-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія
Завершена
2 550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 750.00 UAH
Період оскарження:
18.05.2023 15:06 - 23.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Стандарт ISO
Номер:
2c1abd9c73b345d1a665e869058e895f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-010574-a.b1
Назва:
Стандарт ISO
Вимога:
Шановний замовник!Відповідно до вимог тендерної документації, у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 50001:2018, IDT «Системи енергетичного менеджменту. Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечать постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаного сертифікату не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даного сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2023 15:53
Вирішення:
Шановний запитувач! Відповідно до п.28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей, також відповідно до абз.1 ч.3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На підставі вищенаведеного замовником були встановлені вимоги: «Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання». На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати копію сертифікату виданого на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.»
Даний сертифікат підтверджує надійність учасника, який бере участь у закупівлі та стосується провадження господарської діяльності у енергетичному секторі. Також сертифікат ISO безперешкодно може отримати будь-який суб’єкт господарювання.
Учасники заздалегідь ознайомлені з умовами Документації та мають достатньо часу для виконання вимог Тендерної документації, в тому числі для отримання необхідних документів - складність у їх отриманні не виникає в інших аналогічних закупівлях, тому твердження Вимоги не є об'єктивним та не обґрунтованими в частині порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог.
На підставі наведеного вище вимоги ст. 5 Закону України щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників замовником повністю виконуються.
Підсумовуючи викладене, відмовляємо по Вимозі, Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови/вимоги тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова/вимога тендерної документації порушує норми законодавства в сфері публічних закупівель, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.05.2023 07:01