• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні запчастини для службових автомобілів за кодом ДК 021:2015: 34320000-6 – «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів»

Ділення предмета закупівлі на лоти не передбачається

Торги не відбулися

248 175.74 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 240.88 UAH
Період оскарження: 25.05.2023 19:15 - 31.05.2023 00:00
Скарга
Відхилено

скарга

Номер: 6f9418f837784831a2eccbd277f2b40b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-25-008129-a.b2
Назва: скарга
Скарга:
скарга
Дата розгляду скарги: 05.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.06.2023 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.07.2023 16:02
Автор: ФОП САВРО ГАННА ОЛЕКСАНДРІВНА, Савро Ганна Олександрівна 380684641658 annasavro.avtochop@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: c879689a9e65476ab18693a07c543a15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-25-008129-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! За умовами тендеру, вимагається надати наступні документи: Додаток 2 п. 6. Надати скановану копію сертифікату ISO 9001. Просимо відмінити цю вимогу, оскільки вона є дискримінаційною для деяких учасників тендеру, які можуть бути готові поставити якісний товар, але не мати сертифікованої системи управління якістю. У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників. Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій: Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю. Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною. Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників. Отже, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922. Отже, Замовник має прибрати вищенаведені пункти з тендерної документації та дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників, згідно з встановленими законодавчими нормами.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, згідно ч.5 ст 23 цього ж закону „Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам”. Зауважимо, що сертифікат якості не являється обов’язковим, але може бути документом, який підтверджує якість поставленого товару. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: "Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона "не має об'єктивного і розумного виправдання", тобто якщо вона не переслідує "законної мети" або відсутня"розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети". Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто "дискримінація" у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Щодо сертифікату ISO 9001:2015 "Системи управління якістю". Відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Наша позиція ґрунтується на достатній кількості практичних рішень Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 10.12.2019 №18313-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частин» - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином 3 наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині»; - рішення від 13.01.2022 №673-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині»; Вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено