-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Проведення експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв та відповідного обладнання
Завершена
349 574.68
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.05.2023 15:52 - 30.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена
кваліфікаційні вимоги із ознаками дискримінації
Номер:
a0b375c5cd834849b919ae5f711fb6eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-011789-a.b2
Назва:
кваліфікаційні вимоги із ознаками дискримінації
Вимога:
Шановний Замовнику, перший абзац розділу ІІ «Інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації на закупівлю послуг з проведення експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв та відповідного обладнання, код ДК 021:2015 - 71630000-3 «Послуги з технічного огляду та випробувань» містить вимоги, що є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ і звужують коло конкуренції та такі, що не відповідають пункту 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
Так, в першому абзаці розділу ІІ «Інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації зазначено, що:
Учасник повинен бути уповноваженим (визнаним) суб’єктом діяльності згідно «Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженому Постановою КМУ №687 від 26.05.2004 р. та ВІДПОВІДАТИ ВИМОГАМ ДО ЕКСПЕРТНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ЯКІ МАЮТЬ НАМІР ВИКОНУВАТИ (ВИКОНУЮТЬ) ЕКСПЕРТИЗУ СТАНУ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА ТА ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ МАШИН, МЕХАНІЗМІВ, УСТАТКУВАННЯ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОХОРОНУ ПРАЦІ ТА ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ ЗАТВЕРДЖЕНИМ НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ 06 СІЧНЯ 2022 РОКУ № 34-22.
По першій частині цього абзацу вимогу вже викладено. Чекаємо на відповідь.
Щодо другої частини цього абзацу, хочемо зауважити, що пунктом 1 «Вимог до експертних організацій, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва та щодо відповідності машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки вимогам законодавства про охорону праці та промислової безпеки», на які Ви посилаєтеся, визначено суб’єктів господарювання, на яких вони поширюються, тобто:
1. Ці Вимоги є обов’язковими для суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, які мають намір виконувати (виконують) експертизи у сфері охорони праці та безпеки промислового виробництва інших суб’єктів господарювання (далі - експертна організація), а саме:
щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства про охорону праці та промислової безпеки з метою отримання дозволу на їх застосування.
На жаль, ЕКСПЕРТНЕ ОБСТЕЖЕННЯ (ТЕХНІЧНЕ ДІАГНОСТУВАННЯ) в цих трьох абзацах пункту 1 Вимог НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
Як Вам має бути відомо ЕКСПЕРТИЗА СТАНУ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ передбачена тільки «Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», затвердженим Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 зі змінами затвердженими Постановою КМУ від 03.02.2021 №77.
Хочемо зауважити, що предметом цієї закупівлі є:
ЕКСПЕРТНЕ ОБСТЕЖЕННЯ та ТЕХНІЧНИЙ ОГЛЯД вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв та відповідного обладнання.
Не треба плутати «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», затвердженим Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 із «Порядком проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», що затверджений Постановою КМУ від 26.05.2004 №687, який є притаманним до цієї закупівлі.
Також, хочемо наголосити, що пункт 1 цього розділу суперечить першому абзацу, оскільки в цьому пункті зазначено таке:
1. Послуги повинні надаватися згідно вимог:
- «Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 26.05.2004 № 687;
- НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання»;
- НПАОП 0.00-1.83-18 «Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів»;
- НПАОП 0.00-1.81-18 «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»;
- НПАОП 0.00-7.10-07 «ВИМОГИ ДО СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ТА ЕКСПЕРТНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ВІД 26.05.2004 № 687»……
Звертаємо увагу, що саме НПАОП 0.00-7.10-07 «Вимоги до спеціалізованих та експертних організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687» є визначним щодо компетенції експертних організацій, які проводять експертне обстеження та технічний огляд.
Про це 02 травня 2022 року, на власному сайті Державна служба України з питань праці, у зв’язку з тим, що з 01.05.2022 вступили в дію зміни до Постанови КМУ від 26.05.2004 №687 (затверджено постановою КМУ від 7 квітня 2021 року № 319), внесла роз’яснення щодо цих змін (З роз’ясненнями можна ознайомитись на сайті Державної служби України з питань праці https://dsp.gov.ua/do-uvahy-spetsializovanykh-ta-ekspertnykh-orhanizatsii/), а саме: «До уваги спеціалізованих та експертних організацій. 01.05.2022 набрали чинності зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687, затверджені постановою КМУ від 07.04.2021 № 319. Змінами, зокрема, передбачено оновлення визначень експертних та спеціалізованих організацій, які проводять технічний огляд, випробування та/або експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та розподіл сфер їх діяльності і виключення норм щодо проведення технічних оглядів уповноваженими організаціями.
Вимоги щодо компетентності зазначених експертних та спеціалізованих організацій встановлюватимуться Міністерством економіки України. На сьогодні розроблено, проект акта, яким встановлюються вимоги до експертних і спеціалізованих організацій та який перебуває на етапі погодження. Наразі вимоги до спеціалізованих та експертних організацій затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 03.09.2007 № 195, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.11.2007 за № 1247/14514 (далі – наказ № 195). Враховуючи зазначене, суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам наказу № 195, до набрання чинності наказу Мінекономіки, яким будуть затверджені оновлені вимоги, вважаються такими, що спроможні провадити діяльність щодо огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Звертаємо Вашу увагу, що на цей час ОНОВЛЕНІ ВИМОГИ, проєкт яких було розроблено Міністерством економіки України, не пройшов погодження із Державною регуляторною службою України (Рішення про відмову в погодженні проекту регуляторного акта від 29.03.2023 № 122 (додається)).
2. Також, пункт 1 розділу ІІ Додатку 1 Тендерної документації містить посилання на нормативні документи, що не притаманні цієї закупівлі:
- НПАОП 0.00-1.81-18 «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»;
- ДСТУ 4223-2003 «Котли, посудини під тиском і трубопроводи. Технічне діагностування. Загальні вимоги».
На жаль, Тендерна документація цієї закупівлі не містить інформації про утстаковання, на яке поширюються ці документи.
Таким чином, враховуючи викладене вище, вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність із чинним законодавством та вилучити вимоги, які не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі»:
Вилучити:
1) абзац 1 розділу ІІ Додатку 1 Тендерної документації, як такий, що не відповідає чинному законодавству, та не притаманий цієї закупівлі;
2) нормативні документи, що не стосуються цієї закупівлі:
- НПАОП 0.00-1.81-18 «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»;
- ДСТУ 4223-2003 «Котли, посудини під тиском і трубопроводи. Технічне діагностування. Загальні вимоги».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога експертиза стану.pdf 24.05.2023 15:55
- Рішення ДРС про відмову в погодженні проекту регуляторного акта.pdf 24.05.2023 15:55
Дата подачі:
24.05.2023 15:55
Вирішення:
Доброго дня. Відповідні зміни буде внесено.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо уповноваженої організації
Номер:
c8da6d151b4e4a89936a4695ac733783
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-011789-a.b1
Назва:
Щодо уповноваженої організації
Вимога:
Шановний Замовнику!
1) У вашій ТД, Додаток №1, є наступна вимога - "Учасник повинен бути уповноваженим (визнаним) суб’єктом діяльності згідно «Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженому Постановою КМУ №687 від 26.05.2004 р...". Просимо звернути увагу на те, що у минулому році до цієї Постанови було внесено зміни, згідно яких поняття "уповноваженої організації" та, відповідно, необхідність отримання такого статусу для експертних організацій було скасовано. Тобто, наразі таку вимогу можна розглядати як дискримінаційну. У зв'язку з цим, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
2) Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №357 від 24 березня 2022 р), а також Постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 207, якою було внесено зміни до Постанови №1107, які дали можливість виконувати роботи щодо проведення технічного огляду, випробування, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на основі Декларації, а не тільки Дозволу. Постанови є чинними на даний момент, у зв'язку з чим, просимо розглянути можливість внесення змін у ТД, а конкретно у вимоги, відповідно до яких учасник повинен надати виключно Дозволи на проведення діяльності, додавши можливість надання Декларації як дозвільного документу також.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.05.2023 14:39
Вирішення:
Доброго дня. Відповідні зміни буде внесено.
Статус вимоги:
Задоволено