• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Прилади для венепункції та забору крові», ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали

Торги відмінено

236 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 180.00 UAH
Період оскарження: 31.05.2023 09:40 - 09.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: f483c1b818e84ed49d3782b0e546ae4d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-31-001134-a.a2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
31.05.2023 року Замовник оголосив закупівлю «Прилади для венепункції та забору крові», ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-8), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 3) дискримінаційними є наступні вимоги: - п. 1 Голка двостороння «ВОЛЕС» тип «флешбек» розмір 21G 0,8х25мм Упаковка:100 шт Кількість 60 пак. - п. 2 Голки повинні бути упаковані в групову упаковку кількістю по100 шт. Кількість 60 пак. - п.3 Пакування 100 шт /пак Кількість 120 пак - п.8 Для зручності роботи медичного персоналу групове пакування має бути не менше 100 шт/уп.Кількість 80 пак. Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати пробірки за позиціями №1-8, які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів та діючому законодавству, проте з іншими технічними характеристиками (запропонована редакція змін до вимог ТД наведена у прохальній частині даної скарги). Зазначаємо, що Декларація відповідності щодо медичних виробів, які Скаржник може запропонувати, додається до скарги (виробник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”). Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог). За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: «Прилади для венепункції та забору крові», ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали. Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-31-001134-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-05-31-001134-a. 3. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Зміни від Скаржника, які пропонуються внести до Додатку 3 додаються). Додаток: 1. Зміни від ТОВ «Ледум». 2. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай. Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 02.06.2023 року
Дата розгляду скарги: 13.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.06.2023 19:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.06.2023 10:54
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2023 10:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липкiвського, 45 3амовник: Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" Код ЄДРПОУ: 05417590 04053, Україна, м. Київ, вул. Вознесенський узвіз, буд. 22 Ідентифікатор закупiвлi: UA-2023-05-31-001134-a Щодо Виконання рішення АМКУ від 13.06.2023 № 8591 Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.06.2023 № 8591 (надалі – Рішення) щодо внесення змін в Тендерну документацію для усунення порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. Відповідно зазначеного рішення зобов'язано Державну наукову установу "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" частково внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Прилади для венепункції та забору крові", ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-31-001134-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення. Відповідно рішення від 13.06.2023 № 8591 Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України та рішення Уповноваженої особи Державної наукової установи «Центр інноваційних медичних технологій НАН України» № 5 від 27.06.2023 внесені відповідні зміни до Додатку 3 Тендерної документації. Згідно вимог наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (надалі — Порядок розміщення), враховуючи лист Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06 щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в окремих електронних полях має міститися інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, зокрема, в оголошенні про проведення відкритих торгів. Відповідно п.14. Особливостей: «Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля незалежно від її вартості включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.» При оприлюднені закупівлі, відповідно Порядок розміщення в електроних полях було заповнено форму, відповідно якої після підписання Договору витягується звіт про закупівлю з номерклативними позиціями. Замовником внесено зміни в кількісні характеристики товару закупівлі в Тендерній Документації згідно Рішення від 13.06.2023 № 8591 Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України, а саме: № п/п Код НК 024:2019 Найменування товару Характеристики Одиниця виміру Кіль-кість 1 35209 - Голка для взяття крові, стандартна Голка двостороння «ВОЛЕС» тип «флешбек» розмір 21G (0,8х25мм або 38 мм) колір зелений для вакуумного забору крові, одноразового використання стерильна №100 Голки призначені для використання під час забору венозної крові вакуумною пробіркою. Одна частина голки вводиться у вену пацієнту, а інша – повинна бути закрита гумовим клапаном. Футляр голки має етикетку з перфорацією, що є візуальним контролем цілісності упаковки. Розмір: 21G Довжина голки: 25мм або 38 мм Діаметр голки: 0,8 мм Матеріал голки: нержавіюча сталь Колір голки: зелений Упаковка: 50 або 100 шт. пак 120 або 60 2 35209 - Голка для взяття крові, стандартна Голка для вакуумного забору крові CHIRAVAC 0,8 x 38 мм (21G x 1 1/2") Голка для багатьох заборів зразків крові, Розмір 21G 1 1/2" 0,8 x 38 мм. Голка повинна бути стерильною, для одноразового використання. Голки повинні бути упаковані в групову упаковку кількістю по 50 або 100 шт. пак 120 або 60 3 36188- Тримач вакуумної пробірки для забору крові Утримувач (перехідник) Vacumed®, нестерильний, (з PP, для вакуумних пробірок) Тримач для вакуумних пробірок Розмір: Стандарт Колір: прозорий Пакування 50 або 100 шт /пак пак 240 або 120 8 42585 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD Пробірка VACUSEL з блакитною кришкою, цитрат натрію 3,2 %, 13*75 мм, 2,7 мл Об'єм: на 2,7 мл крові Розміри: 13 мм х 75 мм Наповнювач: цитрат натрію концентрацією 3,2 % Колір кришки – блакитний Етикетка повинна бути паперова не прозора Пробірки повинні бути розраховані на взяття венозної крові за рахунок дозованого вакууму; Пробірки для забору венозної крові повинні бути закритими. Пробірки для забору венозної крові повинні бути стерильні. Пробірки для забору венозної крові повинні бути виготовлені з поліетилентерефталат (ПЕТ). Пробірки для забору венозної крові повинні мати кришку з гумовою мембраною в центрі. Загальний термін придатності пробірок повинен бути не менше 12 міс. Для зручності роботи медичного персоналу групове пакування має бути не менше 100 50 шт/уп. пак 160 або 80 Внести відповідні зміни в електронні поля закупівлі не є можливим, бо в електронних полях зазначається конкретна кількість штук (один варіант). При подачі тендерних пропозицій Учасниками внесені зміни можуть призвести до двох варіантів кількості товару. І один з варіантів, який не відображений в електронних полях призведе при підписанні Договору до невідповідності Специфікації Договору в кількості товару до зазначених в оголошенні (звіт про проведення закупівлі), що в свою чергу призведе до неможливості реєстрації Договору в Казначейській службі України. Окремо наголошуємо, що Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі при внесенні змін до тендерної документації. На підставі зазначеного Замовник змушений відповідно пункту 50 підпункту 2 відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Уповноважена особа Наталія ГУТОВЕЦЬ
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Сергій Звєрєв +380677400441, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: c077c0e4f4414a6e853a527f7d2eca7e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-31-001134-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
31.05.2023 року Замовник оголосив закупівлю «Прилади для венепункції та забору кро-ві», ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію. А саме відповідно Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-8), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть ОДРАЗУ РАЗОМ запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ. Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації (Зміни, які пропонуються внести до Додатку 3 додаються). Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог) вже неодноразово приймав рішення. Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації (копії рішень АМКУ додаються). В разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” .
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: На № UA-2023-05-31-001134-a.a1 від 01.06.2023 року, щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації процедури закупівлі «Прилади для венепункції та забору крові», ДК 021:2015 код 33140000-3 – Медичні матеріали ідентифікатор закупівлі: № UA-2023-05-31-001134-a, яку проводить Державна наукова установа «Центр інноваційних медичних технологій НАН України», повідомляємо. Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тендерна документація складена відповідно до статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) зі змінами відповідно Постанови КМУ від 17 лютого 2023 р. № 157. У відповідності до пункту 54. Особливостей «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.» Зазначаємо, що в тендерній документації відсутня вимога про те, що медичні вироби повинні бути запропоновані лише ОДНИМ ВИРОБНИКОМ. Відтак, Учасники можуть пропонувати товар декількох виробників або ж бути представниками виробників. Стаття 4З Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто, можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність не заборонену законом. Отже, учасник процедури самостійно приймає рішення щодо організації своєї діяльності, в тому числі співпраці з виробниками та представниками виробника. Водночас, частиною 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Разом з тим, Додатком № 3 до Тендерної документації визначено, що Всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва – читати з виразом «або еквівалент». Таке посилання є необхідним, оскільки за своїми технічними характеристиками саме цей товар є таким, що оптимально відповідає потребам замовника. Примітки: Технічні та якісні характеристики, форма випуску, упаковка товару повинні відповідати таким, що вказані в тендерній документації. У випадку якщо Учасником у складі товарів до тендерної пропозиції запропоновано еквівалентні товари, то на такі товари наявність еквівалентності повинна бути підтверджена наданням детальної порівняльної характеристики запропонованого ним товару та товару, що визначений в специфікації ТД з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника, а також копією інструкції з використання товару, що зазначений в специфікації ТД та запропонованого ним товару. Тобто Замовник не звужує вибір постачальників, передбачивши можливість надання еквіваленту. Звертаємо Вашу увагу, що в АМКУ та в Українському законодавстві відсутня прецедентна форма права, кожна справа, вимога, скарга, тощо. Розглядається як унікальний випадок, тому неодноразовість вирішення «Подібних» обставин, не визначає вашу вимогу як вірну. Щодо пропозиції зміни кількості в позиціях 1 - 3, 8 зазначена вимога є необґрунтованою, та такою що створює невідповідності технічних якісних характеристик у потенційних учасників закупівлі, або зміни очікуваної вартості закупівлі. Слід зазначити, що при публікації закупівлі, в електронних полях функція або не передбачена. Уповноважена особа Наталія ГУТОВЕЦЬ
Статус вимоги: Відхилено