• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Напівавтоматичний коагулометр; Гематологічний аналізатор; Аналізатор сечі (ДК 021:2015 - 38432000-2 Аналізатори. Код НК 024:2019 56690 Напівавтоматичний коагулометр; код НК 024:2019 35479 Гематологічний аналізатор; код НК 024:2019: 35774 Аналізатор сечі, напів-автоматизований)

Завершена

835 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 358.00 UAH
Період оскарження: 29.05.2023 10:21 - 07.06.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги щодо закупівлі

Номер: 1b123247e5c9479d8a170dcf8edf2e75
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-29-002281-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги щодо закупівлі
Вимога:
СКАРГА на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii 29.05.2023 року Замовник – Комунальне некомерційне підприємство Берестечківська міська лікарня Берестечківської міської ради Волинської області, оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», номер UA-2023-05-29-002281-a. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, автоматичний біохімічний аналізатор та коагулометр, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема всі сукупні медико-технічні вимоги до обладнання зазначені в Додатку №2, прописані під конкретного виробника обладнання, офіційного представника в Україні компанії «LABIX». Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги: Вимога до пункту 2 медико-технічних характеристик до коагулометра – Позиції для реагентів: флакони з діаметром 18 мм. флакони з діаметром 22 мм. для безпосередньої роботі на приладі не має значення якого діаметру флакони з реагентами, чи то вони діаметром 18мм, 20мм чи 22мм. Прохання дану вимогу прибрати як необґрунтовану та дискримінаційну, або розширити її виклавши в новій редакції: Позиції для реагентів: флакони з діаметром не менше 18 мм. флакони з діаметром не більше 22 мм. Вимога до пункту 4. медико-технічних характеристик до автоматичного гематологічного аналізатора – Система закритої пробірки (пристрій проколювання пробірки). Прохання дану вимогу прибрати адже не така велика кількість аналізаторі на ринку має можливість працювати з закритими пробірками, тим паче що при такому заборі крові пацієнта, пробозабірна голка швидше виходить з ладу, тупиться та потребує заміни. Вимога до пункту 5 – Кількість реагентів для проведення безпосередньо аналізу, не більше 2 шт. Дана вимога є несумісною з типом та класом аналізатора, адже в приладах класу 5-діф з диференціацією лейкоцитів на п’ять субпопуляцій, повинно використовуватися три робочі реактиви – два лізуючих розчини та ділюент. Дана вимога протирічить вимозі щодо параметрів які повинен виконувати аналізатор, а їх у першому пункті прописано аж 35 параметрів крові. Тому наполегливо просимо дану вимогу прибрати. Те ж саме стосується вимоги до пункту 13. Наявність сенсорного кольорового екрану, не менше 11,5 дюймів. Дана вимога є дискримінаційною сукупною вимогою, адже більшість гематологічних аналізаторів мають сенсорний дисплей діагоналлю в середньому від 8,4 до 10 дюймів. Діагональ екрану жодним чином, на якість аналізів не впливає. Діагоналі екрану максимум в 10 дюймів цілком вистачає для нормальної роботи на приладі, для швидкого переходу між меню аналізатора. Вимога замовника є необгрунтованою, і лише вказує на конкретного виробника і конкретний прилад гематологічний аналізатор АВХ Yumizen H500. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «LABIX», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва АВХ. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-29-002281-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-05-29-002281-a. 3. Припинити порушувати Закон та внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі не задоволення наших законних вимог та забезпечення недискримінаційних, рівних умов для усіх потенційних учасників процедури закупівлі, будемо звертатися до органів АМКУ із відповідною скаргою.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Уважно вивчивши вашу Вимогу від 02.06.2023 р. повідомляємо, що обставини викладені в ній вводять в оману та не відповідають дійсності, з огляду на наступне. Медико-технічні вимоги предмету закупівлі визначені Замовником з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі «Закон») та п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178. При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного позитивного досвіду використання аналізаторів в інших лікувальних закладах та можливістю відповідного сервісного обслуговування обладнання в процесі експлуатації. Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб, головне, щоб технічні специфікації не містили посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Разом з тим, Замовником за змістом тендерної документації не здійснено посилань на аналізатори АВХ Yumizen H500 та компанію «LABIX», як Вами безпідставно стверджується за вимогою, а ні на будь- яку іншу торгівельну марку. Тим самим, Замовник не створює жодних передумов, щодо описаної Вами дискримінації до виробників відповідного товару та їх офіційних представників (дилерів, дистриб’юторів тощо). В Додатку 2 тендерної документації чітко вказано, що всі посилання на конкретну торгівельну марку чи назву читати з доповненням «або еквівалент». Запропонований предмет закупівлі повинен бути не гіршим ніж у наведених нижче вимогах (таблицях), і це вже само собою вказує, що Замовник має на меті купити обладнання з такими, або ж кращими медико-технічними характеристиками, а тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону і не містить незаконних вимог чи будь-яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників. Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та ін., з аналогічними технічними специфікаціями. Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 31 Закону, тендерна документація, технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі розробляються та затверджуються Замовником. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Вимога до пункту 4 медико-технічних характеристик до автоматичного гематологічного аналізатора щодо можливості використання відкритих та закритих пробірок не є дискримінаційною, оскільки така можливість застосування закритих пробірок дозволяє досліджувати біологічний матеріал будь-якого ступеня небезпеки, що зменшує його ризик впливу на лаборанта. Якщо кількість гематологічних аналізаторів, які мають систему автопроколювання пробірок обмежена, але такі гематологічні аналізатори мають кращі характеристики, то чому Замовник має змінювати технічні вимоги, що призведуть до погіршення технічних характеристик обладнання, що планується до закупівлі. Вимога до пункту 5 – кількість реагентів для проведення безпосередньо аналізу, не більше 2 шт. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки саме в сучасних гематологічних аналізаторах нового покоління для проведення аналізу використовуються робочі реактиви – один лізуючий розчини та один ділюент. Використання таких аналізаторів веде до зменшення використання реагентів та собівартості аналізу. Також не є дискримінаційною вимога пункту 13 щодо наявності сенсорного кольорового екрану не менше 11,5 дюймів. Ключовим в даній вимозі є вираз не менше, а оснащений великим сенсорним екраном гематологічний аналізатор дозволить швидше та комфортніше здійснювати контроль за процесом діагностики, а також зменшить зорове навантаження працівників лабораторії. Більше того з більшим екраном набагато зручніше працювати, краще видно наведену інформацію. В свою чергу, прийнято рішення внести деякі зміни в Додаток 2 до тендерної документації стосовно медико-технічних характеристик коагулометра, а саме: Виключити вимогу до пункту 2 медико-технічних характеристик до коагулометра – Позиції для реагентів: флакони з діаметром 18 мм. флакони з діаметром 22 мм. для безпосередньої роботі на приладі не має значення якого діаметру флакони з реагентами, чи то вони діаметром 18мм, 20мм чи 22мм. Вкотре, наголошуємо, що ми зацікавлені у закупівлі якісного товару, адже, закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність діагностичних процесів, прискорити виконання завдань Замовника, є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність надання медичної допомоги пацієнтам. Технічні характеристики, вказані Замовником у тендерній документації, ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених статтею 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Коли в технічній характеристиці вказано «або еквівалент», то це стосується не тільки назви медичного виробу, а й всіх технічних характеристик, але не гірше тих, що зазначені Замовником. Тобто, всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо дискримінації учасників та дотримання принципів здійснення закупівлі, таких як конкуренція, то в Україні не один і не два постачальники лабораторного обладнання, що само по собі призводить до виникнення конкуренції. Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не надали вам гарантійних листів, які вимагаються, або договору про співпрацю як особі, яка бажає реалізовувати їх продукцію. Таким чином, у вашій вимозі не доведено необхідність внесення змін до документації в частині, що стосується медико-технічних характеристик, а також не зазначено, яким чином згадана умова порушує ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Більше того, Закон зобов’язує скаржників подавати докази, що підтверджують наявність у скаржника порушених прав та інтересів, таким доказом є документ з техніко-якісними характеристиками товару, який скаржник планує запропонувати у закупівлі і чого вами не надано у вимозі. Виходячи з вищенаведеного, Замовником прийнято рішення частково задовільнити вашу вимогу та внести відповідні зміни в технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що наведені вище у даному листі.
Статус вимоги: Задоволено