-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери в комплекті за кодом ДК 021-2015 (CPV) 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
146 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 734.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 734.80 UAH
Період оскарження:
30.05.2023 13:16 - 04.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Корупційна схема, переможець вже визначений
Номер:
2a7aaa91d1544b4daccbf99bb8a80dd2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-30-006119-a.a1
Назва:
Корупційна схема, переможець вже визначений
Вимога:
Ми знаємо, що Вам байдуже та ви ігноруєте Закон та рекомендації Мінекономіки України, тож продовжуйте далі обмежувати конкуренції під виглядом пошуку надійного постачальника!
Повідомляємо про те, що вимога про надання сертифікатів на систему управління якістю ISO - це пряме порушення роз'яснення Мінекономіки № 3323-04/50213-06 від 19.07.2022, та як наслідок звуження потенційного кола постачальників. Дискримінаційна вимога, на меті якої зовсім не відбір надійного постачальника, а корупційна складова.
Просимо виконувати Закону України "Про публічні закупівлі", ст. 5 та рекомендації Мінекономіки України! Просимо ознайомитися з практикою органу оскарження за посиланням https://infobox.prozorro.org/articles/sertifikaciya-iso-praktika-organu-oskarzhennya Тож, якщо Ви, як Замовник поважаєте Закон та дотримуєтесь основних принципів проведення закупівель, прохання прибрати дискримінаційні вимоги. Якщо не поважаєте Закон, а маєте на миті зовсім інші цілі, то так й пишіть, а не вигадуйте, що Вам потрібен надійний постачальник та все в цьому ключі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.05.2023 12:01
Вирішення:
Відповідно до п. 28 Постанови № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” від 12 жовтня 2022 р., на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей Постанови.
Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що запропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату на систему на управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
На думку Замовника, вимога щодо про надання сертифікатів на систему управління якістю ISO надає можливість уникнути недобросовісних постачальників, які регулярно порушують умови укладеного контракту (наприклад: затягування термінів поставки, нав’язування іншого/схожого товару, відсутність комунікації та зворотнього зв’язку).
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги.
Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації, тому не вважаємо дану вимогу «безпідставною» та/ або недоцільною, або такою що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» або Постанові.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (приклад Рішення №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 по Скарзі UA-2018-05-17-000313-b.b2) та Верховного суду (приклад справа № 826/15639/17).
Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною, тому внесення змін до тендерної документації є недоцільним.
Статус вимоги:
Відхилено