 355.00 UAH
Період оскарження:
31.05.2023 13:46 - 05.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови тендеру
Номер:
f6fabbe40bce42e9b22a3f71bef082c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-31-006603-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови тендеру
Вимога:
«31» травня 2023 року Комунальним некомерційним підприємством "Лозівське територіальне медичне об'єднання " Лозівської міської ради Харківської області (надалі - Замовник) було оголошено закупівлю: Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, що опубліковано на веб-порталі: prozorro.gov.ua (надалі- веб-портал), номер процедури закупівлі в електронній системі: UA-2023-05-31-006603-a.
Умовами тендерної документації встановлені дискримінаційні вимоги, які не лише обмежують коло потенційних учасників, а також надають перевагу певним учасникам, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципам недискримінації та добросовісної конкуренції серед учасників.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої Постачальник зобов’язаний мати не менше двох АЗС власних, орендованих, або партнерських на території м. Лозова. АЗС повинні розташовуватися на відстані не більше 3 км від Замовника.
За інформацією на роздрібному ринку дану вимогу здатна виконати лише одна мережа АЗС, що в свою чергу свідчить, що вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, суперечить вільній конкуренції та недискримінації на ринку, суттєво обмежує можливість взяти участь у торгах інших учасників, які мають багаторічний досвід роботи у даній сфері і можуть виконати поставки вчасно, якісно, у встановлені Замовником та чинним законодавством строки.
Вимога про кількість АЗС та його розташування у такому вигляді (наявності не менше двох АЗС на території м. Лозова, які повинні розташовуватися на відстані не більше 3 км від Замовника) значно обмежує коло учасників та знижує шанси на економію бюджетних коштів заради певного учасника, що свідчить про відсутність у Замовника законних підстав на дану вимогу. А також, у документації Замовника не надані законні пояснення щодо вимоги про наявність не менше двох АЗС саме на відстані не більше 3 км від Замовника.
Таким чином, Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог тендерної документації та порушив законні інтереси Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Постановою Кабінету Міністрів України « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України,
ВИМАГАЄМО:
1. Вилучити дискримінаційну умову шляхом внесення змін до Тендерної документації
процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2023-05-31-006603-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, зокрема:
- вилучити положення щодо наявності не менше двох АЗС на території м. Лозова, які повинні розташовуватися на відстані не більше 3 км від Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА на умови закупівлі_ТОВ ТД СанОйл_02.06.23.pdf 02.06.2023 14:54
Дата подачі:
02.06.2023 14:54
Вирішення:
З метою економного використання бюджетних коштів та паливно-мастильних матеріалів Розпорядженням від 11.04.2016 року № 216 «Про порядок користування службовим транспортом» Комунальне некомерційне підприємство «Лозівське територіальне медичне об’єднання» Лозівської міської ради Харківської області встановлено ліміти та використання автотранспорту, і в свою чергу паливно-мастильних матеріалів. Задля економії часу та паливно-мастильних матеріалів, і відповідно коштів, отриманих з бюджету на оплату їх закупівлі, у технічному завданні тендерної документації на закупівлю: Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти) уповноваженою особою було встановлено умову про місце розташування не менше 2-ох АЗС в радіусі не більше ніж 3 км від місця розташування Замовника. Оскільки в радіусі визначеної відстані від місця розташування замовника торгів знаходиться кілька автозаправних станцій різних організацій, вище описана умова не містить дискримінаційних ознак. Натомість збільшення відстані від місця розташування замовника до АЗС учасника призведе до збільшення витрат палива, і відповідно, коштів з державного бюджету. Також враховуючи власний і не тільки досвід попередніх закупівель, на жаль зустрічаються недобросовісні Постачальники, які не мають власних або орендованих АЗС та не виконують укладені угоди щодо заправки транспортних засобів Замовника. Відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів Учасника не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер у будь-який час може розірвати угоду на постачання пального. Також в зв’язку з військовим станом відповідно до Указу Президента від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), Указу Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента від 18 квітня 2022 року №259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», на підставі Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року №309 КНП «Лозівське ТМО» є критичною інфраструктурою яке повинно бути забезпечено паливно-мастильними матеріалами, тому дана вимога є обґрунтованою.
Враховуючи викладене, Замовник, з огляду на власні потреби, самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням чинного законодавства. Вимоги Замовника вважаємо обґрунтованими, права учасників – такими, що не обмежені та не дискриміновані.
Статус вимоги:
Відхилено