-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (лікарські засоби)
Завершена
517 604.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 588.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 588.02 UAH
Період оскарження:
30.05.2023 10:48 - 04.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог.
Номер:
a4ec99e8702a412d8d5c05ae29321cde
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-30-002849-a.c1
Назва:
Вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог.
Вимога:
Інформація у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
01.06.2023 18:58
Вирішення:
Під час розгляду Вашої вимоги, Замовником розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення вимог до учасників та у разі їх встановлення, усунення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 (далі — Особливості).
За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо Вам, що відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно із п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону, встановлено поняття предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Предмет закупівлі визначається Замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом МЕРТУ від 15.04.2020 року № 708 (далі Порядок від 15.04.2020 року № 708). У відповідності до пункту 2 розділу ІІ вищезазначеного Порядку від 15.04.2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник затвердженого наказом МЕРТУ від 23 грудня 2015 року № 1749 та під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. При цьому, у наведеному Порядку від 15.04.2020 року № 708 зазначено, що у разі, якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, Замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону, встановлено поняття тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 3 Особливостей, встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено, що Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно п. 3 та п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону, встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
Крім того ч. 3 ст. 22 Закону, встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід зазначити, що виробники медичних препаратів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому.
Заявлені до закупівлі лікарські препарати є в достатній кількості та асортименті на ринку лікарських засобів України, та можуть бути запропоновані до продажу не тільки виробником, а через офіційних постачальників дистриб’юторів, представників, тощо, які мають ліцензію на здійснення даного виду діяльності та можуть забезпечити поставку заявлених лікарських засобів в повному обсязі та виконати зазначені технічні вимоги згідно Тендерної документації Замовника.
Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Документації.
На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
Наголошуємо, що не спроможність виконання Вами вимог до учасників не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність технічним вимогам до учасників.
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено