-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху з впровадженням заходів з енергозбереження Ціпківської гімназії Краснолуцької сільської ради за адресою вул. Шкільна, 6, с. Ціпки, Миргородського району, Полтавської області ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт.
Завершена
3 123 403.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 617.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 617.02 UAH
Період оскарження:
18.05.2023 17:17 - 23.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
4b4bd083df1542429661914e05b85ec3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-014698-a.a3
Назва:
Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
В тендерній документації встановлено: «…учасники обов’язково підтверджують право власності або право користування складським приміщенням (ангаром) місце розташування якого знаходиться на відстані, що не перевищує 5 км (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи.» та «Учасники в складі пропозиції повинні надати скан-копії з оригіналів: Договір укладений учасником з комунальним підприємством або органом місцевого самоврядування, у чиєму відомстві знаходиться сміттєзвалище щодо зберігання та захоронення твердих побутових відходів (будівельного сміття) місце розташування якого знаходиться на відстані, що не перевищує 25 кілометрів (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи).».
Але питання щодо того куди вивозити сміття та відкіля возити матеріали є питанням організації господарської діяльності підприємства-учасника.
Господарським кодексом України встановлено:
Ст. 6. Загальні принципи господарювання: «1. Загальними принципами господарювання в Україні є: … свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; … заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.»
Ст. 7. Нормативно-правове регулювання господарської діяльності: «1. Відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами.»
Ст. 19. Державний контроль та нагляд за господарською діяльністю: «1. Суб'єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.»
Виходячи з норм встановлених Господарським кодексом виходить, що в межах чинного законодавства підприємство-учасник має право вести свою господарську діяльність на свій розсуд. Замовник не має права незаконно втручатися в його діяльність, та може встановлювати вимоги виключно на підставі існуючих нормативно-правових актів.
Замовник встановлюючи обмеження щодо відстаней перевезення сміття та матеріалів не спирається ні на які норми встановлені законодавством, бо їх не існує (як наприклад для перевезення гарячого асфальтобетону нормативами встановлено максимальну відстань у 150км).
Обмеження підприємства-учасника в праві укладати договори на вивезення сміття та на розміщення складу є дискримінаційною вимогою, яка значно звужує коло можливих учасників, тобто обмежує конкуренцію.
Ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено принципи: «1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; … 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;»
Тобто, якщо підприємство-учасник надає найбільш економічно вигідну пропозицію, та зобов’язується виконати роботи у визначений термін, то Замовника ніяким чином не стосується на яку відстань вивозиться сміття (згідно п.22 Відомості обсягів робіт оплата здійснюється виключно за «Перевезення сміття до 5км», перевезення на відстань, що перевищує 5км виключно витрати виконавця) та на якій відстані знаходиться склад з якого возяться на об’єкт матеріали (якщо підприємство-учасник винайшло можливість надати найбільш економічно вигідну ціну при проведенні закупівлі, то відстань, що врахована на перевезення матеріалів там врахована і Замовника не обходить скільки кілометрів вона становить). Встановлення таких вимог не впливає, а ні на якість, а ні на термін виконання робіт.
Вимагаємо виключити вимоги щодо визначення відстані перевезення сміття та відстані на якій розміщено склад від об’єкту закупівлі. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.05.2023 14:46
Вирішення:
Доброго дня,Відносно вимоги щодо наявності складським приміщенням (ангаром) місце розташування якого знаходиться на відстані, що не перевищує 5 км (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи та вимоги відносно сміттєзвалища щодо зберігання та захоронення твердих побутових відходів (будівельного сміття) місце розташування якого знаходиться на відстані, що не перевищує 25 кілометрів (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи.
Вказані вимоги встановлені виключно для оптимізації ціни пропозицій учасників. Адже возити обладнання та будівельні матеріали наприклад з сусідньої області недоцільно, разом з цим вказане суттєво збільшить строки виконання робіт. Враховуючи, що строки виконання робіт обмежені, а укладати додаткові угоди які здорожчують об’єкт ми не маємо наміру Замовником було встановлено вказані вимоги. Крім цього, тендерною документацією передбачено, що складське приміщення (ангар) може бути залучене на праві користування. Тому вказана вимога ніяким чином не дискримінує учасників.
Відносно віддаленості сміттєзвалища інформуємо, що проектною документацією передбачено перевезення сміття до 5 км. Проте, Замовником збільшено вказану відстань в 5 разів для розширення кола потенційних учасників.
Досить короткі строки виконання робіт та значна сума фінансування нашого об’єкту вимагає скурпульозно відноситися до питання проведення закупівлі, адже річ йде про витрачання бюджетних коштів».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Акт Огляду
Номер:
d765545c1d7f49bbbaa58523ac90ed46
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-014698-a.c2
Назва:
Акт Огляду
Вимога:
«Учасники в період уточнень повинні здійснити попередній огляд об’єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного Представником Учасника й Замовника датований в період уточнень». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового надання акту обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз 5. Рішення № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021. Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо акту огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити вимогу з надання в складі пропозиції акту огляду. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.05.2023 11:38
Вирішення:
«Доброго дня. Стосовно умови тендерної документації щодо здійснення попереднього огляду об’єкту з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду слід пояснити наступне.
Частиною третьою статті 22 Закону, передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Поняття/необхідність/можливість проведення обстеження об’єкта будівництва та складення письмового документу про вчинення такої дії (акту, тощо) передбачено чинним законодавством України (в різних нормативно - правових актах), а тому Ваше твердження щодо відсутності передбачення законодавством даного виду документа та відсутності права у замовника його вимагати під час подання тендерної пропозиції, відповідно до частини третьої статті 22 Закону є хибними.
Додатковим аргументом застосування вказаної вимоги замовником є зокрема те що, здійснення цієї дії дозволяє учаснику на місці ознайомитися з об’єктом та прилеглою територією, оглянути об’єми виконання робіт, визначитися з порядком застосування наявної в учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно надає можливість здійснити максимально точний розрахунок свої цінової пропозиції, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в Законі.
Крім цього, зазначена вимога тендерної документації встановлюється для всіх Учасників.
Станом на дату надання даної відповіді Вами не було здійснено заходи спрямовані на виконання даної умови тендерної документації, Ви навіть не спробували відвідати об’єкт, а відразу почали погрожувати органом оскарження та іншими службами, які не мають жодного відношення не лише до здійснення закупівель, а й до Замовника вцілому. Вказане ставить під сумнів Ваше бажання якісно виконати роботи по об’єкту, а лише підтверджує бажання будь-якою ціною отримати підряд.
Замовник зацікавлений насамперед в отриманні якісних та своєчасних робіт, при цьому беззаперечно дотримується вимог чинного законодавства. З огляду на те, що ремонт буде проведено за бюджетні кошти, ми досить прискіпливо обираємо можливого підрядника та хочемо, щоб перед тим як брати участь в тендері потенційні Учасники мали змогу побачити об’єкт «на власні очі» та ознайомитися з проектною документацією (в разі необхідності).
За таких обставин, Ваші погрози та відсутність бажання оглянути об’єкт роботи по якому Ви збираєтеся виконувати, свідчить про намір виключно зірвати закупівлю.
Таким чином, повторно інформуємо, що умова попереднього огляду передбачена насамперед для потенційних учасників, які повинні мати право побачити об’єми робіт та оцінити технічний стан будівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація й обмеження конкуренції
Номер:
0da4557e245041259e244c3cd8243da5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-014698-a.b1
Назва:
Дискримінація й обмеження конкуренції
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу на наявність недопустимої, дискримінаційної, корупційної Вимоги у Тендерній документації, а саме:
У Додатку 1 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у п. 1 встановлена вимога, що учасники в складі пропозиції повинні надати скан-копії з оригіналів, а саме «Договір укладений учасником з комунальним підприємством або органом місцевого самоврядування, у чиєму відомстві знаходиться сміттєзвалище щодо зберігання та захоронення твердих побутових відходів (будівельного сміття) місце розташування якого знаходиться на відстані, що не перевищує 25 кілометрів (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи)….»
Вимога про місце розташування сміттєзвалища, що знаходиться на відстані, яка не перевищує 25 км (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи є неприпустима, з таких причин:
По-перше: це обмежить Участь потенційних учасників, адже їм може бути відмовлено в підписані договору з найближчим сміттєзвалищем, крім того підписання такого договору займає певний час та Учасник може не встигнути це зробити у встановлений строк подання пропозицій, відповідно ВИКЛЮЧНО Учасник якому було відома ця Вимога до оголошення закупівлі (а це вже корупція та обмеження участі потенційних Учасників) зможе прийняти участь;
По-друге: ніяким нормативно-правовим актом не встановлено обмеження вивезення сміття до 25 км, доцільність такої вимоги нічим не обґрунтована.
Вимагаємо виключити вимогу щодо місця розташування сміттєзвалища на відстані, що не перевищує 25 кілометрів (по автомобільним дорогам) від об’єкту, на якому проводитимуться роботи) та викласти вимогу наступним чином: «Договір укладений учасником з комунальним підприємством або органом місцевого самоврядування, у чиєму відомстві знаходиться сміттєзвалище щодо зберігання та захоронення твердих побутових відходів (будівельного сміття)».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2023 12:11
Вирішення:
Дякуємо Вам, що цікавитеся нашою закупівлею. Здійснюючи дану закупівлю, замовник керується принципами здійснення публічних закупівель, які визначені частиною 1 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема дотримуючись максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Вимога щодо наявності Договору укладеного учасником з комунальним підприємством або органом місцевого самоврядування, у чиєму відомстві знаходиться сміттєзвалище щодо зберігання та захоронення твердих побутових відходів (будівельного сміття), ґрунтується на обов’язковому комплексі заходів, що стосуються захисту довкілля та прилеглої території об’єкту.
Вимога щодо відстані сміттєзвалища, на яке буде здійснюватись учасником вивіз будівельного сміття з об’єкту базується на максимальній економії, яку може задовольнити будь-який суб’єкт, який виявить бажання надати свою пропозицію за даною закупівлею.
Також умовами тендерної документації передбачено необхідність учаснику забезпечувати виконання робіт із застосовуванням заходів із захисту довкілля.
Звертаємо вашу увагу на тому, що згідно до вимог тендерної документації учасник, при визначенні вартості пропозиції повинен враховувати усі витрати пов’язані із виконанням умов договору дотримуючись вимог технічного завдання та заходів із захисту довкілля при виконанні зобов’язань за договором, у тому числі вивіз сміття.
Відповідно до законодавства корупція - використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей. Незрозумілим є те, яким чином вимога тендерної документації спрямована на економію може «схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей». Крім цього, Ваші окремі питання стосуються виключно власних припущень та безпідставних звинувачень. На такі питання Замовник не має законодавчого обов’язку відповідати, крім того втрачаючи свій робочий час на пояснення безпідставних припущень.
Статус вимоги:
Відхилено