• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Персональні комп’ютери та ноутбуки за ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 10005, Україна, Житомирська область, Житомир, вул. Чуднівська,103. 9штук Відповідно до технічного завдання (Додаток 3). Закупівля проводиться за рахунок коштів гранту (Грантова угода № 618270-EPP-1-2020-1-LT-EPPKA2-CBHE-JP, Згідно з реєстраційною карткою проекту ( програми ) № 4727 закупівля проводиться в межах Рамкової Угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств (ратифікована із заявою Української сторони Законом України від 03.09.2008№360 VI. Відповідно до статі 3 вище зазначеної Рамкової угоди « Заходи що фінансуються в цілому або частково коштом Співтовариства не обкладаються податками, митними зборами, або іншими стягненнями аналогічного характеру». Ціна пропозиції кожного учасника має зазначатися без ПДВ. ( Додаток 5 ).

Завершена

231 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 310.00 UAH
Період оскарження: 18.05.2023 11:14 - 26.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: a6a847955efd40ec84f2adeda9913d70
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-18-003170-a.a1
Назва: 1
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: «Технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або надання договору на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташован Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимогаи суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Розглянувши зміст вашої вимоги, повідомляємо наступне: що тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійний ремонт товару. Крім того, встановлено вимогу про термін безкоштовного гарантійного обслуговування окремих елементів предмету закупівлі системні блоки не менше 36 місяців, для ноутбуків – не менше 12 місяців. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір. Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Відповідно до ч. 1 ст. 510 Цивільного кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор. Відповідно до ст. 511 Цивільного кодексу України, зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. У випадках, встановлених договором, зобов'язання може породжувати для третьої особи права щодо боржника та (або) кредитора. Таким чином, законодавством не передбачено можливості укладення договору між замовником та учасником-переможцем, який створить обов’язок для третьої особи (сервісних центрів – контрагентів учасника-переможця). Такий договір суперечив би засадам цивільного законодавства та вважався б нікчемним. Відповідно, якщо такий сервісний центр відмовиться надавати гарантійне обслуговування чи надаватиме його неякісно, замовник буде позбавлений правових підстав для звернення до такого сервісного центру з позовом – тобто буде позбавлений можливості захистити свої права в судовому порядку. В той же час, положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості укладення тристороннього чи багатостороннього договору, сторонами якого, крім замовника та учасника-переможця були б треті особи. Наявність наявність сервісного центру або представництва чи іншої структурної одиниці у м. Житомир власного або орендованого не означає, що гарантійний ремонт може бути виконано лише власними силами такого центру. Таке не випливає й з інших положень тендерної документації. Нормальною практикою вважається залучення сервісними центрами субпідрядних організацій. Одночасно з тим, сторона-покупець звертається саме до сервісного центру продавця, який і несе відповідальність у випадку неналежного виконання послуг з гарантійного обслуговування та ремонту відповідно до положень договору. Отже, з вищевказаного вбачається, що замовник за наслідками процедури закупівлі, проведеної відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», не може укласти договір, який створить обов’язки для третіх осіб (контрагентів учасника-переможця). Укладення такого договору суперечитиме засадам цивільного законодавства, а сам договір буде нікчемним. У зв’язку з цим замовник не матиме права вимоги до сервісного центру, який не належить учаснику-переможцю. Тендерною документацією не створено перешкод для залучення учасником-переможцем субпідрядних організацій для фактичного здійснення гарантійного ремонту, щодо якого замовник звернувся до сервісного центру учасника-переможця. Відсутність власного сервісного центру на території Житомира обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до сервісного центру, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з цим, вимога учасника про усунення зі змісту тендерної документації положення про необхідність наявність сервісного центру або представництва чи іншої структурної одиниці у м. Житомир власного або орендованого не може бути задоволена. Принагідно звертаємо увагу, що будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників). Саме з метою здійснення ефективних та економних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає можливість застосування таких умов та вимог. Дискримінація – це нерівний підхід до рівних учасників. В чому саме полягає дискримінація учасника, що подав вимогу, на його думку, зі змісту такої вимоги встановити неможливо. В той же час, очевидним є факт, що учасник, що подав вимогу, імовірно не відповідає вимогам тендерної документації, та маніпулюючи механізмами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» для захисту прав, що дійсно були порушені, намагається домогтись внесення змін до тендерної документації, що були б зручними для нього особисто. При цьому, принципи здійснення закупівель, учасником ігноруються, як і ігнорується той факт, що задоволення його вимоги зробить цю закупівлю неекономною та неефективною, а укладений за результатами закупівлі договір – нікчемним. Додатково звертаємо Вашу увагу, що умовами Додатку 3 передбачено, що постачальник повинен мати сервісний центр або представництво чи іншу структурну одиниці у м. Житомир власноге або орендоване, який має виконувати сервісне обслуговування Товару - надати довідку в довільній формі з контактною інформацією про місцезнаходження сервісного центру. Якщо сервісне обслуговування буде здійснюватися третіми особами – Сервісними центрами партнерів виробника та/або Учасника – в складі пропозиції повинні бути надані копії договорів з партнерами, які здійснюватимуть сервісне обслуговування Товару та будуть забезпечувати відновлення його працездатності під час гарантійного періоду. Вами не наведено жодної причини з якої Ви, як учасник, не маєте змоги укласти договір на обслуговування компютерів з будь-яким з багатьох сервісних центрів, присутніх у м. Житомирі. Також, на Ваші необґрунтовані звинувачування повідомляємо, що в інформації про предмет закупівлі та в інших критеріях, викладених у оголошенні про проведення закупівлі, взагалі відсутні вимоги або умови, які б могли вказувати на наявність зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісну конкуренцію. Замовник ніяким чином не обмежує конкуренцію. Замовник лише намагається захистити свої інтереси від недобросовісних учасників у разі постачання ними неякісного товару. Замовник вважає, що викладені в оголошенні умови можуть бути виконані будь-яким учасником, який знаходиться на території України та за її межами. Тому, для учасників, які територіально не знаходяться у м. Житомирі, відповідно до додатку 3 і було включено умову щодо можливості виконання ними гарантійних зобов’язань за допомогою будь-якої третьої сторони, та документального підтвердження таким учасником можливості гарантійного ремонту товару у стислі строки у м.Житомирі, відповідно до договірних обов’язків. Таким чином, вимоги, зазначені в закупівлі, жодним чином не дискримінують потенційних учасників. Якщо Ви учасник з іншого регіону, ми не зобов’язуємо Вас проводити гарантійне обслуговування на території власного сервісного центру у Житомирі. Ви можете залучати до такого обслуговування партнера – сервісний центр на території Житомира. Для того, щоб переконатися, що таке обслуговування буде відбуватися офіційно у сервісному центрі – ми й просимо надати копію договору з партнерським сервісним центром, що свідчитиме про Вашу з ним співпрацю. Які дискримінаційні вимоги Ви вбачаєте у легальних документованих партнерських відносинах? Безперечно, що гарантійне обслуговування можуть проводити лише авторизовані сервісні центри. Всі взаємовідносини з авторизованим сервісним центром, доставка обладнання до/з сервісного центру, реагування на гарантійні випадки покладаються на постачальника. Таким чином ми вимагаємо від постачальника наявність власного або на договірних відносинах сервісного центру в м.Житомир, для здійснення взаємовідносин між офіційним сервісним центрам та замовником. Вимоги, як саме буде відбуватись взаємодія власного сервісного центру Учасника, або партнерського з авторизованими сервісними центрами нами не обумовлюється в Оголошені. Вимога щодо наявності сервісного центру прописана таким чином, щоб не дискримінувати потенційних учасників. З огляду на вищенаведене, Ваша вимога не підлягає до задоволення.
Статус вимоги: Відхилено