• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«ДК 021:2015: 38430000-8 — Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор НК 024:2019: 56676 — Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD, автоматичний)»

Завершена

1 110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 550.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2023 11:50 - 09.06.2023 00:00
Скарга
Відхилено

В порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей

Номер: 0dd0d338cdf4404eb9b574e522966cab
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-30-004618-a.c2
Назва: В порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей
Скарга:
ПРОШУ: Прийняти Скаргу до розгляду; Прийняти обґрунтоване рішення про встановлення порушень в діях Замовника, що стосується неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника та визначення Переможця процедури закупівлі; Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та рішення про визначення Переможця процедури закупівлі - «ДК 021:2015: 38430000-8 — Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор НК 024:2019: 56676 — Біохімічний багатоканаловий аналізатор лабораторний IVD, автоматичний)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-30-004618-a.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.06.2023 18:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.07.2023 21:49
Автор: ФОП Казак Дар'я Романівна, Казак Дар'я Романівна +380973852527 fopkazak@gmail.com
Вимога
Вирішена

Скарга, на дискримінаційні вимоги

Номер: 5dd32c18ffc24c62b4dd55a115f0723f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-30-004618-a.a1
Назва: Скарга, на дискримінаційні вимоги
Вимога:
Скарга, вимога 30.05.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство "5-а міська клінічна поліклініка м. Львова" оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-30-004618-a. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до обладнання. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі біохімічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги, які стосуються нижче наведених пунктів таблиці медико-технічних вимог. Вимога до пункту 3 – Можливість вимірювання на наступних довжинах хвиль: 1) 340, 405, 505, 546, 578, 620, 660, 700 нм 2) індивідуальний. Дана вимога є необгрунтованою а тому дискримінаційною. Адже має місце чітке зазначення довжин хвиль аналізатора. Проте, як сам аналізатор, так і реагенти, які на ньому використовуються можуть працювати і на інших довжинах хвиль, без втрати у точності результатів аналізів. Тим паче у самому фотометрі аналізатора можлива певна похибка у довжині хвилі, і таке відхилення можливе в декілька нанометрів. Ба більше, у таблиці медико-технічних характеристик, дана вимога щодо фотометричного діапазону аналізатора дублюється у пункті 30 – Фотометричний діапазон в межах від 340 нм до 800 нм. Тому наполеглива вимога до Замовника вимогу яка зазначена в пункті 3 – видалити, або викласти в новій редакції: Можливість вимірювання на наступних довжинах хвиль: 1) 340 - 700 нм 2) індивідуальний. Також вимога до пункту 12 – Споживання аналізатором дистильованої води впродовж роботи не більше ніж 0,5 л за годину. Дана вимога є дискримінаційною, адже даному параметру відповідає лише один аналізатор на ринку лабораторного обладнання, який має таку малу витрату води для промивання реакційних кювет, а саме – автоматичний біохімічний аналізатор Selectra ProM, офіційного представника в Україні компанії «Трансмед» (Трансмедтехніка). Вимога є необгрунтованою, адже більшість автоматичних аналізаторів використовують більше дистильованої води за годину роботи, виконуючи як мінімум 180 тестів за годину. Тим паче, що у більшості медичних установ є вже встановлені аквадистилятори, потужність яких до 10 літрів за годину, тобто вони в змозі цілком забезпечити витрати води на промивання автоматичного біохімічного аналізатора на рівні 5-8 літрів за годину. Тому наполеглива вимога до Замовника, прибрати дану дискримінаційну вимогу, або розширити її виклавши в новій редакції: Споживання аналізатором дистильованої води впродовж роботи від 6 до 8 літрів за годину. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Трансмед» (Трансмедтехніка), яка є офіційним представником в Україні продукції, зокрема автоматичного біохімічного аналізатора Selectra ProM, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-30-004618-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-05-30-004618-a. 3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ознайомившись з вашою скаргою-вимогою UA-2023-05-30-004618-a.a1 від 04.05.2023, щодо дискримінаційних технічних вимог Тендерної документації (Додаток №2 ), відповідаємо з обґрунтуванням згідно перерахованих Вами пунктів вимог. Технічна вимога пункту 3 (Додаток №2 ) Тендерної документації була складена з огляду на аплікаційні інструкції реагентів, якими наразі користується клініко-діагностична лабораторія медичного закладу. Також, даний перелік довжин хвиль (340, 405, 505, 546, 578, 620, 660, 700 нм) дає можливість працювати на більшості реагентів, представлених на ринку України, біохімічних. У технічних специфікаціях більшості виробників біохімічних аналізаторів, як правило, чітко вказуються довжини хвиль встановлених світлофільтрів, для оцінки можливості застосування різних методик реагентів.. Технічна вимога пункту 12 (Додаток №2 ) Тендерної документації була складена з огляду на виробничу можливість забезпечувати дистильованою водою потреби клініко-діагностичної лабораторії медичного закладу в цілому для виконання різного типу лабораторних досліджень, оскільки аквадистилятор є потужним споживачем електроенергії (10-20 кВт на годину) , що в умовах військового стану та ризиках відключення електроенергії зменшує його загальну продуктивність. Враховуючи ваші вимоги, пункти 3 та 12 (Додаток №2 ) Тендерної Документації будуть змінені для охоплення більшої кількості виробників біохімічних аналізаторів, представлених на ринку України.
Статус вимоги: Задоволено