• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки ДГ(13-100)

Завершена

1 080 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 800.00 UAH
Період оскарження: 19.05.2023 15:48 - 27.05.2023 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 8b7e8817ad52429ba49e892938f78f05
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-19-011380-a.c2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
19 травня 2023 року Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів особливостей і завантажено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачається наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Загалом положення документації суперечать Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Дата розгляду скарги: 06.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2023 16:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.06.2023 12:27
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМТОПРЕСУРС", Стайловська Вероніка Михайлівна +380996713393 ptr21@ukr.net
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: d5bca0fead774a8696f6ca609266ca60
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-19-011380-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
19.05.2023 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" за адресою в мережі Інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-19-011380-a вийшло оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Товару: Вугілля кам'яне марки ДГ(13-100) ДК 021:2015 – 09110000-3 - Тверде паливо (09111100-1 Вугілля)(надалі - Процедура закупівлі). 23.05.2023 протокольним рішенням № 36 уповноваженої особи Замовника в тендерну документацію були внесені зміни. Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи (Протокольне рішення № 37 від 23.05.2023 року) (надалі - Документація), Скаржник вважає, що їх умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості) та право ПП "ЛІДЕР АКТИВ" на участь у цих відкритих торгах. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників. Нижче наводимо дискримінаційні вимоги Замовника 1. Додатком 1 відповідно пункту 1 Таблиці 1 Тендерної документації замовника передбачено підтвердити наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме: 1.1. Довідка у довільній формі про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази. Обов’язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці вугілля його зважування на сертифікованих автовагах (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені або мобільні автоваги, та/або право їх оренди та/або копія договору про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин.) 1.2. Копія документу, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг, дійсного на момент подання пропозицій учасником. 1.3. Копія(ї) документа(ів) що підтверджують наявність автотранспортної техніки, яка буде залучена до виконання зобов’язань за договором щодо постачання товару (копія щонайменше одного документу, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) (свідоцтво про реєстрацію, договір оренди, найму, тощо). Обгрунтування: Для вугілля кам'яного передбачені наступні національні стандарти: - ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010). - ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015). Пунктом 7.10 ДСТУ 7146:2010 передбачено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 7146:2010. Такий документ не містить вказаного замовником документу. Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, Замовник не може застосовувати вимогу щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази. 2. Згідно п. 4 Додатку 5 до тендерної документації учасник повинен надати: - оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновані марки вугілля (в якому зазначається той суб’єкт господарювання, вугілля виробництва якого пропонується до постачання учасником) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій. Обгрунтування: Для вугілля кам'яного передбачені наступні національні стандарти: - ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010). - ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015). Пунктом 7.10 ДСТУ 7146:2010 передбачено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 7146:2010. Такий документ не містить вказаного замовником документу. Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 7146:2010. Такий документ не містить вказаного замовником документу. Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки. Отже єдиний документ, який може вимагати замовник для підтвердження якості товару (вугілля кам’яного) є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Нам не зрозуміло чому Замовник нехтує вимогами чинного законодавства (ігнорує п. 29 Особливостей) і встановлює вимоги, що не передбачені національним стандартом. Чому замовник порушує наше право на участь у цих торгах шляхом встановлення вимоги, що не узгоджена з чинним законодавством. Вбачається, що Замовником порушено порядок проведення торгів і встановлено вимогу, що не узгоджується з положеннями п. 29 Особливостей. Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації суперечать вимогам чинного законодавства в цій частині.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.05.2023 15:37
Автор: ПП "ЛІДЕР АКТИВ", Костянтин Костаков +380675519170 kostakovks1000@gmail.com