-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
38430000-8 - Детектори та аналізатори «Алкотестер Алкофор 507 в комплекті з портативним принтером (в кейсі)» (38432100-3)
Торги не відбулися
225 500.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.05.2023 19:21 - 31.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення ЗАМОВНИКА
Номер:
29d79627128443809909fc83d3455d50
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.c9
Назва:
СКАРГА на рішення ЗАМОВНИКА
Скарга:
18.05.2023 Головним управлінням Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - ЗАМОВНИК) на веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-18-015491-а) за предметом закупівлі (код ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори «Алкотестер Алкофор 507 в комплекті з портативним принтером (в кейсі)» у кількості 5 шт. з очікуваною вартістю 225 500,00 грн. - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-015491-a .
Пропозиції по зазначеній закупівлі подали такі учасники:
1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АТЗТ КОМПАНІЯ «САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ», код згідно з ЄДРПОУ: 23733900;
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», код згідно з ЄДРПОУ: 36408462.
06.06.2023 на веб-порталі Уповноваженого органу ЗАМОВНИКОМ оприлюднено рішення Уповноваженої особи ГУНП В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, оформлене протоколом від 06.06.2023 №442, згідно якого пропозиція учасника вищезазначених відкритих торгів з особливостями - ТОВ «АТЗТ КОМПАНІЯ «САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ» була відхилена з наступних підстав: «- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в- інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей;» (електронна версія вищезазначеного протоколу - додається).
08.06.2023 на веб-порталі Уповноваженого органу ЗАМОВНИКОМ оприлюднено рішення Уповноваженої особи ГУНП В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, оформлене протоколом від 08.06.2023 №445, згідно якого переможцем вищезазначених торгів визначено учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» та ухвалено рішення про оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем в електронній системі закупівель (електронна версія вищезазначеного протоколу - додається).
Суб’єкт оскарження – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АТЗТ КОМПАНІЯ «САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ» (далі - СКАРЖНИК) вважає, що ЗАМОВНИКОМ прийнято рішення про визначення переможцем учасника - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки пропозиція останнього не відповідає вимогам ЗАМОВНИКА з наступних підстав.
Так, у додатку 2 до Тендерної документації ЗАМОВНИКА міститься вимога про те, що похибка алкотестера Алкофор 507 повинна складати – «(мг/дмЗ) від 0 до 0,25 — +/0,02, понад 0,25 — +/-10%» (копія Додатка 2 до Тендерної документації - додається).
У свою чергу учасник відкритих торгів - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» подав тендерну пропозицію разом з документом «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», у якому останній підігнав вищезазначені показники під наявну тендерну документацію ЗАМОВНИКА, але при цьому жодним документом вказані показники не підтверджено.
Частиною 2 ст.8 Закону України №1314-VII від 05.06.2014 «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі - Закон) визначено, що експлуатація засобів вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, здійснюється з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби. Експлуатаційним документом на алкотестер Алкофор 507 є його інструкція з експлуатації.
Згідно з положенням п.4 розділу ІІ Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена спільним наказом МВС/МОЗ №1452/735 від 09.11.2015, огляд на стан сп’яніння проводиться з дотриманням інструкції з експлуатації спеціального технічного засобу.
Разом з тим, відповідно до інструкції з експлуатації Алкофор 507 границі допустимої похибки алкотестера Алкофор 507 в робочих умовах для масової концентрації алкоголю у повітрі, що видихається, складають:
«абсолютна похибка: +/- 0,02 мг/л у діапазоні від 0 до 0,2 мг/л;
відносна похибка: +/- 10% у діапазоні понад 0,2 мг/л»
(доказом є інструкція з експлуатації Алкофор 507, яка розміщена на офіційному сайті учасника відкритих торгів - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», сторінка 13, копія цієї інструкції також надана у додатку): https://sorbpolimer.com.ua/alkotesteri/professionalnie/alkotester_alkofor_507.
Також, в свою чергу інформація щодо похибки алкотестера Алкофор 507 (границі допустимої похибки алкотестера в робочих умовах для масової концентрації алкоголю у повітрі, що видихається) міститься у Сертифікаті перевірки типу від 23.12.2020 №UA.TR.001 161-20 Rev.0, що виданий органом з оцінки відповідності ДП «Укрметртестстандарт». Зазначений Сертифікат знаходиться у ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», а інформація щодо похибки або копія зазначеного Сертифікату знаходиться у ДП «Укрметртестстандарт», як у органу з оцінки відповідності.
Для довідки: одиниця виміру «мг/л» дорівнює одиниці виміру «мг/дм3».
Таким чином, значення діапазону, у якому пронормована абсолютна похибка «+/-0,02 мг/дм3» алкотестера, що є предметом закупівлі, у Додатку 2 до Тендерної документації встановлено «від 0 до 0,25 мг/дм3», а у приладу Алкофор 507 (відповідно до інструкції з експлуатації приладу) це значення діапазону становить «від 0 до 0,2 мг/дм3», що не відповідає вимогам ЗАМОВНИКА зазначеної закупівлі.
Також, значення діапазону, у якому пронормована відносна похибка «±10%» алкотестера, що є предметом закупівлі, у Додатку 2 до Тендерної документації встановлено «від 0,25 мг/дм3», а у приладу Алкофор 507 (відповідно до інструкції з експлуатації приладу) це значення діапазону становить «понад 0,2 мг/дм3», що не відповідає вимогам ЗАМОВНИКА зазначеної закупівлі.
Про те, що учасник відкритих торгів - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» «підганяє» показники під наявну тендерну документацію ЗАМОВНИКА, зокрема, Додаток 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» підтверджується додатково наступним.
18.05.2023 Замовником були оприлюднені вимоги до предмета закупівлі у Додатку 2 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», а саме:
1. У розділі «Технічні характеристики алкотестера Алкофор 507» містилася вимога про те, що «Тести можна зберігати на карту пам’яті типу 50».
2. У розділі «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» містилися вимоги:
«7) Карта пам’яті типу 80 – 1 шт.».
«11) Сертифікат відповідності по модулю «Б» (Копія).»
Саме такі формулювання та характеристики «під кальку» були надані учасником ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» у документі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» від 25.05.2023 №338.
Звертаємо увагу, що дані вимоги неможливо було виконати жодним учасником торгів через хибність зазначених формулювань, тому учасником ТОВ «АТЗТ КОМПАНІЯ «САТУРН ДЕЙТА ІНТЕРНЕШЕНЛ» були оприлюднені вимоги:
• Номер вимоги: UA-2023-05-18-015491-a.a2 «Щодо типу карти пам'яті»,
• Номер вимоги: UA-2023-05-18-015491-a.a3 «Щодо надання сертифікатів».
Зазначені вимоги були прийняті Замовником.
29.05.2023 Замовником були внесені зміни до Додатка 2 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»:
1. У розділі «Технічні характеристики алкотестера Алкофор 507» була змінена вимога про те, що «Тести можна зберігати на карту пам’яті типу SD».
2. У розділі «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» були змінені вимоги:
«7) Карта пам'яті типу SD — 1 шт.».
«11) Сертифікат схвалення системи управління якістю по модулю «D» або Сертифікат відповідності по модулю «F».»
Слід звернути увагу на те, що у пункті 11) розділу «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» Додатку 2 знову міститься некоректна вимога, адже сертифікати ніколи не вимагаються та не надаються у формі оригіналу, а вимагаються та надаються у формі копії, про що, наприклад, зазначено у пунктах 10) та 12) того ж самого розділу «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» Додатку 2.
Але, саме ці формулювання та характеристики знову «під кальку» були надані учасником ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» у документі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» від 30.05.2023 №352 (включно з абсурдною вимогою надати оригінал Сертифікату схвалення системи управління якістю по модулю «D» або оригінал Сертифікату відповідності по модулю «F»). Знову слід звернути увагу на те, що відповідно до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений Постановою КМУ №94 від 13.01.2016, учасники мають можливість надати виключно або копію Сертифікату схвалення системи управління якістю по модулю «D», або копію Сертифікату відповідності по модулю «F». Останнє також вбачається зі змісту вимоги: UA-2023-05-18-015491-a.a3 «Щодо надання сертифікатів». Але учасник ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» не зазначив чітко: копію якого саме сертифікату він планує надати, тобто за схемою «B+D» чи «B+F».
Така «синхронність» дій з боку ЗАМОВНИКА та учасника ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» не може бути простою випадковістю, викликає сумніви у прозорості проведення даної закупівлі й потребує перевірки вищевикладених фактів, зокрема, що ж саме реально пропонує учасник ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» у якості предмета закупівлі та які реальні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Отже, із вищенаведеного вбачається, що пропозиція учасника відкритих торгів - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» не відповідає умовам Додатка 2 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» в частині нормування діапазону для зазначеної абсолютної та відносної похибки (та/або в частині нормування абсолютної похибки) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і як наслідок, пропозиція учасника відкритих торгів - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» підлягала відхиленню на підставі п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп.2 п.44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - постанова КМУ від 12.10.2022 №1178), якими передбачено, що ЗАМОВНИК відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому відхилення пропозиції у випадках, визначених ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп.2 п.44 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 є обов’язком, а не правом ЗАМОВНИКА.
Проте, за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ЗАМОВНИК всупереч вимогам, передбаченим п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп.2 п.44 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178, прийняв рішення, яке оформлене протоколом від 08.06.2023 №445, про визначення учасника - ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» переможцем відкритих торгів та ухвалив рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, СКАРЖНИК вважає, що оскаржуване рішення ЗАМОВНИКА, яке оформлене протоколом від 08.06.2023 №445, прийняте з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а відтак підлягає скасуванню з наведених вище підстав.
Відповідно до п.59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для ЗАМОВНИКів, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності ЗАМОВНИКА, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності ЗАМОВНИКА, але до дня укладення договору про закупівлю.
Підпунктом 2 п.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.18, ст.31, ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі», п.59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для ЗАМОВНИКів, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,-
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Витребувати в учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» належним чином засвідчену копію інструкції з експлуатації алкотестера Алкофор 507 та інформацію щодо похибки алкотестера Алкофор 507 (границі допустимої похибки алкотестера в робочих умовах для масової концентрації алкоголю у повітрі, що видихається), що міститься у Сертифікаті перевірки типу від 23.12.2020 №UA.TR.001 161-20 Rev.0, який виданий ДП «Укрметртестстандарт» та який знаходиться у ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК».
3. Витребувати в органу з оцінки відновідності ДП «Укрметртестстандарт» (код ЄДРПОУ 02568182) інформацію щодо похибки алкотестера Алкофор 507 (границі допустимої похибки алкотестера в робочих умовах для масової концентрації алкоголю у повітрі, що видихається), що міститься у Сертифікаті перевірки типу від 23.12.2020 №UA.TR.001 161-20 Rev.0, який виданий ДП «Укрметртестстандарт».
4. Визнати рішення ЗАМОВНИКА - ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, оформлене протоколом від 08.06.2023 №445 про визначення учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» переможцем відкритих торгів з особливостями та оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем в електронній системі закупівель (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-18-015491-а), протиправним.
5. Зобов’язати ЗАМОВНИКА - ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення, оформлене протоколом від 08.06.2023 №445, про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями згідно з предметом закупівлі «Алкотестер Алкофор 507 в комплекті з портативним принтером (в кейсі)» відповідно ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 38430000-8 - Детектори та аналізатори (38432100-3) – учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНЮЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» в 225 000,00 грн. та щодо оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем в електронній системі закупівель.
Додатки:
1. Електронна версія рішення ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, оформлене протоколом від 06.06.2023 №442.
2. Електронна версія рішення ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, оформлене протоколом від 08.06.2023 №445.
3. Електронна версія Додатка 2 до Тендерної документації (із внесеними змінами).
4. Електронна версія «Внесення змін 29.05.2023 року до закупівлі».
5. Електронна версія документа «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», що було подано учасником/переможцем – ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» від 25.05.2023 №338.
6. Електронна версія документа «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», що було подано учасником/переможцем – ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» від 30.05.2023 №352.
7. Електронна версія Інструкції з експлуатації Алкофор 507 з сайту ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК».
8. Копія титульної сторінки Сертифікату перевірки типу від 23.12.2020 №UA.TR.001 161-20 Rev.0.
Пов'язані документи:
Учасник
- 25.05.2023 №338 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ_ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.pdf 12.06.2023 16:16
- 30.05.2023 №352 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ_ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.pdf 12.06.2023 16:16
- 2023-06-12 СДІ-443 до АМКУ щодо ГУНП Ів-Фр обл - Скас Рез - sig.docx 12.06.2023 16:16
- 2023-06-12 СДІ-443 до АМКУ щодо ГУНП Ів-Фр обл - Скас Рез - sig.pdf 12.06.2023 16:16
- user-manual-alkofor-507.pdf 12.06.2023 16:16
- Додаток №2 - Технічні, якісні х-стики; – оновлено.doc 12.06.2023 16:16
- Зміни 29.05.2023.docx 12.06.2023 16:16
- Протокол УО №442 від 06.06.2023 - відміна Алкотестер.pdf 12.06.2023 16:16
- Сертифікат ТР-94 Алкофор 507 - стор.1.pdf 12.06.2023 16:16
- Протокол УО №445 від 08.06.2023 - переможець Алкотестер.pdf 12.06.2023 16:16
- 2023-06-23 СДІ-483 до АМКУ щодо ГУНП Ів-Фр обл - ЗАПЕРЕЧЕННЯ - sign.pdf 23.06.2023 20:14
- ДОДАТОК 1 - Інформація про технічні_ якісні та інші характеристики предмета закупівлі.pdf 23.06.2023 20:14
- 2023-06-23 СДІ-483 до АМКУ щодо ГУНП Ів-Фр обл - ЗАПЕРЕЧЕННЯ - sign.docx 23.06.2023 20:14
- рішення від 14.06.2023 № 8661.pdf 14.06.2023 17:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.06.2023 № 9426.pdf 28.06.2023 15:17
- рішення від 27.06.2023 № 9426.pdf 30.06.2023 12:35
- Пояснення АМКУ-алкотестер.pdf 16.06.2023 15:59
- Пояснення на скаргу алкотестер.docx 16.06.2023 17:12
- Пояснення АМКУ-алкотестер (оновлено).pdf 17.06.2023 11:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.06.2023 16:43
Дата розгляду скарги:
27.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.06.2023 17:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.06.2023 12:35
Дата виконання рішення Замовником:
03.07.2023 17:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання вашого рішення, Замовником прийнято рішення скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК" переможцем процедури закупівлі — "38430000-8 - Детектори та аналізатори "Алкотестер Алкофор 507 в комплекті з портативним принтером (в кейсі)" (38432100-3)"
Вимога
Відхилено
Про скасування закупівлі UA-2023-05-18-015491-a через невідповідність предмета закупівлі діючим нормативно-правовим актам, ДСТУ EN 15964:2018, технічним, функціональним, якісним вимогами для використання у Замовника якісних спеціальних технічних засобів
Номер:
8e640d6f52d84afab67a11c841c11c0c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.c8
Назва:
Про скасування закупівлі UA-2023-05-18-015491-a через невідповідність предмета закупівлі діючим нормативно-правовим актам, ДСТУ EN 15964:2018, технічним, функціональним, якісним вимогами для використання у Замовника якісних спеціальних технічних засобів
Вимога:
Шановний Замовнику !
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Згідно з оголошенням замовником даної закупівлі є Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області, що відноситься до категорії правоохоронних органів. На території України діє стандарт ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань». Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964:2018 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання та – «Ці прилади призначено для застосовування в діяльності правоохоронних органів».
Таким чином, предмет закупівлі повинен відповідати ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань».
Предметом закупівлі є спеціальні технічні засоби, які використовуються для притягнення до адміністративної відповідальності водіїв, тягнуть інші серйозні юридичні та фінансові наслідки.
Тобто предметом закупівлі є не якісь прості побутові речі.
Предмет закупівлі буде використовуватися Замовником відповідно до «Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», яка затверджена сумісним наказом МОЗ України та МВС України від 09.11.2015 №1452/735, у якій передбачено відповідність предмета закупівлі Технічному регламенту щодо медичних виробів, що затверджений Постановою КМУ від 02.10.2013 №753, та наявність щодо спеціального технічного засобу сертифікату відповідності саме цьому Технічному регламенту. Останнє чітко та однозначно вбачається із термінології («сертифікат відповідності») та хронології прийняття: Технічного регламенту щодо медичних виробів (02.10.2013), Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (09.11.2015), Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (13.01.2016).
Технічні, функціональні, якісні вимоги до предмета закупівлі повинні дозволяти тривалий час використовувати предмет закупівлі у реальних кліматичних умовах експлуатації.
У період «Звернення за роз’ясненнями» Замовнику були поставлені питання щодо юридичних, технічних, функціональних, якісних вимог до предмета закупівлі, на які не були отримані відповіді по суті, зокрема:
1. Щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN 15964:2018.
2. Щодо температури зберiгання алкотестеру та принтеру.
3. Щодо ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів.
4. Щодо сфери застосування предмету закупівлі та відповідно до яких нормативно-правових актів.
5. Щодо карти пам'ятi (чи зазначена карта пам'ятi повинна бути з'ємною ззовнi).
6. Тощо.
Зазначене вказує, що предмет закупівлі не повинен застосовуватися у службовій діяльності Національної поліції України як правоохоронного органу через невідповідність вимогам:
1. Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, яка затверджена сумісним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015 (в частині невідповідності предмета закупівлі Технічному регламенту щодо медичних виробів, що затверджений Постановою КМУ від 02.10.2013 №753 та відсутності на предмет закупівлі сертифікату відповідності саме цьому Технічному регламенту).
2. ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань» (в частині температури зберігання та наявності незахищеної пам`яті, через наявність легко з'ємної ззовнi карти пам'ятi).
3. Технічним, функціональним, якісним технічним характеристикам спеціальних технічних засобів (зокрема, недостатні: діапазон температур зберігання приладу та принтеру, ступінь захисту алкотестера від зовнішніх факторів, тощо).
Також Замовник не використав важливий у таких випадках критерій вартість життєвого циклу.
На даний час в Україні використовуються спеціальні технічні засоби, які є якісними, відповідають діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, які також широко використовуються в підрозділах поліції країн Європи та США, а очікуваний строк ескплуатації сучасних спеціальних технічних засобів становить 10 років та більше, на які надаються гарантійні зобов`язанні від 3 до 5 років.
Знижувати клас спеціальних технічних засобів, які повинні використовуватися в Україні, до рівня приладів 10-20 річної давнини через такий критерій як найнижча ціна (їх дешевизну) – це марні витрати бюджетних коштів.
Учасник звертається до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області з вимогою скасувати закупівлю UA-2023-05-18-015491-a через порушені вимоги ст.23 Закону «Про публічні закупівлі», невідповідність предмета закупівлі (Алкофор 507) діючим нормативно-правовим актам, зокрема, «Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань», технічним, функціональним, якісним вимогами для використання у Замовника якісних спеціальних технічних засобів; доопрацювати тендерні вимоги, зокрема: доповнити тендерну документацію іншими критеріями оцінки, як от вартість життєвого циклу, умови оплати, строк виконання, строк гарантійних зобов`язань, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі; провести новий тендер, вимоги якого будуть відповідати інтересам Замовника та суспільства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.05.2023 19:49
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься у Додатку № 2 до тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Замовник самостійно готує тендерну документацію, з урахуванням вимог, визначених, зокрема, частиною четвертою ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». В тому числі, самостійно визначає необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Також звертаємо увагу, що Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки визначає обов’язки виробників, розповсюджувачів, уповноважених представників, імпортерів засобів вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології. І жодним чином не визначає прав чи обов’язків щодо проведення процедури публічних закупівель.
Разом з цим, Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки передбачає, що надання на ринку та/або введення в експлуатацію на території України будь-яких засобів вимірювальної техніки, що відповідають вимогам цього Технічного регламенту, не може бути заборонено з причин, які випливають з цього Технічного регламенту.
Засоби вимірювальної техніки можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію тільки у разі, коли вони відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Саме тому, тендерна документація містить вимогу щодо відповідності предмета закупівлі Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо умов вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці зберігання та експлуатації предмету закупівлі
Номер:
7fd0f25a259942a8b9e166d74ffa3f5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.c7
Назва:
Щодо умов вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці зберігання та експлуатації предмету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику !
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ПОВИННА МІСТИТИ ОПИС УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, робіт або послуг, що закуповуються, У ТОМУ ЧИСЛІ ЇХ ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.
Відповідно до п.5 «Кліматичні умови навколишнього середовища» розділу «СУТТЄВІ ВИМОГИ» Додатку 2 Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений Постановою КМУ №94 від 13.01.2016 (далі – «ТР-94»), виробник повинен визначити найбільшу та найменшу границі температури з будь-яких значень, наведених в таблиці 1, якщо інше не зазначено у відповідних національних стандартах та технічних специфікаціях для певних засобів вимірювальної техніки, і зазначити, чи призначений засіб вимірювальної техніки для роботи в умовах вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці.
Згідно з п.11 ТР-94 засоби вимірювальної техніки повинні відповідати положенням, що регулюють їх введення в експлуатацію з урахуванням місцевих кліматичних умов. Для цього необхідно вибрати відповідні верхню і нижню межі температури з таблиці 1 додатка 2 і визначити умови вологості (з конденсацією або без конденсації), а також врахувати відкритість чи закритість передбачуваного місця використання.
Відповідно до п.32 ТР-94 засоби вимірювальної техніки повинні супроводжуватися інформацією про їх роботу, якщо тільки простота поводження з ними не робить це зайвим. Відомості повинні бути легко зрозумілими і у разі потреби включати в себе:
1) нормовані робочі умови;
2) класи за механічними і електромагнітними умовами;
3) верхню і нижню межі температури із зазначенням того, чи можлива конденсація, чи ні, даними про те, відкрите чи закрите приміщення;
4) інструкції з монтажу, обслуговування, ремонту та допустимого регулювання;
5) інструкції щодо правильного застосування і всі спеціальні умови застосування;
6) умови сумісності з інтерфейсами, компонентами, вузлами або іншими засобами вимірювальної техніки.
Проте Замовник у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділах «Технічні характеристики алкотестера Алкофор 507» та «Технічні характеристики портативного принтера» НЕ зазначив такі важливі технічні характеристики як «умови вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці зберігання та експлуатації предмету закупівлі».
Зауважуємо, що такі параметри, як умови вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці, повинні міститися в експлуатаційних документах приладів та зазначатися на етикетках, що розміщені на пакуванні, у якому транспортуються та зберігаються прилади.
Адже саме цих умов вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці зберігання та експлуатації приладів повинні дотримуватися виробник, логістична компанія, Замовник під час зберігання приладів на складі, транспортування та під час ескплуатування, тощо, а порушення цих температурних умов зберігання приладів може призвести до: псування цих приладів, втрати заявлених технічних параметрів, скорочення строку експлуатації, збоїв у роботі приладів під час огляду на стан сп`яніння водіїв транспортних засобів, і, як наслідок, до втрати державних бюджетних коштів, які планує витратити Замовник на зазначену закупівлю, а також зниження рівня безпеки на дорогах.
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ч.1 ст.23 Закону, вимагаємо внести до Додатка 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації зміни щодо технічних, функціональних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема, «УМОВИ ВОЛОГОСТІ З КОНДЕНСАЦІЄЮ АБО БЕЗ НЕЇ, А ТАКОЖ У ВІДКРИТОМУ ЧИ ЗАКРИТОМУ МІСЦІ», в яких повинні зберiгатися та експлуатуватися алкотестер та принтер.
Відмова щодо задоволення даної вимоги буде порушенням ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.05.2023 19:23
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься у Додатку № 2 до тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Замовник самостійно готує тендерну документацію, з урахуванням вимог, визначених, зокрема, частиною четвертою ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». В тому числі, самостійно визначає необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Також звертаємо увагу, що Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки визначає обов’язки виробників, розповсюджувачів, уповноважених представників, імпортерів засобів вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології. І жодним чином не визначає прав чи обов’язків щодо проведення процедури публічних закупівель.
Разом з цим, Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки передбачає, що надання на ринку та/або введення в експлуатацію на території України будь-яких засобів вимірювальної техніки, що відповідають вимогам цього Технічного регламенту, не може бути заборонено з причин, які випливають з цього Технічного регламенту.
Засоби вимірювальної техніки можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію тільки у разі, коли вони відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Саме тому, тендерна документація містить вимогу щодо відповідності предмета закупівлі Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів та очікуваний строк ескплуатації приладів
Номер:
bce53ce466d54fc0bf69ba3160fdcb7e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.b6
Назва:
Щодо ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів та очікуваний строк ескплуатації приладів
Вимога:
Шановний Замовнику !
Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) проводить процедуру відкритих торгів з особливостями відповідно до оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a за рахунок бюджетних коштів.
Замовник здійснює свою діяльність у складі Національної Поліції України за єдиними нормами та правилами, що діють на всій території України.
Предметом закупівлі є спеціальні технічні засоби, які використовуються для притягнення до адміністративної відповідальності водіїв, тягнуть інші серйозні юридичні та фінансові наслідки.
Тобто предметом закупівлі є не якісь прості побутові речі.
В Україні є багаторічна практика застосування таких сучасних спеціальних технічних засобів, що підтверджується інформацією з відкритих джерел, зокрема, закупівлі ГУНП в місті Києві (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-07-005134-a) та ГУНП в Житомирській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-11-008202-a).
Зазначені спеціальні технічні засоби є якісними, відповідають діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, які також широко використовуються в підрозділах поліції країн Європи та США, а очікуваний строк ескплуатації сучасних спеціальних технічних засобів становить 10 років та більше.
Знижувати клас спеціальних технічних засобів, які повинні використовуватися в Україні, до рівня приладів 10-20 річної давнини через їх дешевизну – це марні витрати бюджетних коштів.
Технічні засоби якої якості є предметом закупівлі № UA-2023-05-18-015491-a, нажаль, не є відомим, адже Ви навіть НЕ відповіли на запитання «Щодо ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів» (Дата подання: Дата подання: 23 травня 2023 11:08), а саме було поставлене питання: «Який ступінь захисту від зовнішніх факторів повинен бути у алкотестера (за класифікацією «код IP») ?». Наданий Вами текст (Дата відповіді: 25 травня 2023 16:48), а саме: «Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься у Додатку № 2 до тендерної документації. Умови використання приладу не передбачають наявності додаткових факторів впливу, зокрема, попадання зовнішніх твердих предметів, водяних струменів тощо. Тендерна документація не містить вимог щодо ступеню захисту алкотестера від зовнішніх факторів (за класифікацією «код IP»).», нажаль, НЕ містить відповіді по суті заданого питання.
Тому, учасник звертається до Замовника із цією вимогою з метою усунення вищезазначених порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a. Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Зауважуємо, що такий параметр, як «ступінь захисту алкотестера від зовнішніх факторів», повинен міститися в експлуатаційних документах приладів. Адже саме цих умов експлуатації (які залежать від ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів) повинні дотримуватися виробник, логістична компанія, Замовник під час зберігання приладів на складі, транспортування та під час ескплуатування, тощо, а порушення цих температурних умов зберігання приладів може призвести до: псування цих приладів, втрати заявлених технічних параметрів, скорочення строку експлуатації, і, як наслідок, до втрати державних бюджетних коштів, які планує витратити Замовник на зазначену закупівлю.
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ст.23 Закону, вимагаємо внести до Додатка 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації зміни щодо технічних, функціональних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема, «ступінь захисту алкотестера від зовнішніх факторів» та «очікуваний строк ескплуатації приладів».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 21:19
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься у Додатку № 2 до тендерної документації. Умови використання приладу не передбачають наявності додаткових факторів впливу, зокрема, попадання зовнішніх твердих предметів, водяних струменів тощо. Тендерна документація не містить вимог щодо ступеню захисту алкотестера від зовнішніх факторів (за класифікацією «код IP»). Також повідомляємо Вам, що чинне законодавство не містить вимог щодо «ступеня захисту алкотестера від зовнішніх факторів та очікуваний строк ескплуатації приладів».
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN 15964:2018
Номер:
910bec4201b641dab77b432b07ca7800
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.a5
Назва:
Щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN 15964:2018
Вимога:
Шановний Замовнику !
Учасник звертається до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) із цією вимогою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Під час періоду уточнень закупівлі Ви НЕ відповіли на запитання «Щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ EN 15964:2018» (Дата подання: 22 травня 2023 18:14), а саме було поставлене питання: «Чи повинен предмет закупівлі відповідати європейському стандарту EN 15964:2011 «Breath alcohol test devices other than single use devices - Requirements and test methods», що прийнято як національний стандарт ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань»?». Наданий Вами текст (Дата відповіді: 24 травня 2023 09:46), а саме: «Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94. Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами», нажаль, НЕ містить відповіді по суті заданого питання.
Також.
По-перше, Ваше твердження, що на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється виключно дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94 є хибним, адже газоаналізатори для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі, що є медичними виробами з функцією вимірювання, відповідають Технічному регламенту щодо медичних виробів, що затверджений Постановою КМУ №753 від 02.10.2013, що вбачається із закупівель ГУНП в місті Києві (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-07-005134-a) та ГУНП в Житомирській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-11-008202-a).
По-друге. Згідно з оголошенням замовником даної закупівлі є Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області, що відноситься до категорії правоохоронних органів. На території України діє стандарт ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань». Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964:2018 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання та – «Ці прилади призначено для застосовування в діяльності правоохоронних органів».
Таким чином, предмет закупівлі повинен відповідати ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань».
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ст.23 Закону, вимагаємо внести до оголошення про проведення даної закупівлі зміни, а саме доповнити тендерну документацію наступною вимогою: «Предмет закупівлі повинен відповідати ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 19:52
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Щодо підключення приладу до принтера через інфрачервоний інтерфейс та кабель
Номер:
a2f63025a1114f9ba845b316fca624e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.a4
Назва:
Щодо підключення приладу до принтера через інфрачервоний інтерфейс та кабель
Вимога:
Шановний Замовнику ! Учасник звертається до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) із цією вимогою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a.
Пунктом 5 (Недискримінація учасників) Розділу 1 Загальних положень тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом: «Алкотестер Алкофор 507 в комплекті з портативним принтером (в кейсі)» (ДК 021:2015 код 38430000-8 — Детектори та аналізатори (38432100-3) передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з тим, Додаток 2 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділі «Технічні характеристики портативного принтера» містить вимогу про те, що «Підключення до Алкофор 507 - Інфрачервоний порт або кабель». При цьому в додатку 2 у розділі «Комплектація портативного принтера» зазначена вимога «Кабель підключення до Алкотестера - 1 шт.». Тобто або вимога «Інфрачервоний порт» - таким чином виключена й залишена лише вимога «Підключення до Алкофор 507 – кабель», або у протиріччя з вимогою «Інфрачервоний порт АБО кабель», зазначена вимога «Інфрачервоний порт ТА кабель».
Учасник вважає, що вищезазначена вимога Тендерної документації є дискримінаційною, оскільки обмежує коло учасників приймати участь у вищезазначених торгах, оскільки предметом закупівлі зазначено скринінговий прилад Алкофор 507 і вимога щодо наявності інфрачервоного порту або кабелю є конструктивною особливістю скринінгового приладу Алкофор 507. Але, всі інші скринінгові законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (еквіваленти Алкофор 507 та більш сучасні моделі, ніж Алкофор 507), які зареєстровані на ринку України на сьогодні, використовують інтерфейси інших типів для бездротового зв'язку з мобільними принтерами, наприклад, оптичний або Bluetooth інтерфейси. Також, прилади провідних виробників (наприклад, Dräger Alcotest) мають тільки бездротовий зв’язок з мобільним принтером та не мають зв’язок приладу з мобільним принтером за допомогою кабелю.
Таким чином, вимога, яка викладена у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», обмежує коло учасників процедури закупівель, тобто є дискримінаційною, яка безальтернативно робить прилад Алкофор 507 та постачальника ТОВ «Сорбполімер-Аналітик» при будь-якій ціні у цьому тендері переможцем.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 3 ч.2 ст.22 Закону визначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги той факт, що Замовником порушені вимоги ч.4 ст.5 Закону, вимагаємо вилучити із Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації дискримінаційну вимогу «Інфрачервоний порт» та «Кабель підключення до Алкотестера - 1 шт.» шляхом внесення змін до неї, тобто замінити на вимогу «Бездротовий інтерфейс або кабель (опційно)», оскільки для співробітників поліції більш зручною та корисною є можливість саме бездротового захищеного зв’язку приладу з мобільним принтером, ніж дротового зв’язку приладу з мобільним принтером.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 19:44
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: у тендерну документацію внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо надання сертифікатів
Номер:
1c5442916d254959bce7b62e9ce28404
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.a3
Назва:
Щодо надання сертифікатів
Вимога:
Шановний Замовнику ! Учасник звертається до замовника - Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) із цією вимогою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Проте Замовник у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділі «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» зазначені вимоги «10) Сертифікат перевірки типу по модулю «В» (Копія). 11) Сертифікат відповідності по модулю «Б» (Копія)».
Але жодним Технічним регламентом України Сертифікат відповідності по модулю «Б» НЕ передбачений. У різних технічних регламентах є процедури оцінки відповідності, наприклад, за модулями «B+D», «B+F» або відповідно до додатків №1, №2, тощо. Таким чином, зазначена вимога щодо предмету закупівлі НЕ відповідає жодним вимогам діючого законодавства України та НЕ може бути виконана жодним з учасників даної закупівлі.
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ст.23 Закону, вимагаємо внести до Додатка 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації зміни щодо технічних, функціональних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема: виправити вимогу «10) Сертифікат перевірки типу по модулю «В» (Копія). 11) Сертифікат відповідності по модулю «Б» (Копія)», яку неможливо виконати, та зазначити виправлену інформацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 19:31
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: у тендерну документацію внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо типу карти пам'яті
Номер:
d32b416d31e04de382d38f65b924ec0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.a2
Назва:
Щодо типу карти пам'яті
Вимога:
Шановний Замовнику !
Учасник звертається до замовника - Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) із цією вимогою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
У Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділі «Технічні характеристики алкотестера Алкофор 507» зазначена вимога «Тести можна зберігати на карту пам’яті типу 50».
У Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділі «Комплектація алкотестера АлкоФор 507» зазначена вимога «7) Карта пам'яті типу 80 — 1 шт.».
По-перше. Ці дві вимоги протирічать одна одній.
По-друге. Карти пам'яті «Карта пам'яті типу 50» та «Карта пам'яті типу 80» у жодного виробника НЕ існують.
Таким чином, зазначена вимога щодо предмету закупівлі НЕ може бути виконана жодним із учасників даної закупівлі.
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ч.1 ст.23 Закону, вимагаємо внести до Додатка 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації зміни щодо технічних, функціональних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема: виправити вимоги, які неможливо виконати («Карта пам'яті типу 50» та «Карта пам'яті типу 80»), та зазначити, які саме вимоги встановлює Замовник щодо вимоги «тип карти пам'яті».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 19:22
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: у тендерну документацію внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо температури зберігання алкотестера та температури зберігання принтера
Номер:
7dcfedf42c3b45b48932f6eb32837149
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-015491-a.a1
Назва:
Щодо температури зберігання алкотестера та температури зберігання принтера
Вимога:
Шановний Замовнику !
Ви НЕ відповіли на запитання «Щодо температури зберiгання алкотестеру та принтеру» (Дата подання: 23 травня 2023 10:43), а саме було поставлене питання: «Яка повинна бути температура зберiгання алкотестеру та принтеру і якими нормативними документами це передбачено ?». Наданий Вами текст (Дата відповіді: 25 травня 2023 16:48), а саме: «Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься у Додатку № 2 до тендерної документації. Прилад буде використовуватися в звичайних температурних режимах, притаманних для помірно континентального типу клімату. Тендерна документація не містить вимог щодо температури зберiгання алкотестеру та принтеру», нажаль, НЕ містить відповіді по суті заданого питання.
Так, Замовник не навів конкретних даних у вигляді діапазону температур, під якими Замовник розуміє термін «звичайні температурні режими, притаманні для помірно континентального типу клімату»,
Учасник звертається до замовника - Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області (далі - Замовник) із цією вимогою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-18-015491-a.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Проте Замовник у Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у розділах «Технічні характеристики алкотестера Алкофор 507» та «Технічні характеристики портативного принтера» НЕ зазначив такі важливі технічні характеристики як «температура зберігання» алкотестера та принтера, які суттєво впливають на можливість застосування даних технічних засобів.
Відповідно до п.5 «Кліматичні умови навколишнього середовища» розділу «СУТТЄВІ ВИМОГИ» Додатку 2 Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що затверджений Постановою КМУ №94 від 13.01.2016, виробник повинен визначити найбільшу та найменшу границі температури і зазначити, чи призначений засіб вимірювальної техніки для роботи в умовах вологості з конденсацією або без неї, а також у відкритому чи закритому місці.
Також зауважуємо, що такий параметр, як «температура зберігання приладів», повинен міститися в експлуатаційних документах приладів та зазначатися на етикетках, що розміщені на пакуванні, у якому транспортуються та зберігаються прилади.
Адже саме цих температурних умов зберігання приладів повинні дотримуватися виробник, логістична компанія, Замовник під час зберігання приладів на складі, транспортування та під час ескплуатування, тощо, а порушення цих температурних умов зберігання приладів може призвести до: псування цих приладів, втрати заявлених технічних параметрів, скорочення строку експлуатації, і, як наслідок, до втрати державних бюджетних коштів, які планує витратити Замовник на зазначену закупівлю.
На підставі викладеного та враховуючи той факт, що Замовником порушені вимоги ч.1 ст.23 Закону, вимагаємо внести до Додатка 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Тендерної документації зміни щодо технічних, функціональних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема, «температури зберігання алкотестера» та «температури зберігання принтера».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2023 19:00
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: вимога щодо «Температури зберігання», або «температури використання» не визначена жодним нормативно-правовим документом.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено