• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування, ремонту та повірки лічильників газу та коректорів газу

Завершена

1 339 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 26 796.00 UAH
Період оскарження: 26.05.2023 15:50 - 31.05.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 58f195dd10544cc7b0a8acdad29aef4f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-26-011362-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Антимонопольний комітет України (Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: МКП «Чернівцітеплокомуненерго» ЄДРПОУ: 34519280 58018, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Максимовича, 19-а тел. (0372)581153,550573 Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЧЕРНІВЦІГАЗ» ЄДРПОУ: 03336166 58009, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Винниченка, 9-а тел.: +38 (0372) 54-90-04, 54-89-92 е-mail: office@cvgas.com.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-26-011362-a ID у ЦБД UA-P-2023-05-26-003631-c СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до ч.6 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Так, 26.05.2023р. Замовником МКП «Чернівцітеплокомуненерго (надалі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «Послуги з технічного обслуговування, ремонту та повірки лічильників газу та коректорів газу» (надалі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі було оприлюднено тендерну документацію. АТ «Чернівцігаз» є організацією, одним із видів діяльності якої є здійснення повірки засобів вимірювальної техніки як у населення, так і у юридичних осіб, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. В цей же час, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як АТ «Чернівцігаз», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі. Так, АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЧЕРНІВЦІГАЗ» вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне. Зокрема, в процесі проведення закупівлі, МКП "Чернівцітеплокомуненерго" в умовах Додатку 1 технічної документації, надало вимоги, відповідно до яких "Учасник повинен надати: - Свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, видане Міністерством економіки України. - Галузь уповноваження, додаток до Свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, видане Міністерством економіки України. - Послуги, які надають Учасники повинні відповідати вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 “Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання”, а також ДСТУ ISO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги", про що учасник повинен надати відповідні підтверджуючі документи (свідоцтва, сертифікати, тощо)." Вважаємо, що ці умови мають явні ознаки дискримінації. Так, системний аналіз аналогічних за предметом закупівель, в т.ч. серед найбільших замовників, а також багаторічний досвід оскарження неконкурентних умов, дає підстави стверджувати наступне. 1. Звичайною практикою під час проведення закупівель є повна достатність у наданні учасником Свідоцтва про уповноваження та додатку Галузь уповноваження, видані Міністерством економіки України на ім'я субпідрядника/співвиконавця та документів (договору), що підтверджує факт співпраці учасника із субпідрядником/співвиконавцем. 2. В цей же час, є неприйнятним та таким, що значно звужує конкуренцію Вимога Замовника щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 “Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання", яке фактично не зустрічається в подібних тендерах. Звертаємо увагу, що в самому ДСТУ ISO 10012:2005 “Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання" передбачено наступне: "Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог. Цей стандарт не призначено використовувати як необхідну умову демонстрування відповідності вимогам ISO 9001, ISO 14001 чи будь-якого іншого стандарту." Тобто, вимога Замовника до учасника закупівлі в частині обов’язкового надання Сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 “Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання" носить явно штучний характер, є дискримінаційною та завідомо направленою на усунення інших учасників від процесу закупівлі. При цьому згідно з п.18 ч.1 ст.1 ЗУ "Про метрологічну діяльність: "повірка засобів вимірювальної техніки - сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам. Відповідно до ч.6 ст.17 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність” порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, а також норми часу, необхідного для проведення повірки таких засобів, встановлюються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності. Зокрема, цей порядок затверджено Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016р. № 193 «Про затвердження Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів». Таким чином, для цілей цієї закупівлі метрологічне підтверджування придатності вимірювального обладнання буде здійснюватися на етапі повірки засобів вимірювальної техніки. При цьому, Закон вимагає здійснювати це на підставі зазначеного вище Порядку, а не на підставі ДСТУ ISO 10012:2005, який було затверджено до прийняття згаданого Порядку, в зв’язку з чим ДСТУ відповідно не враховує нормативні вимоги Порядку. Крім того, відповідно до п.1.2. частини І тендерної документації Замовником вимагалась наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю за останній звітний період. АТ «Чернівцігаз» в складі своєї пропозиції надало фінансову звітність за 1 квартал 2023 року, що є останнім звітнім періодом. Однак, звітність Замовником не було прийнято, оскільки МКП «Чернівцітеплокомуненерго» останнім звітним періодом вважає 2022 рік. Необхідно зауважити, що згідно з ч.11 ст.26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. З наведеного вище в його сукупності вбачається, що Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Таким чином, наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище. Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» - ПРОШУ : 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, усунути зазначені в цій скарзі дискримінаційні умови та внести зміни до Тендерної документації відповідно до підстав, наведених в описовій частині цієї скарги. Горда В.Є.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.06.2023 18:22
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЧЕРНІВЦІГАЗ", Мельничук Сергій Григорович 380503742367 Sergii.Melnychuk@cvgas.com.ua