• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

66510000-8 Страхові послуги Добровільне медичне страхування працівників НЕК «Укренерго»

Інформація, що вимагається част.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана у оголошенні про проведення відкритих торгів, вказана у тендерній документації.

Завершена

46 678 350.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 466 783.50 UAH
Період оскарження: 31.05.2023 09:42 - 11.06.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про внесення змін до тендерної документації (Дискримінаційні вимоги)

Номер: 4f2e5296de2f4b52a36f7c9541b2839b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-31-001180-a.c1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації (Дискримінаційні вимоги)
Вимога:
За результатами розгляду тендерної документації по закупівлі UA-2023-05-31-001180-a, просимо внести зміни та виключити умови, які не відповідають статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо здійснення закупівель за принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та згідно якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, зокрема: 1. Виключити вимогу передбачену підпунктом 4.3. пункту 4. Розділу І тендерної документації: «Довідка (складена в довільній формі) про відповідність вимогам до фінансової спроможності із обов’язковим зазначенням інформації, а саме: за результатами 2019-2022 років учасник входить до ТОП-15 страховиків на ринку добровільного медичного страхування (спосіб перевірки – офіційний сайт https://forinsurer.com).», оскільки за таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які за результатами 2019-2022 років учасник входить до ТОП-15 страховиків на ринку добровільного медичного страхування. Вважаємо, що Замовник, встановленням таких вибіркових критеріїв для підтвердження відповідності вимогам фінансової спроможності учасника закупівлі, обмежив коло осіб, які можуть брати участь у закупівлі, тим що встановив обмеження за критеріями, які самі по собі не дають повного уявлення про фінансовий стан учасника та можливість виконувати зобов’язання за предметом закупівлі. Також вважаємо, що встановлення такої вимоги в тендерній документації суттєво обмежує можливості брати участь у торгах інших учасників, які мають багаторічний досвід роботи у сфері страхування та діяльність яких у сфері страхування відповідає встановленим законом вимогам, та які характеризуються високою фінансовою стійкістю. Таким чином, вважаємо, що встановлення таких положень є незаконним, дискримінаційним та такими, що суперечить вимогам Закону та основним принципам здійснення публічних закупівель в частині недискримінації учасників закупівлі та рівного ставлення до них. Крім того, обраний Замовником спосіб перевірки – офіційний сайт https://forinsurer.com», як джерело, не містить інформації про усіх учасників ринку, а достовірна інформація може бути отримана тільки з фінансової звітності Страховиків. «Форіншурер» зазначає, що: «Представлена в огляді інформація отримана з джерел, які "Insurance TOP" розглядає як надійні, однак не несе відповідальність за їх достовірність і повноту. Описи ринків і компаній не претендують на повноту. (Рішення АМК №7521-р/пк-пз від 29.05.2023; UA-2023-05-15-010156-a) 2. Виключити вимогу передбачену підпунктом 3.1. пункту 3. Розділу І тендерної документації: «Довідка (складена в довільній формі) про наявність в учасника не менше десяти лікарів-координаторів (вища медична освіта), не менше п’ятнадцяти працівників відповідної кваліфікації (середня медична освіта та/або фармацевтична освіта), які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору (із зазначенням прізвища, ім’я, по-батькові, посади, досвіду роботи на зазначеній посаді, освіти).», оскільки за таких умов, участь у Процедурі закупівлі не зможуть взяти учасники, в яких достатньо персоналу відповідної кваліфікації, проте менше та не тієї кваліфікації, яку вимагає Замовник. Кваліфікаційні вимоги для страховика встановлені виключно Ліцензійними умовами, вони розповсюджуються на членів органів управління, головного бухгалтера, внутрішнього аудитора, ризик-менеджера, комплаєнс офіцера, головного бухгалтера. Вимоги щодо наявності у страховика працівників з медичною освітою (вищою, середньою) тим більше у певній кількості законодавством не передбачені. У зв’язку з чим, просимо викласти підпункт 3.1. пункту 3. Розділу І тендерної документації в наступній редакції: «Довідка (складена в довільній формі) про наявність в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору (із зазначенням прізвища, ім’я, по-батькові, посади, досвіду роботи на зазначеній посаді, освіти).» (Рішення АМК №14091-р/пк-пз від 21.07.2020; UA-2020-07-01-008104-a) 3. Виключити вимогу передбачену підпунктом 5.3. пункту 5. Розділу І тендерної документації: «Довідка(и) або лист(и) (з QR кодом, підписаний з використанням системи електронного документообігу Національного банку України) видана(ий)(і) не раніше, ніж за 30 днів до оголошення процедури закупівлі, Національним Банком України із зазначенням інформації про: - відсутність в діяльності Учасника невиконаних заходів впливу, за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг з підтвердженням дотримання положень Закону України «Про страхування» та Розпорядження Нацкомфінпослуг від 07.06.2018 № 850 «Про затвердження Положення про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика» за 2021 та 2023 рік; - відсутність у відношенні учасника рішення Національного банку України про визнання структури власності страховика непрозорою або про відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України; - про відсутність виявлення Національним банком України невідповідності структури власності страховика вимогам щодо прозорості, передбаченим у розділі III Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14.04.2021 № 30; - про відсутність рішення Національного банку України про визнання ділової репутації страховика, його власників істотної участі та/або керівників, головного бухгалтера, ключових осіб небездоганною відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку України або ділова репутація керівників, головного бухгалтера, ключових осіб, власників істотної участі страховика не є небездоганною згідно з пунктом 185 постанови Правління Національного банку України “Про затвердження Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг” від 24 грудня 2021 року № 153 (зі змінами); - щодо не здійснення Національним банком України повної перевірки структури власності страховика в порядку, визначеному в пункті 42 розділу V Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14.04.2021 № 30; - про не виявлення Національним банком України інформації щодо споріднених осіб страховика, місцем реєстрації та/або місцезнаходженням яких є держава-агресор.», в частині вимоги щодо - не здійснення Національним банком України повної перевірки структури власності страховика в порядку, визначеному в пункті 42 розділу V Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14.04.2021 № 30; оскільки процедура перевірки структури власності страховика здійснюється Національним банком України у відповідності до вимог Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженого Постановою № 30 від 14.04.2021 року (положення 30). З аналізу норм вказаного нормативного акту можна зробити наступні висновки: 1) Положенням 30 не передбачено проведення такої процедури як «повна перевірки структури власності»; 2) проведення перевірки у порядку, визначеному пунктом 42 Положення 30 на підставі постанови НБУ № 39 від 06.03.2022, не обмежується жодними строками (кількість запитів від НБУ не обмежена, строки надання відповідей не обмежені, строки розгляду Національним банком поданих на їх запит документів не обмежені); 3) страховики, структура власності яких визнана прозорою, не мають жодних конкурентних переваг, адже рішення Національного банку не є остаточним і може бути переглянуте у будь який момент з урахуванням професійних суджень Національного банку України, про що свідчить пункт 53 Положення 30 «Структура власності надавача фінансових послуг, яку було визнано прозорою відповідно до пункту 52 розділу VII цього Положення, повторно визнається непрозорою в разі виникнення підстав, визначених у пункті 30 розділу III цього Положення». Крім того, слід враховувати, що кількість небанківських фінансових установ перевірку структури власності яких здійснює Національний банк України, складає щонайменше 1300 осіб, з яких страховиків 128 (джерело https://forinsurer.com/news/23/03/13/42432 ). Вочевидь, з урахуванням кількості працівників Департаменту ліцензування Національного банку України перевірити всі об’єкти нагляду в короткі строки неможливо, що підтверджується оприлюдненими Національним банком даними про підтвердження структури власності 29 страховиків https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fbank.gov.ua%2Ffiles%2FN_bank%2Ftr_structures%2FTransparency_structures.xlsx&wdOrigin=BROWSELINK. ОТЖЕ, такий критерій відбору як «не здійснення Національним банком України повної перевірки структури власності страховика в порядку, визначеному в пункті 42 розділу V Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14.04.2021 № 30» є несправедливим, штучним, оскільки триваюча процедура перевірки не є свідченням проблем зі структурою власності, а лише підтверджує виконання Національним банком своєї наглядової функції. На думку учасника, виходячи зі норм Положення 30, єдиним підтвердження проблем зі структурою власності є прийняття Національним банком рішення: 1) про визнання структури власності надавача фінансових послуг непрозорою – пункт 50 Положення 30; 2) відмову у визнанні структури власності надавача фінансових послуг прозорою (рішення приймає Комітет з питань нагляду) – пункт 52 Положення 30. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! В результаті розгляду Ваших вимог інформуємо, що відповідно до п. 3 статті 22 закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У зв'язку з цим Замовник вважає, що його тендерна документація складена у відповідності до вимог законодавства та не планує вносити зміни до її умов з наведених вами питань
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.06.2023 00:00