• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Меблі для їдальні

Торги не відбулися

1 056 370.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.05.2023 09:33 - 03.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога № 1 від 31 травня 2023р.

Номер: b430dd05b04f4286aa3343a39ba225d9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-29-001070-a.b1
Назва: Вимога № 1 від 31 травня 2023р.
Вимога:
Відповідно до вимог Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до Тендерної документації код за ДК 021:2015 39140000- 0 Меблі для дому (Меблі для їдальні (ДК 021:2015 39143200-8 Меблі для їдальні). Замовником визначені документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника до технічних характеристик предмету закупівлі: «Учасники повинні надати копії сертифікатів, засвідчені печаткою та підписом повноваженої особи виробника: Виробництво меблів має відповідати Системі управління якістю, Системі екологічного управління та Системі управління безпекою ланцюга постачання, що підтверджується відповідними сертифікатами: - Сертифікат ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT). Конструкція стільців має відповідати вимогам та стандартам: - ДСТУ ГОСТ 16371:2016 - ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсними на момент пропозицій електронних торгів (додати до пропозиції)». Замовник проводить закупівлю меблів для дому, а саме: Стіл обідній для їдальні на 4 особи -70 штуки; Стілець для їдальні-280 штуки Ми вважаємо вимоги зазначені у тендерній документації дискримінаційними з наступних підстав: 1. Предмет закупівлі меблі для дому, для закупівлі UA-2023-05-29-001070-a – меблі, як товар. Замовник вимагає надання копії сертифікату Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT), засвідчені печаткою та підписом повноваженої особи виробника, що на його думку підтверджує - Систему управління безпекою ланцюга постачання. https://storage.ua.prom.st/1763766_dstu_iso_28000_2008__1403051015.pdf Як зазначено у стандарті його можна застосовувати при динамічному постачанні товару. У нас постачання меблів дискретно, не має необхідності завозити щодня по одному стільцю або столу чи шафі. Визначено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 серпня 2023 та Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2*. Хочемо додатково зазначити що Стандарт ISO 28000 – це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ). https://ims-cert.com/mezhdunarodnaya-sertifikacziya-ua/iso-28000-ua.html Додатково хочемо зазначити, що учасник привозить товар за адресою Замовника: 0, Україна, 2* – не враховуючі в ціні доставку товару, бо надана ціна повинна бути зазначена за одиницю товару. В оголошенні до закупівлі Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT).зазначені Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): спочатку поставка товару, тип оплати-після оплата, період оплати 120 банківських днів, розмір оплати 100 %. При тому що додатково перераховується забезпечення виконання договору у розмірі 3 %. Тоді виникає питання, які такі інтереси захищає Замовник отримуючи у складі тендерної пропозиції Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Також хочемо наголосити що закупівля Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT) – це закупівля товарів, а не закупівля послуг з транспортування (бо за ці послуги не передбачена оплата у тендері UA-2023-05-29-001070-a), а Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 вимагає саме дії, які не пов’язані з отриманням товару Замовником. Висновок до п.1 вимоги: Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації у наведеній редакції щодо Сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT). Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які, зможуть надати у складі Пропозиції документи зокрема: Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT); ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Практика АМКУ щодо розгляду аналогічних скарг: Закупівля UA-2021-04-29-001781-a , РІШЕННЯ №11323 -р/пк-пз від 24.05.2021 посилання на це рішення знаходиться тут: https://public.docs.openprocurement.org/get/cacc662603644c4da3c9eba20f487b08?Signature=eBpQ7YlXE8eiZ1qhz1BDKQ63Ct2dY23j%2FG3dOsi%2FJf8BsItycHMkOHZTTT25A6wVRBp4qbWsSpUHl3WSj1%2FTCw%3D%3D&KeyID=52462340 «…Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону». 2. Також Ми не погоджуємося з вимогою у Додатку №3 Тендерної документації : Конструкція стільців має відповідати вимогам та стандартам: … ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсними на момент пропозицій електронних торгів (додати до пропозиції)». Дана вимога є дискримінаційною з огляду на таке: Санітарно-епідеміологічний висновок (СЕЗ) або гігієнічний сертифікат — документ, що підтверджує, що продукція пройшла необхідну санітарно-гігієнічну перевірку і відповідає всім санітарним правилам і нормам України. Санітарно-епідеміологічний висновок підтверджує безпеку продукції для здоров’я і життя людей і навколишнього середовища". Документ, що підтверджує відповідність певним ДСТУ окремого товару чи матеріалу з якого він виготовлений є Сертифікат відповідності. Сертифікат відповідності — документ, що виданий для підтвердження того, що продукція, система якості, система управління якістю, система управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного чинним законодавством. (Згідно з Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності"). Терміни сертифікат якості та "сертифікат на систему управління якістю" є неофіційними термінами, що використовуються в практиці, як синоніми до терміну "сертифікат відповідності". Сертифікат відповідності є юридичним документом, який видається Заявнику уповноваженим органом з сертифікації, який і відповідає за достовірність інформації, що наведена в сертифікаті. Форма сертифікатів відповідності встановлюється в кожній з Систем сертифікації продукції, відповідно до нормативних документів, які регламентують діяльність цієї Системи сертифікації. Таким чином, Санітарно-епідеміологічний висновок, який за вимогами Замовника повинен відповідати технічним вимогам ДСТУ ГОСТ 16371:2016 ; ДСТУ ГОСТ 19917:2016 не відповідає санітарним правилам і нормам України, оскільки відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови (ГОСТ 16371-2014, IDT); ДСТУ ГОСТ 19917:2016 Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови (ГОСТ 19917-2014, IDT) передбачає проведення технічного аналізу відповідності даному державному стандарту. Тоді як, Санітарно-епідеміологічний висновок підтверджує гігієнічну безпеку продукції, після проведення санітарно-епідеміологічної експертизи відповідним НДІ МОЗ України видається санітарно-епідеміологічний висновок. Таким чином, відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 ; ДСТУ ГОСТ 19917:2016 має підтверджувати сертифікат відповідності, який видається уповноваженим органом з сертифікації, який не відноситься до НДІ МОЗ України. Висновок щодо п.2. Замовник, встановивши дану дискримінаційну вимогу порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таку позицію підтверджено АМКУ у закупівлях UA-2020-09-15-010715-a , яке затверджено РІШЕННЯ №19005 -р/пк-пз від 08.10.2020, посилання на це рішення знаходиться тут: https://public.docs.openprocurement.org/get/253107454cb84e71bd169c42a83550f5?KeyID=52462340&Signature=NaFBVVJiF9M%2FaCvH30P%2FSDOVfU1ZWtIQ2QuZAlPxAhYYkmKuc0i%2FF2Dq0oi6wPHYzE6hqyUIbBnducWJ66%2FJDg%253D%253D Вимагаємо здійснити зміни у тендерній документації, привести зміст ТД у відповідність до вимог чинного законодавства про закупівлі, та видалити з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які стосуються надання підтвердження Санітарно-Епідеміологічного Висновку ДСТУ ГОСТ 19917:2016 та надання Сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Протокол № 23/06/03/1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовник: Харківський національний університет внутрішніх справ м. Вінниця 03 червня 2023 року Порядок денний: 1. Про розгляд вимоги щодо усунення порушення (далі – Вимога) під час проведення процедури закупівлі Меблі для їдальні 39140000-5: Меблі для дому за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля) та затвердження роз’яснення на звернення щодо усунення порушення. 2. Про оприлюднення роз’яснення на звернення щодо тендерної документації в електронній системі закупівель. 3. Про внесення змін до тендерної документації, затвердженої згідно з рішенням уповноваженої особи Замовника (далі – Тендерна документація), оприлюдненої в електронній системі закупівель. 4. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-05-29-001070-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. 31.05.2023 о 17.27 в електронній системі закупівель оприлюднено Вимогу від Учасника ФОП "ЛАНДАР НІНА ІВАНІВНА", Код ЄДРПОУ:2368004563 такого змісту: «Вимога № 1 від 31 травня 2023р. Відповідно до вимог Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до Тендерної документації код за ДК 021:2015 39140000- 0 Меблі для дому (Меблі для їдальні (ДК 021:2015 39143200-8 Меблі для їдальні). Замовником визначені документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника до технічних характеристик предмету закупівлі: «Учасники повинні надати копії сертифікатів, засвідчені печаткою та підписом повноваженої особи виробника: Виробництво меблів має відповідати Системі управління якістю, Системі екологічного управління та Системі управління безпекою ланцюга постачання, що підтверджується відповідними сертифікатами: - Сертифікат ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT). Конструкція стільців має відповідати вимогам та стандартам: - ДСТУ ГОСТ 16371:2016 - ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсними на момент пропозицій електронних торгів (додати до пропозиції)». Замовник проводить закупівлю меблів для дому, а саме: Стіл обідній для їдальні на 4 особи -70 штуки; Стілець для їдальні-280 штуки Ми вважаємо вимоги зазначені у тендерній документації дискримінаційними з наступних підстав: 1. Предмет закупівлі меблі для дому, для закупівлі UA-2023-05-29-001070-a – меблі, як товар. Замовник вимагає надання копії сертифікату Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT), засвідчені печаткою та підписом повноваженої особи виробника, що на його думку підтверджує - Систему управління безпекою ланцюга постачання. https://storage.ua.prom.st/1763766_dstu_iso_28000_2008__1403051015.pdf Як зазначено у стандарті його можна застосовувати при динамічному постачанні товару. У нас постачання меблів дискретно, не має необхідності завозити щодня по одному стільцю або столу чи шафі. Визначено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 серпня 2023 та Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2*. Хочемо додатково зазначити що Стандарт ISO 28000 – це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ). https://ims-cert.com/mezhdunarodnaya-sertifikacziya-ua/iso-28000-ua.html. Додатково хочемо зазначити, що учасник привозить товар за адресою Замовника: 0, Україна, 2* – не враховуючі в ціні доставку товару, бо надана ціна повинна бути зазначена за одиницю товару. В оголошенні до закупівлі Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT).зазначені Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): спочатку поставка товару, тип оплати-після оплата, період оплати 120 банківських днів, розмір оплати 100 %. При тому що додатково перераховується забезпечення виконання договору у розмірі 3 %. Тоді виникає питання, які такі інтереси захищає Замовник отримуючи у складі тендерної пропозиції Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Також хочемо наголосити що закупівля Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT) – це закупівля товарів, а не закупівля послуг з транспортування (бо за ці послуги не передбачена оплата у тендері UA-2023-05-29-001070-a), а Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 вимагає саме дії, які не пов’язані з отриманням товару Замовником. Висновок до п.1 вимоги: Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації у наведеній редакції щодо Сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT). Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які, зможуть надати у складі Пропозиції документи зокрема: Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT); ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Практика АМКУ щодо розгляду аналогічних скарг: Закупівля UA-2021-04-29-001781-a , РІШЕННЯ №11323 -р/пк-пз від 24.05.2021 посилання на це рішення знаходиться тут: https://public.docs.openprocurement.org/get/cacc662603644c4da3c9eba20f487b08?Signature=eBpQ7YlXE8eiZ1qhz1BDKQ63Ct2dY23j%2FG3dOsi%2FJf8BsItycHMkOHZTTT25A6wVRBp4qbWsSpUHl3WSj1%2FTCw%3D%3D&KeyID=52462340 «…Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону». 2. Також Ми не погоджуємося з вимогою у Додатку №3 Тендерної документації : Конструкція стільців має відповідати вимогам та стандартам: … ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсними на момент пропозицій електронних торгів (додати до пропозиції)». Дана вимога є дискримінаційною з огляду на таке: Санітарно-епідеміологічний висновок (СЕЗ) або гігієнічний сертифікат — документ, що підтверджує, що продукція пройшла необхідну санітарно-гігієнічну перевірку і відповідає всім санітарним правилам і нормам України. Санітарно-епідеміологічний висновок підтверджує безпеку продукції для здоров’я і життя людей і навколишнього середовища". Документ, що підтверджує відповідність певним ДСТУ окремого товару чи матеріалу з якого він виготовлений є Сертифікат відповідності. Сертифікат відповідності — документ, що виданий для підтвердження того, що продукція, система якості, система управління якістю, система управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного чинним законодавством. (Згідно з Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності"). Терміни сертифікат якості та "сертифікат на систему управління якістю" є неофіційними термінами, що використовуються в практиці, як синоніми до терміну "сертифікат відповідності". Сертифікат відповідності є юридичним документом, який видається Заявнику уповноваженим органом з сертифікації, який і відповідає за достовірність інформації, що наведена в сертифікаті. Форма сертифікатів відповідності встановлюється в кожній з Систем сертифікації продукції, відповідно до нормативних документів, які регламентують діяльність цієї Системи сертифікації. Таким чином, Санітарно-епідеміологічний висновок, який за вимогами Замовника повинен відповідати технічним вимогам ДСТУ ГОСТ 16371:2016 ; ДСТУ ГОСТ 19917:2016 не відповідає санітарним правилам і нормам України, оскільки відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови (ГОСТ 16371-2014, IDT); ДСТУ ГОСТ 19917:2016 Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови (ГОСТ 19917-2014, IDT) передбачає проведення технічного аналізу відповідності даному державному стандарту. Тоді як, Санітарно-епідеміологічний висновок підтверджує гігієнічну безпеку продукції, після проведення санітарно-епідеміологічної експертизи відповідним НДІ МОЗ України видається санітарно-епідеміологічний висновок. Таким чином, відповідність ДСТУ ГОСТ 16371:2016 ; ДСТУ ГОСТ 19917:2016 має підтверджувати сертифікат відповідності, який видається уповноваженим органом з сертифікації, який не відноситься до НДІ МОЗ України. Висновок щодо п.2. Замовник, встановивши дану дискримінаційну вимогу порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таку позицію підтверджено АМКУ у закупівлях UA-2020-09-15-010715-a , яке затверджено РІШЕННЯ №19005 -р/пк-пз від 08.10.2020, посилання на це рішення знаходиться тут: https://public.docs.openprocurement.org/get/253107454cb84e71bd169c42a83550f5?KeyID=52462340&Signature=NaFBVVJiF9M%2FaCvH30P%2FSDOVfU1ZWtIQ2QuZAlPxAhYYkmKuc0i%2FF2Dq0oi6wPHYzE6hqyUIbBnducWJ66%2FJDg%253D%253D Вимагаємо здійснити зміни у тендерній документації, привести зміст ТД у відповідність до вимог чинного законодавства про закупівлі, та видалити з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які стосуються надання підтвердження Санітарно-Епідеміологічного Висновку ДСТУ ГОСТ 19917:2016 та надання Сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT).». Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, Вимога підлягає незадоволеню з таких підстав. Вимога Учасника мотивована тим, що на його думку, в Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до Тендерної документації зазначені вимоги щодо відповідності предмета закупівлі Системі управління якістю, Системі екологічного управління та Системі управління безпекою ланцюга постачання, що підтверджується відповідними сертифікатами: - Сертифікат ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT); - Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT), вимогам та стандартам: - ДСТУ ГОСТ 16371:2016 - ДСТУ ГОСТ 19917:2016, що повинно бути підтверджено копією Санітарно-Епідеміологічного Висновку, що є дійсними на момент пропозицій електронних торгів, є дискримінаційними та такими, що не відповідають законодавчо закріпленому принципу недискримінації Учасників. Проаналізувавши Вимогу Учасника, повідомляємо, що така Вимога є необґрунтованою, Тендерна документація відповідає приписам законодавства, а тому така Вимога не підлягає задоволенню з огляду на наступне. Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. З огляду на вказані норми вбачається, що замовнику, як найбільш зацікавленій особі у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих надано право на власний розсуд самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів. Тобто поряд з підтвердженням учасником відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав, встановлених ст. 17 Закону, перелік яких чітко встановлений Законом, є виключним і безальтернативним, учасник також має надати підтвердження його пропозиції технічним вимогам, які встановлюються саме на розсуд замовника. Варто зазначити, що Учасник неправильно розтлумачив поняття «дискримінаційних умов», адже під дискримінаційними умовами маються на увазі саме ті умови, що обмежують коло учасників. Натомість пунктом 1.5. Розділу І Тендерної документації встановлено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Тобто всі без виключення особи мають подати пропозицію на участь у закупівлі. Натомість, невідповідність пропозиції тендерній документації, в тому числі, встановленим замовником технічним вимогам до предмета закупівлі – є підставою для відхилення пропозиції та дискваліфікації такого учасника. Поряд із неправильним тлумаченням поняття «дискримінаційних умов», Учасник на власний розсуд розтлумачив Стандарт та умови його застосування, зокрема, визначена Стандартом можливість його застосування при динамічному постачанні товару не означає заборону та неможливість застосування при інших видах та способах постачання. Учасником не правильно було кваліфіковано вимогу у наданні Сертифікатів та Висновку як дискримінаційну. Замовник скористався своїм передбаченим законодавством та керівними документами правом на обрання необхідних та бажаних власне йому характеристик предмета закупівлі і учасника, встановивши вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне. Вимагаючи наявність зазначених Сертифікатів та Висновку, Замовник презумує, що відповідність учасника всім зазначеним вимогам є ознакою його компетентності, дисциплінованості, що опосередковано впливає на якість продукції, що ним виробляється, і в свою чергу, на думку Замовника, збільшує вірогідність відповідності предмета закупівлі його інтересам. Враховуючи викладене та беручи до уваги, що за дискримінацію вважається власне обмеження певному колу осіб брати участь у закупівлі, слід дійти висновку, що будь-які дискримінаційні умови у Тендерній документації відсутні, а тому підстави для внесення змін до тендерної документації є недоцільними та необґрунтованими, а викладені доводи у Вимозі – надуманими. Однак у зв’язку з технічним збієм під час публікації закупівлі, а саме: закупівля не перейшла у стан аукціону, Замовник змушений відмінити дану закупівлю та оголосити заново. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до пункту 51 Особливостей усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Таким чином, необхідно оприлюднити роз’яснення на Вимогу в електронній системі закупівель в порядку, зазначеному вище. Під час розгляду третього питання порядку денного: Відповідно до пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. ВИРІШИЛА: 1. Затвердити роз’яснення на Вимогу щодо Закупівлі. 2. Оприлюднити роз’яснення на Вимогу в електронній системі закупівель. Уповноважена особа, начальник відділу закупівлі та тендерних процедур ____________________ (підпис) Тетяна ЛЕОНОВА
Статус вимоги: Не задоволено