-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини підвальних приміщень багатоквартирного житлового будинку по вул. Князів Коріатовичів, 149 в м. Вінниця
Торги не відбулися
2 112 011.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 120.11 UAH
мін. крок: 1% або 21 120.11 UAH
Період оскарження:
30.05.2023 18:14 - 05.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
642c3224be6d4966abea2ad278e2fdd6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-30-012052-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
В Додатку 2 ТД вимагається від учасників надання Акут огляду об’єкта: "Учасник торгів перед подачею пропозиції (в період уточнень) повинен оглянути об’єкт, для підтвердження чого у складі пропозиції надається акт огляду об’єкту у довільній формі, за підписом сторони Учасника та сторони Замовника. Зазначене відвідування об’єкта здійснюється Учасником в період уточнення тендерної закупівлі, виключно з метою визначення складності виконання робіт. Пропозиції Учасників, які не були присутні на об’єкті відхиляються з підстави, що пропозиція Учасника не відповідає умовам визначеним в оголошені. Витрати на відвідування об’єкту несе Учасник."
Відповідно до сталої практики АМКУ вимога про обов'язкове оформлення Протоколу (акту) огляду об’єкта, підписання його представниками Замовника та подання Учасниками у складі документів тендерної пропозиції визначена як ДИСКРИМІНАЦІЙНА та така, що НЕ відповідає Закону "Про публічні закупівлі".
Одне із РІшень АМКУ № 5567-р/пк-пз від 27.04.2023 р. в підтвердження вищезазначеного:
"У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 2 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі.
Обов’язковою умовою для Учасників є ознайомлення з об’єктом проведення робіт, що підтверджується поданим в складі тендерної пропозиції актом із зазначенням назви об’єкту, дати ознайомлення, посади та ПІП представників Замовника та Учасника, та скріплений підписами та печатками Сторін.
З підстав, незалежних від учасника, представники Замовника можуть не допустити учасника до відвідування об’єкта проведення робіт та не підписати вищенаведений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині."
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення чинного законодавства та виключити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації!
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 27.04.2023 №5567.pdf 01.06.2023 12:45
- Відповідь на вимогу.pdf 01.06.2023 15:46
Дата подачі:
01.06.2023 12:45
Вирішення:
Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Отже, вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому Законом України «Про публічні закупівлі». Таким чином, дана вимога не порушує права Учасників, так як і вітчизняні, і іноземні Учасники різних форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно ч. 5 розділу І Тендерної документації.
Крім того, запровадження даної вимоги Замовником торгів мотивовано характерними особливостями Об’єкту капітального ремонту, категорією осіб, що в подальшому будуть перебувати на Об’єкті, та особливостями устаткування, що потребує встановлення під час капітального ремонту.
Так, Об’єкт капітального ремонту знаходиться у підвальному приміщенні 9-ти поверхової житлової будівлі. Ділянка, на якій розміщений Об’єкт, знаходиться в межах житлової забудови із сталою інфраструктурою, що зумовлює наявність певної специфіки під’їздів до Об’єкта, а так само проведення в подальшому ремонтних робіт. Розташування певних міських інженерних мереж на ділянці також певним чином впливають на організацію та проведення в подальшому ремонтних робіт.
А відтак, попереднє ознайомлення Учасника з Об’єктом капітального ремонту, передусім є перевагою, а не дискримінацією, оскільки надасть можливість оцінити всі можливі ризики та складності, що можуть виникнути під час ремонтних робіт, та максимально точно скласти свою цінову пропозицію.
Наразі думка Учасника, щодо можливих дій Замовника в частині не допущення представників Учасника до відвідування Об’єкту, є лише припущенням, а не прогнозованим фактом. Тим більше, права Учасника повною мірою захищаються положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому вимога Учасника не має підстав для задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено