• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЄДК 021:2015 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» (системний блок, монітор, комплектуючі, багатофункціональний пристрій)

Торги не відбулися

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 26.05.2023 11:15 - 31.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 487f8d1908ba4b539f27a8b72c42ae40
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-26-004287-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Вимога Замовника щодо наявності сервісного центру в м. Івано-Франківськ є дискримінаційною, так як прямо порушує статтю 22 ЗУ "Про публічні закупівлі". Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінаційна вимога полягає в територіальному обмеженні учасників обов'язковою наявністю сервісного центру у м. Івано-Франківськ. Вимога порушує Законодавство, обмежує конкуренцію та дискримінаційно зменшує потенційне коло учасників. При цьому відповідно до ч. 3, ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити і не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення в тендерній документації вимоги щодо наявності сервісного центру в м. Івано-Франківськ. Якщо ця вимога необхідна для належного гарантійного обслугогування техніки, то цілком достатньою є вимога Замовника про строк реагування та процедури заміни обладнання на аналогічне. Вважаю доцільним, взяти до уваги той факт, що наявність сервісного центру в м. Івано-Франківськ, аж ніяк не гарантує оперативний ремонт або заміну обладнання. Враховуючи вищевикладене, наполегливо рекомендую видалити з тендерної документації пункт щодо наявності сервісного центру.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: відповідь надана в попередньому зверненні
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.06.2023 13:01
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: f2f236c957b144828e29d93fe2618198
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-26-004287-a.b1
Назва: 1
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: «Технічне (сервісне) обслуговування техніки у Обов’язковою умовою є наявність на території м. Івано-Франківська сервісного центру по технічному обслуговуванню та ремонту комп’ютерної та оргтехніки (Вказати адресу розташування та надати підтверджуючі документи на право займатися відповідним видом діяльності). Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. 1. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо сервісного центру в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимогаи суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику. Вимоги до предмету закупівлі згідно чинного законодавства встановлюються саме Замовником. Встановлення вимоги, щодо наявності сервісного центру в місті де знаходиться Замовник пов’язана з швидким та якісним обслуговуванням комп’ютерної техніки що закуповється. Враховуючи специфіку роботи закладу (надання медичних послуг, в т.ч. ургентних, для новонароджених, роділь, породіль та післяопераційних пацієнтів) та те, що комп’ютерна техніка буде застосовуватися для обслуговування медичної та діагностичної апаратури у відділеннях реанімації, інтенсивної терапії та діагностичному відділі, обслуговування техніки (а при потребі ремонт та заміна на аналогічне) має проводитися в найкоротші терміни. Якщо сервісний центр буде територіально віддалений, то обслуговування техніки буде проводитися із запізненням, що може мати вкрай негативні наслідки для пацієнтів закладу. Тому дана вимога про наявність сервісного центру є необхідною умовою даної закупівлі. За наявною інформацією з відкритих джерел в місті де знаходиться замовник є багато сервісних центрів по ремонту та технічному обслуговуванню комп’ютерної техніки, тому ваше твердження про те, що документація прописана під конкретного учасника є необгрунтовним, та таким, що не відповідає дійсності.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.06.2023 13:01