-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ для опалення адмінбудинку районної ради(2018 рік) - повторні торги
Торги не відбулися
251 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 255.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 255.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2018 10:43 - 11.03.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Транспортування
Номер:
d04bf89f60ef430094339db82f166a20
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-27-000131-b.a1
Назва:
Транспортування
Вимога:
Згідно Тендерної документації "Ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» та повинна включати до вартості ціни тендерної пропозиції вартість послуг, пов’язаних з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, а саме витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, що встановлені згідно постанов НКРЕКП, та не включати до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу." Вважаємо, що включення до Тендерної документації ціни газу послуг з транспортування є порушення законодавства, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлена пряма заборона одночасно займатися такими видами господарської діяльності як постачання, транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що дані види діяльності це є послуги.
Таким чином, виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (Виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (Замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника, про що було наведено вище.
Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу, оскільки оплата за такі послуги вже включена до оплати послуг розподілу, які Замовник оплачує своєму Оператору газорозподільної системи.
Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Як наслідок, жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу, як товару вартість його транспортування.
Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу».
Тому, пропонуємо привести тендерну документацію у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу 03.03.2018 09:06
Дата подачі:
01.03.2018 15:27
Вирішення:
Тендерний комітет Тячівської районної ради розглянув Вашу вимогу щодо невідповідності вимогам законодавства включення до ціни газу послуг з транспортування та повідомляє наступне.
Згідно п.32 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII визначено, що «товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів».
Абзац 2 п.1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 р. за № 448/28578 передбачає, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показниками третьої - п'ятої цифр основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги».
У вимогах пункту 5 Наказу Мінекономрозвитку «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 26.07.2016 року № 921 передбачено, що у разі, якщо при здійсненні замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної з поставкою товару (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Враховуючи положення даних нормативних документів визначено предмет закупівлі за кодом ДК 021-2015-09123000-7.
В зв'язку з тим, що наша організація є бюджетною установою і фінансується з Державного бюджету, при складанні тендерної документації використано «Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету", яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, із змінами і доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 березня 2012 р. за N 456/20769.
Так, згідно пп. 1.2. п.1 даної інструкції «Видатки на проведення торгів із закупівлі товарів, робіт та послуг здійснюються за відповідними кодами економічної класифікації видатків бюджету залежно від економічної суті платежу». На підставі даної інструкції: «2.2.7. Код 2270 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв".
За цією категорією здійснюються платежі з оплати бюджетними установами (організаціями) комунальних послуг та енергоносіїв, включаючи оплату енергоносіїв для виробничих та громадських потреб, та оплату енергосервісу. 2.2.7.4. Код 2274 «Оплата природного газу. Плата за природний газ, включаючи оплату послуг з його транспортування».
Також слід зазначити, що відповідно до статті 19 Закону України «Про ринок природного газу» (далі – Закон) суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем.
Відповідно до пункту 39 статті 1 Закону суб'єкт ринку природного газу – оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач.
З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу.
Отже, вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено