• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі збирання та передачі твердих забруднюючих речовин та залишків вантажу з суден

Утилізація / видалення та поводження зі сміттям за кодом CPV за ДК 021:2015 90510000-5 (Послуги зі збирання та передачі твердих забруднюючих речовин та залишків вантажу з суден)

Завершена

1 150 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 750.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2023 12:59 - 07.06.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 5ef5d1e7aac14f8aa08142588654807b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-30-005870-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Повторно звертаємо Вашу увагу, щодо необхідності додання до вимог тендерної документації «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно переліку забруднюючих речовин згідно конвенції MARPOL, а саме: Речовини Х категорії та води, що їх містять; Речовини Y категорії, та води, що їх містять; Речовини Z категорії та води, що їх містять; Залишки вантажу (нешкідливі для морського середовища) (води, що їх містять); Залишки вантажу (шкідливі для морського середовища) (води, що їх містять).». Відповідно до, Організаційних вимоги до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами згідно Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (затверджених постановою КМУ від 13 липня 2016 р. № 446), «У разі перепрофілювання суб’єкта господарювання необхідно надати висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”, на відповідну документацію щодо перепрофілювання, консервації та ліквідації діючих підприємств, окремих цехів, виробництв та інших промислових і господарських об’єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища.». З наведеного вбачається, що Висновок з оцінки впливу на довкілля – є невід’ємним документом дозвільного характеру щодо провадження господарської діяльності поводження з небезпечними відходами. Також, наявність у потенційного переможця Висновку з оцінки впливу на довкілля, дасть змогу Замовнику бути впевненим у доброчесності ліцензіата щодо захисту навколишнього середовища. Щодо відповідальності, звертаємо увагу, що згідно ч.2 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», Діяльність підприємств тимчасово забороняється (зупиняється) у разі порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля, зокрема у разі недотримання під час провадження господарської діяльності, експлуатації об’єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об’єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, а також змін у цій діяльності або подовження строків її провадження, - до моменту забезпечення виконання таких екологічних умов. Відповідно до ч.2 ст. 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності. Зазначені вище норми законодавства, свідчать про те, що вимога щодо надання у складі пропозиції Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно переліку забруднюючих речовин згідно конвенції MARPOL, а саме: Речовини Х категорії та води, що їх містять; Речовини Y категорії, та води, що їх містять; Речовини Z категорії та води, що їх містять; Залишки вантажу (нешкідливі для морського середовища) (води, що їх містять); Залишки вантажу (шкідливі для морського середовища) (води, що їх містять).» - є доцільною та законною. На підставі вищевикладеного, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником внесені зміни в тендерній документації відповідно до поданої вимоги.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: d715e24d9049417abfa7b035e4b953a1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-30-005870-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник, детально ознайомившись із тендерною документацією, було виявлено відсутність деяких вимог, які згідно законодавства було б варто додати до тендерної документації. На сьогоднішній день, під час проведення державних закупівель у системі Prozorro, які стосуються сфери поводження з небезпечними відходами, ми, на жаль, вимушені стикатися із порушенням екологічного та економічного законодавства з боку інших ліцензіатів. Заходи недобросовісної конкуренції, а також штучне заниження цін на послуги – вводить замовників в оману, вимушуючи їх укладати договори на надання послуг із підприємствами, які за своїми матеріально-технічними властивостями не можуть бути кінцевим утилізатором небезпечних відходів. Все це підриває екологічну та економічну сферу країни. В погоні за отриманням прибутку, недобросовісні ліцензіати, в порушення ЗУ «Про відходи» та «Про захист навколишнього середовища» - не здійснюють відповідних операцій із оброблення, знешкодження, утилізації та видалення. Існують випадки, навіть коли небезпечні відходи просто скидаються у поля, яри, лісосмуги, тощо. Чинним законодавством України передбачені критерії, яким повинні відповідати всі ліцензіати у сфері поводження з небезпечними відходами. Відповідно до умов ст. 34 ЗУ «Про відходи», а також згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446, Замовники мають проявляти обачність, уважність та принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному: - перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження; - перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C; - перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу, зокрема посадові особи які мають екологічні знання, особи, які пройшли професійну підготовку фахівців у сфері поводження з небезпечними відходами, водіїв, які мають свідоцтво ДОПНВ та пройшли підготовку щодо перевезення небезпечних вантажів. Також, Відповідно до п.5 Розділу І ПРАВИЛ дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, Небезпечні вантажі дозволено перевозити автомобільним транспортом тільки в разі, якщо вони згідно з вимогами частини 2 таблиці А глави 3.2 та глави 3.3 додатка А до ДОПНВ та цих Правил допущені до перевезення та якщо всі вимоги щодо перевезення таких вантажів виконані. Таким чином, саме наявність у складі пропозиції свідоцтва ДОПНВ на автотранспортний засіб – підтверджує змогу учасника перевозити небезпечні вантажі, які є предметом закупівлі, в той час, як Ліцензія з перевезення небезпечних вантажів/небезпечних відходів автомобільним транспортом – видається безпосередньо на підприємство, а не на кожний окремий автотранспортний засіб. Отже вважаємо за доцільне додати до тендерної документації, вимогу щодо: «наявності Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів». Відповідно до Кадрових вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (п. 8,9 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).» З наведеного вбачається, що ліцензіат зобов’язаний мати у своєму штаті працівників з екологічною освітою, відповідальну особу щодо поводження з небезпечними відходами, а також Водіїв із свідоцтвом ДОПНВ (враховуючи, що Замовник вимагає щонайменше дві одиниці автотранспортного засобу). Отже вважаємо за доцільне додати до тендерної документації, вимоги щодо: наявності не менше двох працівників із екологічною освітою, відповідальну особу за поводження з відходами, двох водіїв із свідоцтвами ДОПНВ, «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (мінімум три фахівця), осіб, які пройшли навчання з питань охорони праці (НПАОП 0.00- 1.62-12), (НПАОП 0.00-7.11-12). Також за доцільне вважаємо додати до вимог тендерної документації -Атестат виробництва, виданий учаснику або іншому суб’єкту господарювання, якого учасник планує залучити як співвиконавця, який підтверджує, що стан виробництва з утилізації, переробки та знищення особливих суднових відходів (згідно переліку в Додатку V в Конвенції MARPOL 73/78) відповідає вимогам Закону України «Про відходи» та Закону України «Про охорону навколишнього середовища». Згідно технічного завдання, предметом закупівлі є поводження з твердими судовими відходами, саме які відносяться до Додатку 2 та Додатку 5 Конвенції МАРПОЛ. Таким чином, наявність з атестату виробництва є додатковою можливістю Замовника перевірити здатність та можливість потенційного учасника надавати послуги за договором. Право Замовника додати до тендерної документації зазначений документ передбачено ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно якої тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. З таких самих підстав, було б доцільно додати до тендерної документації вимогу про наявність у складі пропозиції Сертифікатів ISO 9001 та 14001, що є цілком логічною умовою, адже ДП «Адміністрація морських портів України» також має відповідну сертифікацію. Також, важливою вимогою – є Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України. Відповідно до ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Висновок з ОВД – є документом дозвільного характеру, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу, характеру, інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності або визначає її допустимість та екологічні умови її провадження. Отже наявність такого висновку – є невід’ємною частиною господарської діяльності кожного ліцензіата. Таким чином вимагаємо додати до тендерної документації вимогу у наступній редакції «- Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно переліку забруднюючих речовин згідно конвенції MARPOL, а саме: Речовини Х категорії та води, що їх містять; Речовини Y категорії, та води, що їх містять; Речовини Z категорії та води, що їх містять; Залишки вантажу (нешкідливі для морського середовища) (води, що їх містять); Залишки вантажу (шкідливі для морського середовища) (води, що їх містять).». Також радимо Замовнику додати до тендерної документації наступні вимоги: чинний дозвіл виданий державною службою з питань праці, на виконання робіт підвищеної небезпеки; чинний дозвіл виданий державною службою з питань праці, на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки від 26 жовтня 2011 № 1107:Установити, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 – діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. Додаток 2 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 № 77) ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу Група А: 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежо-небезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002, № 29, ст. 1357). Враховуючи викладене, та беручи до уваги той факт, що предметом закупівлі є між іншим « K. Cargo residues (HME)/Залишки вантажу небезпечні (за окремим узгодженням)», вважаємо за необхідне внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником внесені зміни в тендерній документації відповідно до поданої вимоги
Статус вимоги: Задоволено