-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
662 399.77
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 624.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 624.00 UAH
Період оскарження:
29.05.2023 13:49 - 09.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
7dffd479c44f425d8dd9b53bf82e161d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-29-006947-a.b3
Назва:
Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-05-29-006947-a КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 1" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі – Медичні матеріали
ДК 021:2015 33140000-3 Медичні матеріали . Суб’єкт оскарження – (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним: Згідно Додатку 8 до тендерної документації Інформація що підтверджує відповідність Учасника, пункту 2: Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів; а також згоду про надання дозволу Учаснику використовувати документи для подання у закупівлі, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним та якісним показникам, встановленим замовником (декларацію відповідності, та/або сертифікат якості, тощо) з використання). Гарантійний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Гарантійний лист надається у складі тендерної пропозиції Учасника. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Так, зокрема, але не виключно: По позиції Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні,(нітрилові, без пудри, 1 пара та латексні, з пудрою, 1 пара) розмір 7,5 у Додатку до Тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до предмету закупівлі виписані Замовником таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ®. Скаржник звернувся до виробника По позиції Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні,(нітрилові, без пудри, 1 пара та латексні, з пудрою, 1 пара) розмір 7,5 до Тендерної документації ТОВ «Допомога-I» з проханням надати гарантійного або авторизаційного листа на зазначену закупівлі (звернення додається), проте отримав відмову через те що на дані торги вже є авторизовані учасники. Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі. Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретних виробників, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття. Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом: - виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів). - Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - - Враховуючи вищевикладене, вимагаю: - Прийняти поки що цю вимогу до розгляду - Зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.06.2023 16:41
Вирішення:
Шановний учаснику, вимога щодо надання гарантійного листа від виробника або офіційного представництва, представника, дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». У практиці АМКУ не має принципового заперечення вимозі надати авторизаційний лист або лист підтвердження від виробника. В тендерній документації не міститься вимоги щодо гарантійного листа від офіційного представника, а кількість варіантів підтвердження зв’язку між учасником та виробником/дистриб’ютором/представником тощо. Вимога про надання гарантійного листа виробника/дистриб’ютором/ представником встановлена з метою уникнення подання учасниками фальсифікованого товару. У зв’язку із ситуацією, що склалася на ринку, є вірогідність поставки фальсифікованої, неякісної продукції. Надання вищезазначеного гарантійного листа підтверджує можливість постачання оригінального товару, а також визначення спроможності Учасниками поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені Тендерною документацією.
Отримання/надання гарантійного листа є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі медичних матеріалів/фармацевтичної продукції тощо, яка застосовується для уникнення постачання фальсифікованих, неякісних або проблемних (неоригінальних) товарів, чи постачання не в повному обсязі та з порушенням термінів. Слід зазначити, що виробники, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізувати їх продукцію.
Наголошуємо, що вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні медичні товари, що є предметом зазначеної закупівлі.
Наголошуємо, що раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації.
На нашу думку, лист від виробника/дистриб’ютора – це, зазвичай, досить проста вимога для учасників ринку, і багато учасників його без проблем отримують.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
f29e62fb8a844552a67e08431ac849c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-29-006947-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Згідно Додаток 2 до тендерної документації Медико-технічні характеристики в «Додатку 2 до тендерної документації» містить наступну вимогу - " З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені замовниками торгів. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, предмет закупівлі згідно специфікації, номер оголошення про проведення закупівлі.", звертаємо Вашу увагу на те, що дана вимога ТД є дискримінаційною, зокрема, для Скаржника та не дозволяє взяти участь в закупівлі Замовника з огляду на наступне - Скаржник є продавцем товару та не є ані офіційним представником, ані дилером, ані дистриб’ютором виробника медичних товарів і, відповідно, не може отримати зазначеного листа, так як не пов’язаний жодними діловими стосунками з відповідними виробниками. При цьому дані медичні вироби зазначені в Додатку 2 перебувають у вільному продажу і будь хто їх може придбати. При цьому є безліч точок продажу відповідних медичних виробів від аптек до Prom.ua а також у великої кількості дистрибюторів для придбання якого не потрібен жоден авторизаційний лист. Наприклад Рукавички - https://tabletki.ua/uk/Medicare/1019195/ Бинт марлевий нестерильний 7м/14 см - https://tabletki.ua/%D0%91%D1%96%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B6%D0%BA%D0%B0/1017659/ Пластирь медичний - https://dom-online.com.ua/ua/p1418113438-plastyr-meditsinskij-netkanoj.html і так далі. Тобто, для придбання товару, що є предметом закупівлі та виконання вимог Замовника, що передбачені Додатком 2, Скаржнику та будь-якому іншому учаснику не потрібен авторизаційний лист від виробника вищезазначених виробів медичного призначення. Дана обставина ставить учасників, зокрема, Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не зможуть отримати оригінал авторизаційного листа від виробника вищезазначеного товару згідно Додатку 2. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти учасники, які зможуть надати оригінал авторизаційного листа від виробника, в якому повинно бути зазначено назву замовника та номер закупівлі за яким вона розміщена в електронній системі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключення вимоги надання гарантійного листа Виробника.
Такої ж думки і орган оскарження АМКУ у своїх рішеннях щодо вимоги надання гарантійних листів.
У разі невиконання даної вимоги ми вимушені будемо подати скаргу до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2023 16:19
Вирішення:
Шановний учаснику, вимога щодо надання гарантійного листа від виробника або офіційного представництва, представника, дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та зменшує ризики закупівлі контрафактної продукції, яка ввезена на територію України незаконним шляхом, запобігає постачанню неякісної та/або неоригінальної продукції, продукції, яка була у використанні. Дана вимога гарантує нам, як Замовнику, отримати якісні, нефальсифіковані, законно ввезені на територію України медичні вироби, які будуть повністю відповідати технічним вимогам у даній закупівлі. Дані товари є виробами медичного призначення, забезпечення якими здійснює заклад охорони здоров’я
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
97e2e00e7a6041cbac9a4082370ed99c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-29-006947-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовник!
Повідомляємо Вас, що відповідно технічних характеристик, що викладені в Додатку 2 до ТД, в вимогах до позиції 19 «Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні,(нітрилові, без пудри, 1 пара та латексні, з пудрою, 1 пара) розмір 7,5» порушені принципи щодо не дискримінації потенційних учасників, оскільки товар такого типу є лише у одного виробника на ринку, а саме у ТОВ «Допомога 1». Просимо Вас внести зміни в документацію шляхом видалення даної позиції або віділити її в окремий лот, тим самим забезпечивши можливість прийняти участь широкому колу учасників, що в свою чергу призведе до отримання економічної вигоди саме для Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.06.2023 11:14
Вирішення:
Доброго дня, відповідно технічних характеристик, що викладені в Додатку 2 до тендерної документації, медичні матеріали закуповуються в цілому, визначення окремих частин предмету закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та розділу ІІ Порядку, та є правом, а не обов'язком замовника.
Статус вимоги:
Відхилено