- Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. При цьому установчі документи учасника, документи про призначення/обрання керівника, документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також документи, що підтверджують відповідність товару технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі (в тому числі технічній специфікації), які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Додатково власні назви, торгові марки, моделі, назва виробника, дилера, дистриб’ютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту
Торги не відбулися
443 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 430.00 UAH
Період оскарження:26.05.2023 16:59 - 03.06.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
без підставне відхилення
Номер:6175a45fd15647189018037598267f0c
Пов'язана кваліфікація:ТОВ 2629, UA-EDR 45032336
Ідентифікатор запиту:UA-2023-05-26-012257-a.a3
Назва:без підставне відхилення
Вимога:
Доброго дня!
Чи можна дізнатися згідно яких документів Вами було встановлено, що учасник не є виробником, дилером та решта того, що ви написали? Чи це Ваша особиста думка чи Вам любязно допомогли добрі люди?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:12.06.2023 15:54
Вирішення:Інформацію щодо невідповідності вимогам тендерної документації було встановлено з наступних документів: договір № ЗпБ-00229 від 20 січня 2022року (файл «Договір COMEL.pdf») та Авторизаційний лист офіційного представника №003178 від 05.06.2023 (файл «Авторизація КОМЕЛ БРЕНДХАБ.pdf»).
Авторизаційний лист виданий ТОВ «2629» від ТОВ «БРЕНДХАБ». В свою чергу в авторизаційному листі вказано, що ТОВ «БРЕНДХАБ» має партнерські відносини з ТОВ «КОМЕЛ», який в свою чергу є дистриб’ютором продукції ASUS, Dell, Apple на території України
Проте, положеннями п.3 розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації передбачалось подання учасниками в складі тендерної пропозиції такого документу, як сканкопія з оригіналу листа від виробника пропонованих учасником ноутбуків та планшету (або офіційного представництва/представника виробника в Україні або філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або від офіційного представництва/представника виробника, що відповідає за регіон), або від його офіційного представника (дилера, дистриб’ютора тощо) (з наданням відповідних документів від виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів)), що підтверджують дилерство чи дистриб’ютерство, тощо), яким підтверджується можливість поставки на адресу Учасника для потреб Замовника цих торгів пропонованих ноутбуків, планшетів у кількості, якості та в терміни, визначені цією тендерною документацією. Тобто, із зазначеної вимоги слідує наступне:
лист ТОВ «2629» може надаватися від наступних осіб:
- виробника пропонованих учасником ноутбуків та планшету (ASUS, Dell, Apple)
- офіційного представництва/представника виробника в Україні
- філії виробника
- офіційного представника (дилера, дистриб’ютора тощо) при цьому в даному випадку необхідно додатково додати відповідні документи від виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів)), що підтверджують дилерство чи дистриб’ютерство, тощо
Законодавством визначено, що філії (відділення, тощо) іноземних суб'єктів господарської діяльності це структурні одиниці, які не є юридичними особами згідно з законами України, але мають постійне місцезнаходження на території України. Представництво іноземного суб'єкта господарської діяльності це установа або особа, яка представляє інтереси іноземного суб'єкта господарської діяльності в Україні і має на це належним чином оформлені відповідні повноваження. Реєстрацію представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності на території України станом на сьогодні здійснює Мінекономіки.
ТОВ «КОМЕЛ» та ТОВ «БРЕНДХАБ» є юридичними особами згідно з законами України отже не є філіями (відділеннями, тощо) іноземних суб'єктів господарської діяльності. Також вони не є представництвами іноземного суб'єкта господарської діяльності.
З інформації, отриманої з відкритих джерел, ТОВ «КОМЕЛ» є виробником комп’ютерної техніки, однак не виробником продукції ASUS, Dell, Apple.
Підсумовуючи наведене вище лист ТОВ «2629» виданий не виробником, не представництвом виробника, не філією виробника та не дилером (дистриб’ютором, тощо), оскільки відсутні документи від виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів)), що підтверджують дилерство чи дистриб’ютерство, тощо
Статус вимоги:Відхилено
48d5832fb4bd409bb52130283f05c848
declined
answered
Вимога
Відхилено
1
Номер:d1243557c9254764921994843e5912d5
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-05-26-012257-a.b2
Назва:1
Вимога:
На вимогу надати ТАК ЗВАНИЙ «Авторизаційний лист» - ознака корупції або змови Замовника зі зручним учасником за для забезпечення перемоги та обмеження конкуренції!
Просимо вивчити законні підстави, які підтверджують юридичну нікчемність так званого листа. Просимо не надавати пояснення кшталт того, що ви хочете бути впевненим в надійності постачальника та решта. Все це суб'єктивна думка, яка не базується на Законі! Офіційність товар або те, що він завезений на миту території Україну легально - можна перевірити по серійному номер або парт номеру, та для цього не потрібен ТАК ЗВАНИЙ «Авторизаційний лист».
Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником.
Під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства. За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Іншими словaми, нормaтивно-прaвовий aкт — це документ, прийнятий у визнaченому порядку компетентним оргaном публічної влaди, у якому містяться норми прaвa. У прaвовій системі Укрaїни нормaтивно-прaвовий aкт є основним джерелом прaвa. Слід зазначити, що зобов’язання за договором, укладеним за результатами закупівлі, виникають одне перед одним, а саме між Замовником і Учасником. Зобов’язання щодо постачання товару, що закуповується, покладається саме на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір. Відповідно до ч. 1 ст. 510 Цивільного кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор. Відповідно до ст. 511 Цивільного кодексу України, зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. У випадках, встановлених договором, зобов'язання може породжувати для третьої особи права щодо боржника та (або) кредитора. Таким чином, законодавством не передбачено можливості укладення договору між замовником та учасником-переможцем, який створить обов’язок для третьої особи (виробника або офіційного дистриб’ютора) без зазначення її як сторони договору. Таким чином, у випадку, якщо виробник або офіційний дистриб’ютор з яким, учасник зобов’язаний мати партнерський договір відмовиться від своїх гарантій, які зазначені в авторизаційному листі щодо постачання або якості товару, замовник буде позбавлений правових підстав для звернення до такого виробника або офіційного дистриб’ютора з позовом – тобто буде позбавлений можливості захистити свої права в судовому порядку. В той же час, положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості укладення тристороннього чи багатостороннього договору, сторонами якого, крім замовника та учасника-переможця були б треті особи. Отже, з вищевказаного вбачається, що замовник за наслідками процедури закупівлі, проведеної відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», не може укласти договір, який створить обов’язки для третіх осіб (виробник або офіційний дистриб’ютор). У зв’язку з цим замовник не матиме права вимоги від виробника або його офіційного дистриб’ютора виконання умов договору. До того ж, на момент звернення, партнерській договір між виробником або його офіційним дистриб’ютором та Учасником вже може бути розірваним. Принагідно звертаємо увагу, Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином вимагаємо скасувати вимогу про надання так званого «авторизаційного листа», адже доведено, що такий лист не має юридичної сили та не несе зобов’язань перед замовником. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника».
12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Просимо Замовника не створювати умови не рівної конкуренції та проводити заходи на протидію корупції, а не на її розповсюдження, коли в закупівлі можуть прийняти участь обмежене коло учасників, які мають домовленості або з Замовником або з виробником чи офіційним дистриб’ютором.
Дискримінаційні вимоги - це пряме порушення роз'яснення Мінекономіки № 3323-04/50213-06 від 19.07.2022, та як наслідок звуження потенційного кола постачальників. Дискримінаційна вимога, на меті якої зовсім не відбір надійного постачальника, а корупційна складова, адже так званий лист видається лише одному учаснику. Таким чином саме ЗАМОВНИК – обмежує конкуренцію та сприяє зростання корупції. В той же час офіційність товару можна перевірити передавши його серійні номери до представництва.
Головне – істотні умови договору передбачають відповідальність постачальника за неякісний товар. Таким чином Замовник автоматично захищений від постачання неякісного товару тощо. Тож усі припущення про те, що так званий лист – це про надійного учасника – суб’єктивна думка замовника, який намагається обрати «надійного учасника» для себе. Тож це й розповсюдження корупційних схем!
Нікчемність так званого листа – доведена в попередній скарзі, обґрунтована ЗАКОНОМ, а не припущеннями. ,
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:27.05.2023 16:28
Вирішення:Дана вимога сформована Замовником з урахуванням принципів здійснення закупівель, зазначених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару учасником торгів та мінімізації ризиків отримання неякісних товарів. Дана вимога не є дискримінаційною та не порушує жодних норм Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Учасник має можливість отримання даного листа як від виробника так і від офіційного представництва/представника виробника в Україні або філії виробника, або від офіційного представництва/представника виробника, що відповідає за регіон, або від офіційного представника (дилера, дистриб’ютора тощо) виробника. Замовник повинен бути впевнений в тому, що товар є якісним та має легальне походження. Крім цього, встановлюючи вимогу про надання даного документу у складі пропозиції ми отримуємо певні гарантії щодо поставки товару у необхідній кількості та належній якості з належним строком придатності від виробника та/або офіційного представника запропонованого товару. Також отримуємо певні гарантії того, що пропонований товар легально ввезений на територію України. Наголошуємо, що вимога Замовника не містить дискримінаційного підґрунтя. Вимоги Замовника , наведені в Технічній специфікації, та перелік документів, якими потенційний Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 року № 3302-06/3812-06
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
1
Номер:c2778f13fb2d472195375f37ff88164e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-05-26-012257-a.a1
Назва:1
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:27.05.2023 16:28
Вирішення:Дана вимога сформована Замовником з урахуванням принципів здійснення закупівель, зазначених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товару учасником торгів та мінімізації ризиків отримання неякісних товарів. Дана вимога не є дискримінаційною та не порушує жодних норм Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Учасник має можливість отримання даного листа як від виробника так і від офіційного представництва/представника виробника в Україні або філії виробника, або від офіційного представництва/представника виробника, що відповідає за регіон, або від офіційного представника (дилера, дистриб’ютора тощо) виробника. Замовник повинен бути впевнений в тому, що товар є якісним та має легальне походження. Крім цього, встановлюючи вимогу про надання даного документу у складі пропозиції ми отримуємо певні гарантії щодо поставки товару у необхідній кількості та належній якості з належним строком придатності від виробника та/або офіційного представника запропонованого товару. Також отримуємо певні гарантії того, що пропонований товар легально ввезений на територію України. Наголошуємо, що вимога Замовника не містить дискримінаційного підґрунтя. Вимоги Замовника , наведені в Технічній специфікації, та перелік документів, якими потенційний Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017 року № 3302-06/3812-06